DOCENTENBEOORDELING RESPONS% THEORIE > 50%: 4.4% (4) 40-50: 0% Bijlage 5 bij het verslag POC LO&BW 04/12/2013 DOCENTENBEOORDELING RESPONS% THEORIE > 50%: 4.4% (4) 40-50: 0% 30-40: 27.5% (25) < 30: 71,4% (65) PRAKTIJK > 50%: 5.9% (5) 40-50: 4.7% (4) 30-40: 9.4% (8) < 30: 83.6% (71) Sommigen zeer laag: 171 studenten, 1.2% of 116 studenten, 0.9% of 93 studenten, 1.08%
1. Formuleringen van de waarderingen van de online onderwijsevaluaties A) Alle scores 4 of hoger en minstens de helft van de scores hoger dan 5 De leden van de subcommissie spreken, samen met de studenten, ten aanzien van prof. AAA hun bijzondere waardering uit voor het onderwijs dat hij/zij heeft verzorgd. Indien slechts één van de scores lager is dan de hoger vermelde vereiste oordeelt de subcommissie op basis van de parameter, bevraagd in de betrokken score, of toch deze bijzondere waardering kan toegekend worden. B) Maximaal twee scores tussen 3,00-3,99 en de rest van de scores minstens 4 De leden van de subcommissie spreken, samen met de studenten, ten aanzien van prof. BBB hun waardering uit voor het onderwijs dat hij/zij heeft verzorgd.
1. Formuleringen van de waarderingen van de online onderwijsevaluaties C) Drie of meer scores tussen 3,00-3,99 en geen scores ≤ 2,99 De leden van de subcommissie spreken, samen met de studenten, ten aanzien van prof. CCC hun waardering uit voor het onderwijs dat hij/zij heeft verzorgd. De subcommissie verzoekt hem/haar echter bijzondere aandacht te willen schenken aan onderwijsaspecten die vatbaar zijn voor verbetering en binnen zijn/haar onderwijsactiviteit gepaste actie te ondernemen. Meer in het bijzonder voor (…) Indien één van de scores toch ligt tussen 2,50 en 2,99 oordeelt de subcommissie op basis van de parameter, bevraagd in de betrokken score, of toch deze eindwaardering kan toegekend worden. D) Eén score lager dan 2,50 of minstens 2 scores lager dan 3 De leden van de subcommissie drukken hun bezorgdheid uit met betrekking tot het onderwijs dat prof. DDD heeft verzorgd en dringen daarom aan op bijsturing met betrekking tot een aantal onderwijsaspecten. De commissie wenst vooral de aandacht te vestigen op (…). De commissie wenst geïnformeerd te worden over de geplande bijsturing. Een gesprek met de programmadirecteur en/of (vice)decaan is tevens noodzakelijk.
2. Criteria om uitspraken over de kwaliteit van het onderwijs van een docent te bepalen A) Indien het aantal ingeschreven studenten voor een OPO <10: geen uitspraken, de gegevens zijn louter informatief voor de docent(e) Theorie: 6 geen beoordeling Praktijk: 7 geen beoordeling B) Indien het aantal ingeschreven studenten voor een OPO tussen 10 en 30: respons moet minimaal 50% zijn Theorie: 17 geen beoordeling, 2 wel beoordeling Praktijk: 14 geen beoordeling, 4 wel beoordeling C) Indien het aantal ingeschreven studenten voor een OPO > 30: respons moet minimaal 30% zijn Theorie: 45 geen beoordeling, 21 wel beoordeling Praktijk: 56 geen beoordeling, 4 wel beoordeling Totaal: Theorie: 68 geen beoordeling, 23 wel beoordeling Praktijk: 77 geen beoordeling, 8 wel beoordeling Som: 145 geen beoordeling, 31 wel beoordeling
Theorie: 23 in totaal (vorige evaluatie 126) Bijsturing: 1 4.3 % Bijzondere aandachtspunten: 4 17.4 % 21.7% Waardering: 15 65.2% Bijzondere waardering: 3 13.0% 78.3% Praktijk: 7 in totaal (vorige evaluatie 37) Bijsturing: 0 Bijzondere aandachtspunten: 0 Waardering: 2 28.6% Bijzondere waardering: 5 71.4% 100% Interpretaties: 17 interpretaties op 91 voor theorie Interpretaties: 3 interpretaties op 85 voor praktijk