Wat heb je nodig? Een camera, videoband, potlood en papier.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Trillingen en Cirkelbewegingen
Advertisements

4/10/2017 Opleiding BINNENISOLATIE voor thermische renovatie Module 3 Train the trainer – 06/12/ Brugge.
Isaac Newton Omdat een beetje extra bijscholing nooit kwaad kan 
Wageningen University Meteorologie en Luchtkwaliteit
Materialen en moleculen
Hoe deel je gesteenten in? Codering; Streckeisen
Havo 5: Stoffen en Materialen
Handboek Commercieel Budgetteren: toegepast J. Vanhaverbeke & L
Veevoeding Blok 3 en 4: Ruwvoerbalans melkveehouderij
Dynamica van luchtstromen
Jeugd in het Strafrechtelijk kader Les 3, 2016 ‘Needs’
Natuurkunde Overal Hoofdstuk 1: Beweging in beeld.
Klaar met het PW? Lees aandachtig het samenvattingenblad hst 7
Greenbuilding project
Aanleiding Veranderende organisatie
Financiële situatie Volley
Portfolio Zon projecten.
Door Marco Lassche, Joyce Mulder en Mare de Winter
VAN KEUKENBLAD TOT FRIKANDEL presentatie door Koen Ongkiehong
Energielening.
De missie, het hart en het broodtrommeltje
Context 4 Verlichtingsideeën en de democratische revoluties
Gaat u dan snel naar Goedkoop of in kleine oplagen kleding (laten) bedrukken, met een embleem, logo en/of tekst van uzelf, of.
Bomen en struiken IVN Helden.
STUUR DIT AAN EEN SLIMME VROUW... EN AAN ALLE MANNEN... DIE ER TEGEN KUNNEN !!! Na 5000 jaar moppen over vrouwen... uiteindelijk moppen over mannen.
Roundtable De Gefragmenteerde Organisatie
Welkom.
Mictieklachten bij mannen
BASISVEILIGHEID (VCA)
Quel jour sommes-nous aujourd’hui ?
Hoofdstuk 6 Warmte.
Outdoor Advanced - Specialist Tuin en Openbaar Groen 3.1,
Jorismavo Examenvoorlichting
RECHT VAN SPREKEN FUNCTIONEREN OC’S 2016
Inlichtingenbijeenkomst Simulatiecapaciteit ERTMS
Toolbox: ATEX ATmosphere - EXplosive
Groeiende kritiek op de katholieke Kerk rond 1500
De wederkomst ophanden? 20 augustus 2017 Urk.
En blessurepreventie Trainingsopbouw.
Six hats: Werken met netwerken? Mijn gedacht
VEELTERMEN BLADWIJZERS: GETALWAARDE OPTELLEN EN AFTREKKEN
Omdenken Een kleine test….
Toevoeging H5 Elektriciteit
Hoofdstuk 3 In beweging.
Reisconferentie van zorg naar zelfregie
Klaar met de toets? Lees aandachtig het samenvattingenblad hst 6
Je kunt iedere dag iets betekenen voor een ander
Rd4-afvalconferentie november 2016
Nienke Hoffman Teamleider bovenbouw 28 maart 2017
Risico’s en de vertaling naar wettelijke uitgangspunten
Op zoek naar de juiste toon Geluid in de omgevingswet
TAALSITUATIE & - ONTWIKKELING IN VLAANDEREN
NIET-RATIONELE BESLISSINGEN in de TECHNIEK
Stedelijke bevolking 50% wereldwijd (70% verwacht) 75% in Europa
Hoofdstuk 5 Les 1: Markten.
6. Sleutelvoedingsfactoren
Hst. 2 Het geslachtsapparaat
Wees welkom op deze 1STE cursus windows SPECIAAL ONTWIKKELD VOOR AMBTENAREN Vergeet niet te rusten tijdens de cursus en neem een relaxe houding aan tijdens.
Microsoft® Office Outlook® 2007-cursus
De Here zeide tot Mozes: Ga, Ik zend u tot Farao
Co-creatie in de Master Health Care & Social Work
Participatie in Onderzoek ZonMw
DE WINST VAN ZORGVRIENDELIJK WERKGEVERSCHAP
VPH Les 13.
Maurits Hendriks Technisch Directeur Chef de Mission
Welkom Brussel, 25/02/2017.
Informatiebijeenkomst project Snippergroen
Nedgraphicsdag 18 september 2012
Kwaliteitsborging voor het Bouwen
Transcript van de presentatie:

Wat heb je nodig? Een camera, videoband, potlood en papier. volgende bladzijde terug Wat heb je nodig? Een camera, videoband, potlood en papier.   Wat ga je doen? Je gaat een reclamespotje maken. Het reclamespotje heeft iets te maken met de ondernomen activiteit. Ben je naar de AutoRai geweest dan maak je een reclamespotje voor de AutoRai. Ben je naar een toneelstuk geweest? Dan kun je reclame maken voor dit toneelstuk. Een reclame hoeft niet alleen over producten te gaan. Je kunt op deze manier ook een voorstelling promoten. Hoe ga je te werk? -Kies met je groepje een onderwerp uit (heeft met de ondernomen activiteit te maken). -Zoek informatie op over jullie ondernomen activiteit. Dit heb je nodig voor het reclamespotje. -Maak eerst een draaiboek. In een draaiboek laat je zien door middel van tekeningetjes hoe het spotje gaat verlopen. Ook de gesproken tekst staat erbij en er staat ook wanneer iemand iets moet zeggen en wat hij/ zij dan moet gaan zeggen. Verder staat erin wie wat doet (taakverdeling). Bijvoorbeeld Piet zorgt voor de attributen, Hans voor de camera, Erica gaat filmen, Sjaak en Loes zijn de acteurs. -Overleg wie wat gaat doen (schetsen, tekst, filmen en acteren) Noteer dit ook in het draaiboek. -Het reclamespotje duurt niet langer dan 30 seconden en niet korter dan 10 sec. -Praat duidelijk en pak het serieus aan!

Tip: gebruik deze camera afstanden: terug In het reclameblok op tv moet een commercial altijd concurreren met andere reclameboodschappen. Ze willen allemaal opvallen, bijvoorbeeld door humoristisch te zijn, of te shockeren. Zelf weet je vast wel een reclame die je hebt onthouden omdat die grappig was of misschien wel spannend. Het belangrijkste van een reclame is, dat je het product en de naam van het product goed onthoudt zodat je het zelf de volgende dag in de winkel gaat kopen. Bij een reclame zijn passende muziek, omgeving en een pakkende tekst, erg belangrijk. Vaak maken ze gebruik van een slogan. Een slogan is een pakkende zin, niet te lang en rijmt vaak. Bijvoorbeeld: “Bedenk goed, wat je met je laatste Rolo doet”, “Stof verdwijnt als Swiffer verschijnt” of “Allways Coca –Cola”. Behalve dat de slogan en de muziek pakkend moeten zijn, is de manier hoe je filmt erg belangrijk. Het product moet goed te zien zijn, want daar gaat het immers om. Enkele belangrijke instellingen van de camera zijn: de afstand, het standpunt van de camera en het perspectief (door wiens ogen kijk je, wie houdt de camera vast?).   Tip: gebruik deze camera afstanden:  Doe het inzoomen en uitzoomen heel voorzichtig en langzaam!   Totaalshot: het totaal beeld van je commercial. Mediumshot: het voor de helft inzoomen van de commercial. Close-up: alleen het product heb je in beeld.