Agenda 1. Klantvisie en de speerpunten 2. Uitgangspunten 3. Hoe?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Trillingen en Cirkelbewegingen
Advertisements

4/10/2017 Opleiding BINNENISOLATIE voor thermische renovatie Module 3 Train the trainer – 06/12/ Brugge.
Isaac Newton Omdat een beetje extra bijscholing nooit kwaad kan 
Wageningen University Meteorologie en Luchtkwaliteit
Materialen en moleculen
Hoe deel je gesteenten in? Codering; Streckeisen
Havo 5: Stoffen en Materialen
Handboek Commercieel Budgetteren: toegepast J. Vanhaverbeke & L
Veevoeding Blok 3 en 4: Ruwvoerbalans melkveehouderij
Dynamica van luchtstromen
Jeugd in het Strafrechtelijk kader Les 3, 2016 ‘Needs’
Natuurkunde Overal Hoofdstuk 1: Beweging in beeld.
Klaar met het PW? Lees aandachtig het samenvattingenblad hst 7
Greenbuilding project
Aanleiding Veranderende organisatie
Financiële situatie Volley
Portfolio Zon projecten.
Door Marco Lassche, Joyce Mulder en Mare de Winter
VAN KEUKENBLAD TOT FRIKANDEL presentatie door Koen Ongkiehong
Energielening.
De missie, het hart en het broodtrommeltje
Context 4 Verlichtingsideeën en de democratische revoluties
Gaat u dan snel naar Goedkoop of in kleine oplagen kleding (laten) bedrukken, met een embleem, logo en/of tekst van uzelf, of.
Bomen en struiken IVN Helden.
STUUR DIT AAN EEN SLIMME VROUW... EN AAN ALLE MANNEN... DIE ER TEGEN KUNNEN !!! Na 5000 jaar moppen over vrouwen... uiteindelijk moppen over mannen.
Roundtable De Gefragmenteerde Organisatie
Welkom.
Mictieklachten bij mannen
BASISVEILIGHEID (VCA)
Quel jour sommes-nous aujourd’hui ?
Hoofdstuk 6 Warmte.
Outdoor Advanced - Specialist Tuin en Openbaar Groen 3.1,
Jorismavo Examenvoorlichting
RECHT VAN SPREKEN FUNCTIONEREN OC’S 2016
Inlichtingenbijeenkomst Simulatiecapaciteit ERTMS
Toolbox: ATEX ATmosphere - EXplosive
Groeiende kritiek op de katholieke Kerk rond 1500
De wederkomst ophanden? 20 augustus 2017 Urk.
En blessurepreventie Trainingsopbouw.
Six hats: Werken met netwerken? Mijn gedacht
VEELTERMEN BLADWIJZERS: GETALWAARDE OPTELLEN EN AFTREKKEN
Omdenken Een kleine test….
Toevoeging H5 Elektriciteit
Hoofdstuk 3 In beweging.
Reisconferentie van zorg naar zelfregie
Klaar met de toets? Lees aandachtig het samenvattingenblad hst 6
Je kunt iedere dag iets betekenen voor een ander
Rd4-afvalconferentie november 2016
Nienke Hoffman Teamleider bovenbouw 28 maart 2017
Risico’s en de vertaling naar wettelijke uitgangspunten
Op zoek naar de juiste toon Geluid in de omgevingswet
TAALSITUATIE & - ONTWIKKELING IN VLAANDEREN
NIET-RATIONELE BESLISSINGEN in de TECHNIEK
Stedelijke bevolking 50% wereldwijd (70% verwacht) 75% in Europa
Hoofdstuk 5 Les 1: Markten.
6. Sleutelvoedingsfactoren
Hst. 2 Het geslachtsapparaat
Wees welkom op deze 1STE cursus windows SPECIAAL ONTWIKKELD VOOR AMBTENAREN Vergeet niet te rusten tijdens de cursus en neem een relaxe houding aan tijdens.
Microsoft® Office Outlook® 2007-cursus
De Here zeide tot Mozes: Ga, Ik zend u tot Farao
Co-creatie in de Master Health Care & Social Work
Participatie in Onderzoek ZonMw
DE WINST VAN ZORGVRIENDELIJK WERKGEVERSCHAP
VPH Les 13.
Maurits Hendriks Technisch Directeur Chef de Mission
Welkom Brussel, 25/02/2017.
Informatiebijeenkomst project Snippergroen
Nedgraphicsdag 18 september 2012
Kwaliteitsborging voor het Bouwen
Transcript van de presentatie:

Agenda 1. Klantvisie en de speerpunten 2. Uitgangspunten 3. Hoe?   2. Uitgangspunten 3. Hoe? 4 Klantwaarden 5. Rondvraag?

Waterweg Wonen: drie speerpunten & doelen Goede basisdienstverlening voor alle klanten, extra aandacht voor kwetsbaren. Deze groep neemt in aantal toe en daar willen we voor zijn. We willen ons blijven richten op genoeg betaalbare woningen met een goede kwaliteit. Want daarvoor zijn we er en we willen dat onze doelgroep goed en betaalbaar woont. Duurzaamheid is daarbij een vanzelfsprekendheid. We willen een organisatie zijn waar mensen met plezier en betrokkenheid werken. En waar zij ruimte nemen en krijgen om continu te werken aan verbetering. Want we geloven dat onze medewerkers, onze klanten en onze bedrijfsresultaten daar beter van worden. We gaan dat zo optimaal mogelijk faciliteren.

Uitgangspunten Van buiten naar binnen Van procedure- naar mensgericht Met de medewerkers Fundamenteel bouwen

Hoe pakken wij dit aan? Voorbereiding Luisteren en verzamelen van input Vier sessies met medewerkers Gesprekken/presentaties met/aan bestuur/management, Huurdersraad, RvC & OR Focusgroepen met bewoners 15-20 individuele gesprekken met bewoners Ontwikkelen concept klantvisie Workshop 1 met MT&MK Twee laadsessies met medewerkers Sessie met de Commissie Maatschappelijke Innovatie Bezoek aan Arval (hoe doen zij het?) Sessies met Huurdersraad en OR Workshop 2 met MT&MK Adviestrajecten met Huurdersraad en OR Definitief maken klantvisie Presentatie klantvisie aan medewerkers en externe communicatie

Welke beleving willen we onze klanten bieden?

Welke beleving willen we onze klanten bieden? 5 groepen klanten hebben 32 kaartjes geordend op belangrijkheid. De top 12 uit deze ordening 1. Een nette en veilige buurt 2. Wawo spreekt bewoners met a sociaal gedrag aan 3. Wawo stelt ook eisen aan bewoners t.a.v. het wonen 4. Een voor mij betaalbare woning 5. Beloften worden nagekomen (afspraak is afspraak) 6. Wawo houdt in de dienstverlening rekening met echt kwetsbare bewoners 7. Een energiezuinige woning 8. Deskundige medewerkers 9. Wawo gaat serieus om met mijn vragen/klachten 10. Een nette woning waarin alles het doet 11. Een eerlijke toewijzing van leegstaande woningen 12. Medewerkers die met mij meedenken en mijn probleem/klacht helpen op lossen

6 clusters - resultaat focusgroepen Cluster 1a&b Een nette en veilige buurt. WaWo spreekt bewoners met a-sociaal gedrag hierop aan. WaWo stelt ook eisen aan bewoners t.a.v. het wonen Cluster 2 WaWo houdt in de dienstverlening rekening met echt kwetsbare bewoners Cluster 3 Een voor mij betaalbare woning. Een energiezuinige woning Cluster 4 Een nette woning waarin alles het doet Cluster 5 Een eerlijke toewijzing van leegstaande woningen Cluster 6a&b Medewerkers die met mij meedenken en mijn probleem/klacht helpen oplossen. WaWo gaat serieus om met mijn vragen/klachten. Beloften worden nagekomen (afspraak is afspraak). Deskundige medewerkers

Welke beleving willen we onze klanten bieden? betrokken maatwerk woongeluk dichtbij fair adequaat

Adequaat Afspraak is afspraak. Duidelijke afspraken maken. Én daar eenduidig over communiceren.De dingen in 1x goed doen. En natuurlijk ook de goede dingen doen. De dingen waar onze klanten aan hechten. Dus die betaalbare woning bieden waarin alles het doet. In buurten waar klanten zich prettig en veilig voelen.

Dichtbij Soms letterlijk dichtbij zijn. Maar het gaat vooral ook om het ‘gevoel van dichtbij’. Dus je inleven in iedere situatie. De klant écht willen begrijpen. En ook uitgaan van het goede van de mens. Mens zijn tussen de mensen. En daar vervolgens naar handelen. Dat vraagt om, wat we met een sjiek woord cocreatie noemen. Met betrokken klanten én met onze partners in de wijk.

Fair Redelijke en uitlegbare eisen stellen aan de klant Fair Redelijke en uitlegbare eisen stellen aan de klant. Keuzes en beslissingen kunnen uitleggen. Naar onszelf, onze klanten én de maatschappij. Geen dingen doen (of juist laten) die je zelf ook niet zou willen. Open zijn ook. En een eerlijke prijs vragen.

Betrokken Écht weten wat er speelt. Er zijn Betrokken Écht weten wat er speelt. Er zijn. Betrokken zijn bij klant, complex en buurt. Niet ophouden waar onze eigen dienstverlening stopt. Maar ook staan voor de dienstverlening van de partijen die wij inhuren. En daarop sturen. Het gaat dus ook over verantwoordelijkheid nemen.

Maatwerk Dat is een belangrijke rode draad in de verhalen van onze klanten. Niet de regels en procedures centraal stellen. Maar de individuele situatie van mensen. En ons innerlijk kompas. Vooral voor de mensen die net een tandje kwetsbaarder zijn. Situaties verschillen nu eenmaal en daar willen we naar handelen

Aan de slag Over de betekenis van deze vijf klantwaarden voeren we intern het gesprek bij Waterweg Wonen. Hoe vertaal ik ze naar wat ik dagelijks doe? Welke houding hoort daar dan bij? En welk gedrag? Want alleen in ons dagelijkse doen en laten kunnen deze klantwaarden werkelijkheid worden. Ook hebben we met elkaar het laaghangend fruit benoemd, zodat we morgen al aan de slag kunnen met het beter doen. Dat doen we sámen met onze klanten. Een andere manier van (samen)werken kunnen we ons eigenlijk niet meer voorstellen. Van goed naar beter! Met kompassie voor onze klanten.

Waar staan we nu? Voorbereiding ✅ Luisteren en verzamelen van input ✅ Vier sessies met medewerkers ✅ Gesprekken/presentaties met/aan bestuur/management, Huurdersraad & OR ✅ Focusgroepen met bewoners ✅ 15-20 individuele gesprekken met bewoners ✅ Ontwikkelen concept klantvisie ✅ Workshop 1 met MT&MK ✅ Twee laadsessies met medewerkers ✅ Sessie met de Commissie Maatschappelijke Innovatie 18 oktober ✅ Bezoek aan twee organisaties ✅ Sessies met Huurdersraad en OR ✅ Workshop 2 met MT&MK ✅ Adviestrajecten met Huurdersraad en OR Definitief maken klantvisie en realisatie Presentatie klantvisie aan medewerkers externe communicatie

De realisatiefase realisatie A. Teamgewijs ontwikkeltraject E. Externe communicatie B. Teamover-schrijdende klantreizen realisatie D. Klant naar binnen halen C. HR/cultuur

Wat gaan we doen? Teamgewijze ontwikkeltrajecten (intern) 1 Ontwikkelen aanpak/toolbox (laaghangend fruit) 2 Pilotimplementatie 2 teams 3 Golf 1 (4 teams) (implementatie ontschotten en toolbox) 4 Golf 2 (4 teams) (implementatie ontschotten en toolbox) 5 Afdelingen ontwikkelen een Kompassie jaarplan 2020   B Teamoverschrijdende projecten & klantreizen (intern/extern) Klantreis ‘tijdig antwoorden’ Klantreis ‘verhuurmutatie’ Project/klantreis ‘een veilige en nette buurt’ Klantreis ‘niet planmatig onderhoud’ Project ‘Betaalbare woningen’

Resultaat Vragen?