BUSINESS INFORMATION TECHNOLOGY

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Keuzevak in de Tweede Fase HAVO en VWO
Advertisements

informatica keuzevak in 5- en 6-vwo
Global Consultancy, Research & Design
Stijn Hoppenbrouwers Software Engineering les 1 Algemene inleiding en Requirements Engineering.
De propedeuse: meer dan een eerste jaar
De kracht van HBSoftware B.V Als uw markt verandert, verwachten uw klanten dat u daar snel op reageert. Wij kunnen u daarbij helpen. Vanuit onze branchefocus.
Ontwerpprojecten In de praktijk
“Projectmanagement in het hoger onderwijs”
Infografiek: vergelijken van (S)CRM apps Lien Vandervelde – 3EPM2.
Een Module over Model Checking voor het VWO Frits Vaandrager1, David Jansen1 & Els Koopmans2 1Radboud Universiteit Nijmegen 2Olympus College Arnhem.
Delivering Value for Less A cceleration C enter for E ngagements Templates Oubollig of Agile Maurice Siteur ACE Service Manager Testing.
ArchiValue: de APG-Case
DICK RIJKEN 30/03/01 DE WAAG AMSTERDAM. OMROEPEN? WAT? WAAROM?
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/007] thema: Mind twister or how to write an essay… can-do : kan heldere, goed gestructureerde uiteenzetting schrijven.
Deltion College Engels B2 Lezen [Edu/003] thema: Topical News Lessons: The Onestop Magazine can-do: kan artikelen en rapporten begrijpen die gaan over.
Deltion College Engels B2 Spreken [Edu/001] thema: What’s in the news? can-do : kan verslag doen van een gebeurtenis en daarbij meningen met argumenten.
APP Platform Rivium, 5 maart 2013 Rik Vietsch.
Phone Challenge Workshop Mbo niveau l Jouw telefoonkosten l Film ‘Een dag vol data’ l Dataquiz l Abonnementen vergelijken l De Mobiel Profiel.
Connecting the world. Het logistieke netwerk. D-Street Consultancy.
1 Phone Challenge Workshop 2015 Niveau 1+2 mbo. Introductie.
Office 365 in het onderwijs Masterclass. Kennismaken Jij Onderwijs Ervaring Ambities.
Business en IT Consulting
Minor Project- en Programmamanagement
Programma voorlichting 8 december :15Inloop 19:30Welkom ouders & leerlingen 19:30 – 20:45 Programma leerlingen Twee workshops o.l.v. de heer Giethoorn.
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
HIGH TECH HUMAN TOUCH UTWENTE.NL/BACHELOR. STUDIES Advanced TechnologyTechnische GeneeskundeCreative Technology.
Ontwikkel je interesse Paden in de ICT. Wie ben ik? Waarom ben ik vandaag hier? ICT, wat is dat eigenlijk? Wat kun je worden en hoe?
‘The world is your oyster’ Shakespeare Welcome ! tto at the Jan van Brabant JAN VAN BRABANT COLLEGE TWEETALIG HAVO en VWO.
Agricultural Education in the Netherlands Dutch Dairy Centre
I NFORMATICA, IETS VOOR JOU ? Kies bewust Voorlichting HAVO-VWO Juf Greijmans.
Promoting inquiry in mathematics and science education across Europe ECENT
Media en Kennistechnologie 19 april 2002NIOC vision on e-mission Media en Kennistechnologie een nieuw ICT-curriculum Erik Jansen Faculteit.
In the loop Game: introduction on Circular Economy
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Programma voorlichting 13 december 2016
Lean Six Sigma - Verbetermanagement
‘Business at the speed of change’
Computational Thinking Leren op je Eigen Niveau
Global Entrepreneurship Week
Know and Understand Maker Education ‘ Leren door maken ’
Academics For Companies Leuven
Sector, Firm Size and ICT investments
Science2Design4Society Wat is … DesignLab? Het DesignLab is een platform voor multidisciplinaire samenwerking, innovatie en creativiteit, waar ‘design.
EnTranCe: Centre of Expertise Energy “If we want things to stay as they are, things will have to change.” Dr. Ir. Jan-jaap Aue Hanze University of Applied.
Werkwijze Hoe zullen we als groep docenten te werk gaan?
Maker Education Know and Understand ‘Leren door maken’
De taaltaak
Welke wiskunde moet ik kiezen? Klas 3V
Internationale beurs voor excellente leerlingen
Participatory Action Research
TU/e SkillsLab Introductie SkillsLab & competentieontwikkeling
Workshop Agile Performance Testing with mBrace Agile
Sandra: introductie van ons / de master / aanwezigen
Dynamic Architecture What about you?
Jannes Huisman Senior coach
BSc Honours Programme 30 credits extra-curricular, on top of your regular bachelor study programme Integrate your knowledge in a challenging multidisciplinary.
Working in Europe to Connect Talent Development in Higher Education
Towards and Africa Europe Partnership
Stap drie bij projecten
Product van TU Delft, SEC
Mixed-Signal Design Engineer
Leerlingen zeiden: “Je MOET hem loslaten
INDUSTRIAL ENGINEERING & MANAGEMENT
TECHNISCHE GENEESKUNDE
BIOMEDISCHE TECHNOLOGIE
MANAGEMENT, SOCIETY & TECHNOLOGY
Moving Minds DNA.
INDUSTRIAL ENGINEERING & MANAGEMENT
Transcript van de presentatie:

BUSINESS INFORMATION TECHNOLOGY We at the University of Twente are pioneers in fusing technology, science and engineering with social sciences and aim to impact the world around us. For that we stimulate the entrepreneurial mind-set of our scientist, students and educators. Cross disciplinary way of working moves us beyond differences, disciplines and borders. That makes us internationally oriented, to attract the best scientists and students worldwide. UNIVERSITY OF BUSINESS INFORMATION TECHNOLOGY

BUSINESS INFORMATION TECHNOLOGY IS IT SYSTEMS

BUSINESS INFORMATION TECHNOLOGY AUTOMATION

BUSINESS INFORMATION TECHNOLOGY IS BUSINESS INTELLIGENCE

BUSINESS ADMINISTRATION IT MATHEMATICS THE PILLARS

AN EXAMPLE BONUS CARD

AN EXAMPLE TAKEAWAY.COM

FESTIVAL WALKING ROUTE Hoe kun je als festival ervoor zorgen dat je publiek op haar wenken bediend wordt? Door middel van het inzetten van een app op mobiele telefoons kun je de looproutes van het publiek in kaart brengen. Op die manier kun je ervoor zorgen dat er op de juiste plekken informatiebronnen of wifimogelijkheden aangeboden worden. Natuurlijk kun je de bedrijven in de buurt van de looproutes ook helpen een goede winst te maken door het herinrichten van bijvoorbeeld broodjeszaken als je via de data vernomen hebt dat over het algemeen iedereen rond een uur of 12 op een bepaalde plek een broodje wil kopen. Als je via de app het publiek een ‘broodjestip’ kunt geven kun je op deze manier ervoor zorgen dat er niet bij slechts één broodjeszaak een enorme toeloop is, maar dat dit meegepakt wordt door meerdere broodjeszaken. Dat maakt de koper uiteraard blij, want deze hoeft niet te lang op zijn broodje te wachten en de bedrijven ‘delen’ de kopers en hiermee de omzet. Om deze app te kunnen bouwen heb je verstand nodig van software systemen. Het is echter niet per se zo dat een BIT-student de app zelf moet bouwen. Dit gebeurt in de praktijk vaak door een informaticus. Maar je moet wel weten hoe een programmeur denkt om zo een app op technisch niveau uit te denken. Ook kun je dan inschatten hoe lang het duurt om zo'n app te bouwen en welke kosten daarbij komen kijken, om zo voor goed projectmanagement te kunnen zorgen. Je werkt in de praktijk toch ook vaak samen met mensen van een andere discipline om zo efficiënt mogelijk te kunnen werken. In module 1, Inleiding BIT, maak je een app voor de batavierenrace. Dit is de grootste estafetteloop van Europe en gaat van Nijmegen naar Enschede. Na de wedstrijd is er altijd een enorm feest op de campus van de UT. Als BIT-student leer je de IT achter een app maar leer je ook om een bedrijf of evenement bedrijfskundig te analyseren.  In Module 2, software systemen, leer je programmeren in Java en leer je om een efficiënt IT-systeem te ontwerpen. AN EXAMPLE FESTIVAL WALKING ROUTE

TUTORIALS & PRACTICALS COLLABORATION IN PROJECTS TUTORIALS & PRACTICALS 30% 25% INDIVIDUAL STUDYING LECTURES 25% 20% THE METHODS

TWENTE EDUCATION MODEL Project based education Students apply there knowledge Divided in modules Extra note: from 2020/2021 onwards the 0/15 rule will be changed UNIVERSITY OF TWENTE EDUCATION MODEL

BUSINESS INFORMATION TECHNOLOGY THE FIRST YEAR Hoe zien de modules van het eerste jaar er nu voor de opleiding BIT eruit? Voor het eerste jaar hebben we de modules Introductie Business & IT, Softwaresystemen, Business Intelligence en IT en Data & Informatie. Per module staat 1 project centraal. In deze module komen meerdere onderdelen aan de orde, zoals theorie en practica. Alle onderdelen in de module hebben met dat ene onderwerp te maken. Doordat het onderwijs sterk samenhangt heb je de kennis van het ene onderdeel nodig om het andere onderdeel te kunnen begrijpen. De ervaring leert dat je zo sneller, beter en leuker studeert. Modules uit het eerste jaar: MODULE 1: INLEIDING BUSINESS & IT Deze module biedt een kennismaking met het vakgebied Business & IT. Basisonderwerpen van de Informatica en Bedrijfskunde komen in deze module aan de orde, waardoor je een duidelijk beeld van de opleiding krijgt. Je sluit de module af met een uitdagend project. MODULE 2: SOFTWARESYSTEMEN In deze module leer je software te ontwerpen en te bouwen. Je begint daarbij met een analyse van de eisen en eindigt met een werkend programma. In het eindproject programmeer je op een gestructureerde wijze een game voor meerdere spelers. MODULE 3: BUSINESS INTELLIGENCE & IT In module 3 krijg je een overzicht van een aantal centrale thema’s in het vakgebied Informatiesystemen. Je bekijkt enkele problemen vanuit verschillende perspectieven en bedenkt hiervoor in een project een integrale oplossing. De thema’s zijn: Databases, Business Intelligence, Business Process Management, en Enterprise Architecture. In deze module is er aandacht voor kennis en vaardigheden, maar ook voor een systematische probleemaanpak, waarbij ontwerp, onderzoek en besluitvorming samenkomen. MODULE 4: DATA & INFORMATIE In de laatste module van het eerste jaar leer je een aantal technieken die nodig zijn om moderne bedrijfsinformatiesystemen te bouwen, zoals webapplicaties, databases en webservices. In deze module werk je ook aan de ontwikkeling van software met een aanpak die in het bedrijfsleven veel wordt gehanteerd: Agile software engineering. In ‘sprints’ van twee weken werk je aan de oplevering van software en in ‘scrum-sessies’  bespreek je met je medestudenten wat je hebt gedaan, wat je van plan bent en tegen welke problemen je aanloopt. Zo leer je op een gestructureerde wijze in een team aan software te werken. Bijzonder van het laatste (3e) BIT jaar – module 11 Tijdens het BIT BV krijg je te maken met echte opdrachten die aangeleverd worden door bestaande bedrijven. Als het resultaat goed is kan het dus ook meteen geïmplementeerd worden in de bedrijfsvoering van dat bedrijf. Dat maakt zo’n opdracht natuurlijk extra interessant en maatschappelijk gericht. INTRODUCTION TO BUSINESS INFORMATION TECHNOLOGY SOFTWARE SYSTEMS BUSINESS INTELLIGENCE & IT DATA & INFORMATION THEORY: SYSTEM DEVELOPMENT, SECURITY AND CONCURRENCY METHODS & TECHNIQUES: PROGRAMMING, MATHEMATICS SKILLS: TIME MANAGEMENT, COLLABORATING IN GROUPS

THE ADMISSION REQUIREMENTS PROFILE ELIGIBLE? NATUUR & TECHNIEK NATUUR & GEZONDHEID ECONOMIE & MAATSCHAPPIJ CULTUUR & MAATSCHAPPIJ + + WiB THE ADMISSION REQUIREMENTS

YOUR CHOICE OF STUDY 1. 2. 3. 4. 5. 6. WHAT DO I FIND INTERESTING LET OP: in het Nederlands heet matching ‘studiekeuzecheck’ 1. 2. 3. 4. 5. 6. WHAT DO I FIND INTERESTING VISIT THE OPEN DAY STUDENT FOR A DAY APPLY MATCHING STUDY

THE MASTER PROGRAMMES BACHELOR MASTER SPECIALIZATION BUSINESS INFORMATION TECHNOLOGY BUSINESS INFORMATION TECHNOLOGY Data Science & Business Enterprise Architecture & IT Management THE MASTER PROGRAMMES

CLOUD COMPUTING SOFTWARE Meer info over alumni: http://www.utwente.nl/onderwijs/bachelor/opleidingen/business-and-it/ervaringen/alumni/ -Sjoerd van der Spoel: Promovendus bij een BMS- en EWI-vakgroep, doet zijn promotieonderzoek op het gebied van Logistiek. - Floor de Jong: I started working at Shell after my graduation in early 2009, where after three years I became IT manager at the Pernis refinery and the chemical plant in Moerdijk.  - KOMAL GUPTA WERKT AAN CLOUD COMPUTING SOFTWARE AS A SERVICE Software as a Service (SaaS) is een model voor het afnemen van software, waarbij je als bedrijf geen software inkoopt, maar het als een dienst via een netwerk afneemt van een provider. Zo hebben klanten van Accenture veel behoefte aan meer helderheid over de mogelijkheden en risico’s van cloud computing en hoe ze deze service optimaal kunnen inzetten. GETRONICS CONSULTING Met mijn onderzoek bracht ik in kaart wat er in de SaaS-markt speelt. Ook onderzocht ik de afwegingen die bedrijven maken wanneer zij kiezen voor een Software as a Service-oplossing. Ik werk nu voor Getronics Consulting, een ICT-consultingbedrijf met 1400 professionals. Op dit moment werk ik aan een project voor KPN, waarbij het beheer van applicaties van Nederland naar India overgaat. Mijn taak is om de transitie vanuit KPN te managen. Erg divers en heel leerzaam! DESIGNING CLOUD COMPUTING SOFTWARE RESEARCHING LOGISTICS MANAGING IT AT A SHELL REFINERY FUTURE PERSPECTIVES

UNIVERSITY OF AMERICAN STYLE CAMPUS

UNIVERSITY OF THE CITY OF ENSCHEDE

20 6 65 UNIVERSITY OF ACTIVE STUDENTS CULTURE ASSOCIATIONS STUDENT TEAMS 6 UNIVERSITY OF SPORT ASSOCIATIONS 65 ACTIVE STUDENTS

UNIVERSITY OF PRE-UNIVERSITY HONOURSPROGRAMMA MASTERCLASSES Honoursprogramma: Voor excellente 5/6 vwo leerlingen Masterclasses: voor 1 t/m 6 vwo leerlingen die een extra uitdaging willen Workshops & practica: voor 1 t/m 6 vwo klassen voor profiel- en studiekeuze Kampen & wedstrijden: diverse kampen en wedstrijden zoals Medicamp & Hannover Messe Challenge Begeleiding: Profielwerkstuk (PWS) helpdesk, Meesterproefbegeleiding en de Online Leeromgeving (OLO) Focus op PWS en OLO! UNIVERSITY OF PRE-UNIVERSITY HONOURSPROGRAMMA MASTERCLASSES WORKSHOPS & PRACTICALS CAMPS & CONTESTS GUIDANCE WWW.UTWENTE.NL/PRE-U

APPLY FOR A STUDENT FOR A DAY JOIN THE OPEN DAYS EVERY MARCH & NOVEMBER SIGN UP AT OUR WEBSITE WWW.UTWENTE.NL/OPENDAGEN

MORE INFORMATION VISIT OUR WEBSITE: WWW.UTWENTE.NL/BACHELOR We at the University of Twente are pioneers in fusing technology, science and engineering with social sciences and aim to impact the world around us. For that we stimulate the entrepreneurial mind-set of our scientist, students and educators. Cross disciplinary way of working moves us beyond differences, disciplines and borders. That makes us internationally oriented, to attract the best scientists and students worldwide. MORE INFORMATION VISIT OUR WEBSITE: WWW.UTWENTE.NL/BACHELOR OR CONTACT THE STUDY INFORMATION CENTRE: T: 053-4895489 E: STUDY@UTWENTE.NL CHAT & WHATSAPP