voor sterke medezeggenschap

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Trillingen en Cirkelbewegingen
Advertisements

4/10/2017 Opleiding BINNENISOLATIE voor thermische renovatie Module 3 Train the trainer – 06/12/ Brugge.
Isaac Newton Omdat een beetje extra bijscholing nooit kwaad kan 
Wageningen University Meteorologie en Luchtkwaliteit
Materialen en moleculen
Hoe deel je gesteenten in? Codering; Streckeisen
Havo 5: Stoffen en Materialen
Handboek Commercieel Budgetteren: toegepast J. Vanhaverbeke & L
Veevoeding Blok 3 en 4: Ruwvoerbalans melkveehouderij
Dynamica van luchtstromen
Jeugd in het Strafrechtelijk kader Les 3, 2016 ‘Needs’
Natuurkunde Overal Hoofdstuk 1: Beweging in beeld.
Klaar met het PW? Lees aandachtig het samenvattingenblad hst 7
Greenbuilding project
Aanleiding Veranderende organisatie
Financiële situatie Volley
Portfolio Zon projecten.
Door Marco Lassche, Joyce Mulder en Mare de Winter
VAN KEUKENBLAD TOT FRIKANDEL presentatie door Koen Ongkiehong
Energielening.
De missie, het hart en het broodtrommeltje
Context 4 Verlichtingsideeën en de democratische revoluties
Gaat u dan snel naar Goedkoop of in kleine oplagen kleding (laten) bedrukken, met een embleem, logo en/of tekst van uzelf, of.
Bomen en struiken IVN Helden.
STUUR DIT AAN EEN SLIMME VROUW... EN AAN ALLE MANNEN... DIE ER TEGEN KUNNEN !!! Na 5000 jaar moppen over vrouwen... uiteindelijk moppen over mannen.
Roundtable De Gefragmenteerde Organisatie
Welkom.
Mictieklachten bij mannen
BASISVEILIGHEID (VCA)
Quel jour sommes-nous aujourd’hui ?
Hoofdstuk 6 Warmte.
Outdoor Advanced - Specialist Tuin en Openbaar Groen 3.1,
Jorismavo Examenvoorlichting
RECHT VAN SPREKEN FUNCTIONEREN OC’S 2016
Inlichtingenbijeenkomst Simulatiecapaciteit ERTMS
Toolbox: ATEX ATmosphere - EXplosive
Groeiende kritiek op de katholieke Kerk rond 1500
De wederkomst ophanden? 20 augustus 2017 Urk.
En blessurepreventie Trainingsopbouw.
Six hats: Werken met netwerken? Mijn gedacht
VEELTERMEN BLADWIJZERS: GETALWAARDE OPTELLEN EN AFTREKKEN
Omdenken Een kleine test….
Toevoeging H5 Elektriciteit
Hoofdstuk 3 In beweging.
Reisconferentie van zorg naar zelfregie
Klaar met de toets? Lees aandachtig het samenvattingenblad hst 6
Je kunt iedere dag iets betekenen voor een ander
Rd4-afvalconferentie november 2016
Nienke Hoffman Teamleider bovenbouw 28 maart 2017
Risico’s en de vertaling naar wettelijke uitgangspunten
Op zoek naar de juiste toon Geluid in de omgevingswet
TAALSITUATIE & - ONTWIKKELING IN VLAANDEREN
NIET-RATIONELE BESLISSINGEN in de TECHNIEK
Stedelijke bevolking 50% wereldwijd (70% verwacht) 75% in Europa
Hoofdstuk 5 Les 1: Markten.
6. Sleutelvoedingsfactoren
Hst. 2 Het geslachtsapparaat
Wees welkom op deze 1STE cursus windows SPECIAAL ONTWIKKELD VOOR AMBTENAREN Vergeet niet te rusten tijdens de cursus en neem een relaxe houding aan tijdens.
Microsoft® Office Outlook® 2007-cursus
De Here zeide tot Mozes: Ga, Ik zend u tot Farao
Co-creatie in de Master Health Care & Social Work
Participatie in Onderzoek ZonMw
DE WINST VAN ZORGVRIENDELIJK WERKGEVERSCHAP
VPH Les 13.
Maurits Hendriks Technisch Directeur Chef de Mission
Welkom Brussel, 25/02/2017.
Informatiebijeenkomst project Snippergroen
Nedgraphicsdag 18 september 2012
Kwaliteitsborging voor het Bouwen
Transcript van de presentatie:

voor sterke medezeggenschap Aan de slag met het Hulpmiddel voor sterke medezeggenschap

Stappen In gesprek met elkaar over Het werk van de cliëntenraad De samenwerking met de bestuurder Het contact met de achterban Wat gaat goed en wat kan beter? Actieplan maken Schrijf verbeteringen op in een actieplan

In gesprek Wat gaat goed en wat kan beter? Bekijk de cirkel van de medezeggenschap Hoe werkt de cliëntenraad? Bekijk de cirkel samenwerking met de bestuurder Hoe werkt de bestuurder? Wat gaat goed en wat kan beter? Schrijft wensen en verbeterpunten op.

Hoe werkt de cliëntenraad aan medezeggenschap?

Cirkel van de Medezeggenschap Hoe werkt de cliëntenraad aan medezeggenschap? Raad werkt samen Raad krijgt informatie Raad geeft advies Raad praat mee

Raad krijgt informatie De raad praat tijdens vergaderingen met de bestuurder. De bestuurder geeft informatie. Raad krijgt informatie

Raad praat mee De raad praat mee over veranderingen in de organisatie. De bestuurder vraagt soms advies. De raad geeft dan advies. De raad gaat soms zelf op zoek naar de mening van de achterban. Raad praat mee

Raad geeft advies De raad geeft vaak advies. De raad geeft gevraagd en ongevraagd advies. De bestuurder vraagt altijd advies bij veranderingen in de organisatie. Over elk advies zegt de bestuurder of hij het advies opvolgt. De raad weet wat de mening van de achterban is. Raad geeft advies

Raad werkt samen De raad geeft veel ongevraagde adviezen. De raad kiest eigen belangrijke onderwerpen. Raadsleden zitten in werkgroepen van de organisatie. De organisatie betrekt de achterban en ervaringsdeskundigen bij onderwerpen. De raad zorgt dat de organisatie dat doet. Raad werkt samen

Hoe werkt de bestuurder samen met de cliëntenraad?

Cirkel van de Bestuursstijl Hoe werkt de bestuurder samen met de cliëntenraad? Bestuurder werkt samen Bestuurder geeft informatie Bestuurder geeft advies Bestuurder stelt vragen

Bestuurder geeft informatie De bestuurder beslist over veranderingen in de organisatie. De bestuurder geeft informatie over de veranderingen. Bestuurder geeft informatie

Bestuurder stelt vragen De bestuurder stelt vooral vragen aan de raad. De bestuurder vraagt soms advies aan de raad. Bestuurder stelt vragen

Bestuurder vraagt advies De bestuurder vraagt altijd advies bij veranderingen in de organisatie. De bestuurder staat open voor andere ideeën en oplossingen. Over elk advies zegt de bestuurder of hij het advies opvolgt. Bestuurder vraagt advies

Bestuurder werkt samen De bestuurder vraagt de raad ongevraagde adviezen te geven. De bestuurder vraagt welke onderwerpen de raad belangrijk vindt. De bestuurder betrekt raadsleden bij werkgroepen van de organisatie. De bestuurder betrekt de achterban en ervaringsdeskundigen bij onderwerpen. Bestuurder werkt samen

Samenwerking achterban Hoe heeft de raad contact met de achterban? Wat gaat goed? Wat kan beter?

Samenwerking achterban Wat doet de cliëntenraad? Informatie geven Over de raad Over het werk van de raad Vragen stellen Praten met cliënten Vragen naar ideeën

Samenwerking achterban Wat doet de cliëntenraad? Onderzoek doen Onderzoek onder cliënten Rapporten lezen Samenwerken Veel samenwerken met de achterban Anders Andere manieren van contact

Actieplan maken Wat kan beter? Verzamel alle verbeterpunten. Kiezen Kies de 3 belangrijkste verbeterpunten uit. Actieplan Schrijf ze op in een actieplan.

Vragen over medezeggenschap? KansPlus/VraagRaak 030 – 236 35 50 Het LSR 030 - 299 00 04 www.meepraten.net