Terug De Tweede Wereldoorlog is niet ongemerkt aan ons land voorbij gegaan. Talloze Nederlanders hebben als soldaat of burger tussen 1940 en 1945 het.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
PowerPoint over Anne Frank
Advertisements

Quiz Anne Frank.
De Tweede Wereldoorlog herdacht
Het einde van de Eerste Wereldoorlog
Geschiedenis van Hoorn
Enkele tips die je leven mooier kunnen maken
Met meester Cor en meester detmer
Parlementaire democratie
Nederland Bezet!.
Presentatie Topondernemers De Tweede Wereldoorlog
Les 1 De wereld staat in brand
Speurtocht hoofdstuk 5 Oorlog en wederopbouw
Bevrijdersgroep Gjelina en Lissie.
Het verzet Van Linde Brunink.
Welke oorlog zien we op deze foto?
4 en 5 mei Dodenherdenking Bevrijdingsdag.
Jij mag leven onder een open hemel
Het begin van wo2 Gemaakt door: Daisy en Charmaine.
Herinneringskamp Westerbork
Hoofdstuk 4 Par 5 – De komst van migranten. Van de website van het CBS 12% van de Nederlandse bevolking heeft een niet- westerse allochtone herkomst,
Kom in actie tegen eenzaamheid!
Tekenen les 1 introductie joeri lefévre.
En toen was het voorbij Vraag jij je nooit af wat mensen moeten denken net voor dat ze een ongeluk krijgen of zelfmoord plegen Hier kun je proberen om.
Aanval op Aanval op vliegveld Valkenburg Hongerwinter mobilisatie Operatie Market Garden Proclamatie Koningin Wilhelmina D-day Auschwitz monument.
De Tweede Wereldoorlog
1e WO Het verlies van Duitsland.
SPECIAL EDITION: DE TWEEDE WERELDOORLOG Speciale editie: de Tweede Wereldoorlog.
Ontwerp je eigen kwartet
Geheugen Experiment ‘Onthouden en Vergeten’ Deel A.
De Twee wereldoorlogen Tijd voor de oorlogen Vijf grote landen uit Europa hebben veel macht over de wereld: Engeland Frankrijk Rusland Duitsland.
Lekker hangen! Een hangplek in schutkleuren of signaalkleuren Blz
Romanovs & Revolutie 3 Oorlog en revolutie.
Hilversum in de Tweede Wereldoorlog
Thema 10 Europa.
De wereldoorlogen 5.4 Nederland bezet
LOB zeven stappen naar succes
3 Kunstenaars 3 schuin Tamboers
Natuur speurtocht Genesis 2:1 Opdracht:
Kenmerk 42 De Duitse bezetting van Nederland Les 1 – De Bezetting
Puber Adolescent jaar jaar
NSCCT Instructie groep 6
volgende bladzijde terug
volgende bladzijde terug
volgende bladzijde terug
Wat heb je nodig: Pen en papier en een fototoestel.
Puber Adolescent jaar jaar
Wereldoorlogen Kenmerken 40: Het voeren van twee wereldoorlogen: 43: Verwoestingen op niet eerder vertoonde schaal door massavernietigingswapens.
ONTWERPEN LES: DE WERELD IN 1 DAG!.
Aantekening van: Wie is de baas
NSCCT Instructie groep 6
Laat de vragen eerst even aan de docent zien!!
voorbeeld volgende bladzijde terug
§4.2 De bezetting van Nederland
foto 1:(kasteel) foto 2: torenkamer foto 3: foto 4: Nummer t/m 24.
Foto 1:(appartementengebouw) balkon in vorm van schip Foto 2: foto 3:
Wat heb je nodig? Papier, potlood en materiaal om in te kleuren.
Wat heb je nodig? Papier, pen/ potlood, tijdschriften en een computer.
Klik hier voor voorbeeld vragen
Klik hier om verder te lezen
Wat heb je nodig? A3-tje, potlood, gum en materialen om in te kleuren.
volgende bladzijde terug
voorbeeld volgende bladzijde terug
voorbeeld volgende bladzijde terug
volgende bladzijde terug Wat heb je nodig?
voorbeeld volgende bladzijde terug
volgende bladzijde terug
voorbeeld volgende bladzijde terug
volgende bladzijde terug
volgende bladzijde terug
Dit is een voorbeeld PowerPoint, om je een beetje op weg te helpen
Transcript van de presentatie:

terug De Tweede Wereldoorlog is niet ongemerkt aan ons land voorbij gegaan. Talloze Nederlanders hebben als soldaat of burger tussen 1940 en 1945 het leven verloren door oorlogsgeweld. Joden, zigeuners, verzetstrijders, onderduikers en gijzelaars zijn door de nazi’s omgebracht. Voor hen zijn pleinen en begraafplaatsenmonumenten opgericht. Maar ook voor de buitenlandse soldaten die sneuvelden bij de bevrijding van ons land, zijn gedenktekens geplaatst. Elk jaar leggen de koningin, de regering, het leger en familie op 4 mei bloemen bij ons Nationaal monument op de Dam in Amsterdam. Wat heb je nodig: Een oorlogsmonument of verzetsmonument bij jou in je omgeving, pen en papier, potlood of fototoestel. Wat moet je doen? Zoek in je eigen directe omgeving een oorlogsmonument of een verzetsmonument en maak hier een ervaringsverslag van. Hoe ga je te werk? Voordat je naar het monument toe gaat, neem je de volgende vragen goed door: -In welke plaats staat dit monument? -Waarom is het geplaatst, wanneer, door wie en voor wie? -Wie heeft het gemaakt? -Wat betekent het? -Waarom staat het in deze omgeving? -Hoe is het onderhouden, en wie is daarvoor verantwoordelijk? -Probeer te weten te komen wat de buurtbewoners ervan vinden. -Wat vind jij van het monument? Zeg wat over de vorm / kleur. -Laat het monument en de omgeving zien d.m.v. foto’s en / of tekeningen. Je ervaringsverslag bestaat minimaal uit 1 A4-tje.