Zoekmachine marketing Door: Kim helmich & Lyan Huisman

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Trillingen en Cirkelbewegingen
Advertisements

4/10/2017 Opleiding BINNENISOLATIE voor thermische renovatie Module 3 Train the trainer – 06/12/ Brugge.
Isaac Newton Omdat een beetje extra bijscholing nooit kwaad kan 
Wageningen University Meteorologie en Luchtkwaliteit
Materialen en moleculen
Hoe deel je gesteenten in? Codering; Streckeisen
Havo 5: Stoffen en Materialen
Handboek Commercieel Budgetteren: toegepast J. Vanhaverbeke & L
Veevoeding Blok 3 en 4: Ruwvoerbalans melkveehouderij
Dynamica van luchtstromen
Jeugd in het Strafrechtelijk kader Les 3, 2016 ‘Needs’
Natuurkunde Overal Hoofdstuk 1: Beweging in beeld.
Klaar met het PW? Lees aandachtig het samenvattingenblad hst 7
Greenbuilding project
Aanleiding Veranderende organisatie
Financiële situatie Volley
Portfolio Zon projecten.
Door Marco Lassche, Joyce Mulder en Mare de Winter
VAN KEUKENBLAD TOT FRIKANDEL presentatie door Koen Ongkiehong
Energielening.
De missie, het hart en het broodtrommeltje
Context 4 Verlichtingsideeën en de democratische revoluties
Gaat u dan snel naar Goedkoop of in kleine oplagen kleding (laten) bedrukken, met een embleem, logo en/of tekst van uzelf, of.
Bomen en struiken IVN Helden.
STUUR DIT AAN EEN SLIMME VROUW... EN AAN ALLE MANNEN... DIE ER TEGEN KUNNEN !!! Na 5000 jaar moppen over vrouwen... uiteindelijk moppen over mannen.
Roundtable De Gefragmenteerde Organisatie
Welkom.
Mictieklachten bij mannen
BASISVEILIGHEID (VCA)
Quel jour sommes-nous aujourd’hui ?
Hoofdstuk 6 Warmte.
Outdoor Advanced - Specialist Tuin en Openbaar Groen 3.1,
Jorismavo Examenvoorlichting
RECHT VAN SPREKEN FUNCTIONEREN OC’S 2016
Inlichtingenbijeenkomst Simulatiecapaciteit ERTMS
Toolbox: ATEX ATmosphere - EXplosive
Groeiende kritiek op de katholieke Kerk rond 1500
De wederkomst ophanden? 20 augustus 2017 Urk.
En blessurepreventie Trainingsopbouw.
Six hats: Werken met netwerken? Mijn gedacht
VEELTERMEN BLADWIJZERS: GETALWAARDE OPTELLEN EN AFTREKKEN
Omdenken Een kleine test….
Toevoeging H5 Elektriciteit
Hoofdstuk 3 In beweging.
Reisconferentie van zorg naar zelfregie
Klaar met de toets? Lees aandachtig het samenvattingenblad hst 6
Je kunt iedere dag iets betekenen voor een ander
Rd4-afvalconferentie november 2016
Nienke Hoffman Teamleider bovenbouw 28 maart 2017
Risico’s en de vertaling naar wettelijke uitgangspunten
Op zoek naar de juiste toon Geluid in de omgevingswet
TAALSITUATIE & - ONTWIKKELING IN VLAANDEREN
NIET-RATIONELE BESLISSINGEN in de TECHNIEK
Stedelijke bevolking 50% wereldwijd (70% verwacht) 75% in Europa
Hoofdstuk 5 Les 1: Markten.
6. Sleutelvoedingsfactoren
Hst. 2 Het geslachtsapparaat
Wees welkom op deze 1STE cursus windows SPECIAAL ONTWIKKELD VOOR AMBTENAREN Vergeet niet te rusten tijdens de cursus en neem een relaxe houding aan tijdens.
Microsoft® Office Outlook® 2007-cursus
De Here zeide tot Mozes: Ga, Ik zend u tot Farao
Co-creatie in de Master Health Care & Social Work
Participatie in Onderzoek ZonMw
DE WINST VAN ZORGVRIENDELIJK WERKGEVERSCHAP
VPH Les 13.
Maurits Hendriks Technisch Directeur Chef de Mission
Welkom Brussel, 25/02/2017.
Informatiebijeenkomst project Snippergroen
Nedgraphicsdag 18 september 2012
Kwaliteitsborging voor het Bouwen
Transcript van de presentatie:

Zoekmachine marketing Door: Kim helmich & Lyan Huisman

Inhoud Wat is zoekmachine marketing? Hoe werkt het? kim

Wat is zoekmachine marketing? ‘ Zoekmachine marketing is het combineren van natuurlijke en betaalde zoekmachine optimalisatie en zoekmachine plaatsing ‘ Seo & SEA kim

betaald kim onbetaald

SEO: Een hoge positie verkrijg je door.. Content Koppen Titel en beschrijving Link & body teksten Techniek URL’s HTML Redirects Spiderability Linkbuilding Autoriteit Linkwaarden Linkteksten lyan .. Deze componenten op orde te brengen

Search engine advertising lyan

Waarom werkt sea? Bereik van zoekmachines is zeer groot Het is een vorm van pull marketing Adverteren gaat gericht en tegen geringe kosten Alles is meetbaar Hoge conversie lyan

Afreken modellen CPA: Cost per Action CPM: Cost per Mille: Prijs voor 1000 vertoningen CPC: Cost per Click lyan

verschuivingen kim

Verschuivingen (2) kim Linkbuilding 2.0

Het belang van zoekmachine marketing Grote rol in aankoopproces Ruim 44% gebruikt informatie te verzamelen 29% van de producten wordt online gekocht 25% van de zoekopdrachten leiden direct tot een aankoop gerelateerde zoekopdracht 37% daarvan rond de aan koop online af en 63% koopt uiteindelijk het product toch offline Verwachting: Er worden steeds meer producten online gekocht. lyan

Belang zoekmachine marketing (2) 41% van de internet populatie alleen resultaten van de eerste pagina bekijkt Schermresoluties: - 800 x 600 pixels = 4 - 1280 x 1024 = 9 kim

Belang zoekmachine marketing (3) kim Wat? % Titel 30% Beschrijving 43% URL 21% Anders (in cache etc) 5%

Voor- en nadelen onbetaalde ranking Voordelen: Lage prijs per doorklik Hoge CTR Nummper 1 positie levert 5-40% verkeer Hoge conversie Nadelen: Geen garantie op toppositie Langere implementatieperiode (6-30 weken!) lyan

Voor- en nadelen Betaalde ranking Voordelen: Snel inzetbaar (2-3 dagen) ‘Garantie’ op toppositie (veiling) Nummer 1 positie levert 5 % verkeer Nadelen: Hogere, onzekere prijs per doorklik Relatief lagere CTR Relatief lagere conversie lyan

Questions? ?