3.1 de functies van het individu

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
All Media are SOCIAL Eenleven zonder media, is dat mogelijk? Media spelen een belangrijke rol in ons sociale leven en zijn een primaire levensbehoefte.
Advertisements

Landelijke campagne bedrijfstakpensioenfondsen Bpf Bouw, 2 maart 2010 Marjolein Zaal Manager Communicatie VB.
Educatief videomateriaal in het voortgezet onderwijs
Gebruik Educatief videomateriaal en NTR-Jeugdprogramma’s in het basisonderwijs In de jaarrapportage over het gebruik van educatief videomateriaal.
PUBLIC DESIGN Bas van der Lans, Henno van de Hee en Sanne Schumacher.
Workshop Schoolconcept van Het IJburg College
Welkom. Debriefing -Doelgroep -Ondersteuning -Locaties -Opdrachten.
 EMEG-lijst: Weet Ik Veel? Door Karlijn Dado. Breng de reclames rondom in kaart en kijk naar de koppeling daartussen. Welke conclusie kun je trekken?
NOS-Journaal Kijk een week lang het NOS Journaal.
M-C Kok Escalle Identiteit Wie ben ik ? Wat ben ik ? Hoe ben ik ?
tekstsoort, -doel + tekstvorm
Department of Marketing Faculty of Economics Het vangen van de ongrijpbare consument: Effectiviteit van multi-media campagnes Prof.dr Tammo H.A. Bijmolt.
Stellingen voor discussie
Deel 5 concept Huiswerk Vanuit gekregen visionboard een concept uitwerken. Conceptpresentatie maken = 3 x slides of op papier 50/65.
Reclame.
Goed rioolgebruik: de lokale campagnes van gemeenten en waterschappen Isabelle Wasmus, projectmanager.
Voorontwerpbestemmingsplan “Stationskwartier” Welkom op deze informatieavond Woensdag 11 september 2013.
Verzorgingsstaat Wie moeten we verzorgen?. De ideale verzorgingsstaat Hoe beïnvloedt de media onze mening over de verzorgingsstaat? 2 voorwaarden zodat.
Inleiding op de functies van dorpshuizen Een schema om de gedachtengang over de functie van een dorpshuis op gang te brengen.
Hoofdstuk 1 Waar blijft je geld?
Les 3 – Zullen we delen?.
La littérature du 19eme siècle
Wat is FB? FB staat voor FlashBack FB gaat programma’s van vroeger uitzenden FB is commercieel FB is een B.V.
Workshop Wiki Faculteit der Letteren. Individu Groep Hierarchie + Interactie - Hierarchie - Interactie + functie (Gorissen, 2006)
Deel 5 concept 100 minuten Vanuit gekregen visionboard een concept uitwerken. Conceptpresentatie maken = 3 x slides of op papier 50/65 Laat ze “respectvol”
Stefan Roest Rick van der Heiden Samentha van der Weiden Michelle van Seters Tim Blaak.
Boek: Massamedia Schematische samenvatting
Massamedia Pagina 97 t/m 113.
Web service Lucinda Barendse Dennis Kanters Sjoerd Ouweneel
PESTEN JULIANASCHOOL.
Lizzy Komen & Kelly Mostert Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid Erfgoed in Virtuele Werelden Cultuur in Beeld 14 december 2015.
Handleiding lesprogramma Docenten Voortgezet Onderwijs.
Handleiding lesprogramma leerkrachten middenbouw Basis Onderwijs.
Tv is passÉ!.
Waarnemen en Regeling  Expert groepen opdracht..
H 8 Marketingcommunicatiebeleid 1.Inzicht in marketingcommunicatie 2.De rol van reclame in het communicatiebeleid 3.Communicatiedoelgroep en -doelstellingen.
Promotie- en Plaatsmix Alleen op neergeklapte stoelen gaan zitten.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Cordon sanitaire in de media? Wel tegen de partij, niet tegen zijn thema’s 22 maart 2005 Senaat Stefaan Walgrave.
Dé banner voor je school. Programma 00:00 Kennismaking 00:05 Filmpje ‘De kracht van woorden’ 00:07 Inspiratie 00:15 Film Bevrijde Wereld 00:25 Brainstorm.
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
Burgerschap en kindertelevisie. Organisatorische inbedding van kindertelevisie in Nederland Publiek versus commercieel Omroepen met eigen identiteiten.
MEDIAWIJSHEID IS MEER DAN MEDIAGEBRUIK
Mediawijsheid competentie:
Campagne taalvaardigheid
Jeugdliteratuur: een reis naar bekende en onbekende werelden
Thema 12 wet en regelgeving
Handleiding lesprogramma Docenten Voortgezet Onderwijs
B3: Zien hoe media de werkelijkheid kleuren
Geschiedenis van ICT Door Emiel Bosman.
Mediawijsheid competentie:
Inhoud les Nieuw thema: Planten Aantekeningenblad Planten; De wortel
Serious soaps Opleiden naar wendbaarheid
Self Sustainable Building Gebouwen
Teamwerkpresentatie Naam van bedrijf.
Examen ma2 N.a.v. het SE P7.
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring
Prijs Wordt per blikje rond de 2 euro verkocht.
Theater en film Evenementen Horeca Verhuurbare ruimtes
Beste ath 4..
5 weken les van mevrouw stals
4 havo Schrijflijn les 5
De praktijk: kinderen van 5-8 jaar
Sluikreclame Mediabegrip week
Handleiding lesprogramma Docenten Voortgezet Onderwijs
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
2.2 Televisie en radio Welke soorten omroepen en zenders zijn er
Instrumenten bij marketingcommunicatie
#Doeslief Mediabegrip week
Landelijke Dag 2013.
Transcript van de presentatie:

3.1 de functies van het individu Welke functies hebben de massamedia voor ons persoonlijk?

informatie Informeren je over wat er in Nederland en de wereld gebeurt. Journaal en actualiteitenprogramma’s Discovery Chanel Kassa en Radar

Onderwijs Informatieve onderwijsprogramma’s Online lessen Schooltv

meningsvorming Discussie programma’s Talkshows Opiniërende functie https://www.youtube.com/watch?v=5YZJsdhUUrI Discussie RTL late night

Amusement Tegen verveling Ter ontspanning 50 % amusement Soaps, series, games en films

reclame Advertenties en banners Zonder commerciële reclame geen massamedia Ideëel reclame: doel is het onder de aandacht brengen van maatschappelijke problemen SIRE: stichting ideële reclame https://www.youtube.com/watch?v=vMLfHdnP_gg SIRE: in de tram

Infotainment Combineren van verschillende functies Journaal geeft niet alleen informatie maar is ook meningsvormen Discovery is niet alleen amusement maar ook educatief