WANNEER VERANDERT WATER IN WATERDAMP?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wat is geloven? Voor de één een vraag, voor de ander een weet… !
Advertisements

Tulpen tellen Dit is een voorbeeld van een les voor leraren die kinderen willen leren tellen, aan de hand van concreet materiaal. Doel: kinderen leren.
Help Selina’s eerste les
3H1 WHTSNXT?. Groep 1
Communicatie 2 Docent: Johan v.d. Sloot Kwartaal: 1 Les: 3 – week 4 Kamer: L
Hoe vertel je een verhaal? sectorwerkstuk 4 mavo.
Wjk.
MEDIATOR INHOUD Wat is een mediator? Hoe kan je mediator worden? Wat moet een mediator kunnen? Wat doet een mediator? Gesprek met de kinderen die een.
Wat gaan we doen in 2012? We zoeken nieuwe oplossingen. En we vertellen er over.
BEGINNER EV3 PROGRAMMeer Les
Consumentengedrag Beslissen
Introductie Jaar 2 Dag 1: Kennismaken.
F- en Z-hoeken Uitleg en opgave Mavo.
Gods Geest werkt explosief! ''kracht' ' 'dynamis'
Naam onderwijsinstelling Datum
Direct les 8 C-propedeuse, studiejaar , blok 1
Introductie Jaar 2 Dag 1: Kennismaken.
Een RECENSIE schrijven
Titel van presentatie van training
Museum Bezoek Wat moet je in het museum doen om een week later een goede presentatie te kunnen geven?
Ontwikkeling en leren van kinderen
Didactiek Lesformulier.
Didactiek Lesformulier.
Stellingen Het VMBO-examen verandert m.i.v. examen 2018

Titel van presentatie van training
H5 §3 Beelden maken Met een lens
Welkom, het is fijn om jullie hier vandaag allemaal te zien
Lessenserie kubisme les 1 Theorie en praktijk 2D
Titel Ondertitel.
`In beweging, sport als onderdeel van mobiliteit’
ONTWERPEN LES: DE WERELD IN 1 DAG!.
HOE MAAK JE KLANTEN NIEUWSGIERIG?
ONDERNEMEND LEREN LES: DE WERELDBOL.
HOE KOMT EEN IDEE IN JE HOOFD?
WAT ZIT ER ONDER EEN IJSBERG?
DE ANDERE KANT VAN DE WERELD ERUIT?
BOUWEN LES: ORKAANHUIS.
IS EEN WALVIS WEL EENS BANG IN HET DONKER? LES 7 : DIEPSTE PLEK.
FILOSOFEREN LES: LEEFT AARDE?.
LES: NIEUW DIEPZEEDIER
SHOWTIME EARTH ROCKS.
IS ER VOOR ELK PROBLEEM EEN OPLOSSING?
WANNEER IS IETS VAN JOU? LES 4: DAT IS MIJN STOEL.
waar / niet waar HET IS BELANGRIJK OM VEEL GELD TE VERDIENEN
KUN JE BOOSHEID ALTIJD ZIEN?
ETEN ZE IN HET KOUDSTE DORPJE TER WERELD OOK WEL EENS IJSJES?
waar / niet waar DE WAARDE VAN IETS IS VOOR IEDEREEN HETZELFDE
Een rietje moet verboden worden.
waar / niet waar ALLES WAT IK DOE MOET IN 1 KEER GOED GAAN
waar / niet waar: VROEGER HAD JE OOK ZTRINGZ IN REGENBOOG-KLEUREN
Eens / oneens IK DENK NA VOORDAT IK BEGIN
ONDERNEMEND LEREN LES: OUD SPEELGOED.
ONTWERPEN LES: HELP! TEVEEL WATER!.
Eens / oneens ALS VERKOPER MOET JE GOED KUNNEN REKENEN
LES: NIEUW DIEPZEEDIER
waar / niet waar EEN GOED VERKOOPPRAATJE IS HET HALVE WERK
KUN JE EEN PRODUCT ALTIJD VERKOPEN?
WELKE BRUG IS BESTAND TEGEN VERSCHUIVINGEN VAN AARDPLATEN?
HOE BLIJF JE IN BALANS? LES 6: KLEVEND IN BALANS.
KAN WATER OVERAL NAARTOE STROMEN?
KAN ER EEN FOSSIEL IN DE ACHTERTUIN LIGGEN?
Eens / oneens EEN PRODUCT IS GOED ALS HET DUUR IS
Eens / oneens HET EERSTE IDEE IS VAAK HET BESTE IDEE
WANNEER IS IETS VAN JOU? LES 5: DAT IS MIJN STOEL.
RIJDEN WE OVER 100 JAAR OOK NOG IN
IS ER IN DUCKSTAD OOK WEL EENS IEMAND WATERDAMP?
waar / niet waar EEN PRODUCT IS VOOR JE KLANT EEN CADEAUTJE
Scholenmarkt 17 mei 2017 OBS ‘t hout.
Eens / oneens ALS VERKOPER MOET JE GOED KUNNEN REKENEN
Transcript van de presentatie:

WANNEER VERANDERT WATER IN WATERDAMP? LES 6: WATERDAMP EN DYNAMIET

LES 6: WATERDAMP EN DYNAMIET OPDRACHT: Maak een gedragspatroongrafiek van een situatie waarbij je waterdamp of dynamiet was. LES 6: WATERDAMP EN DYNAMIET

1 VOOR DE LEERKRACHT – LES 6: WATERDAMP EN DYNAMIET PLUSJEKLAS.NL LEERDOEL: De twee uitersten van rots en water zijn waterdamp en dynamiet. De kinderen leren dat waterdamp en dynamiet niet fijn voelen en dat je in beide gevallen de controle verliest. Bij rots en water behoudt je de controle en voel je je fijner. LESOPBOUW: Je laat de kinderen nadenken over de uitersten waterdamp en dynamiet. Je bespreekt met de kinderen de valkuilen van deze extremen. Je laat de kinderen een persoonlijk praktijkvoorbeeld visualiseren aan de hand van een gedragspatroongrafiek.   1 VOOR DE LEERKRACHT – LES 6: WATERDAMP EN DYNAMIET PLUSJEKLAS.NL

2 VOOR DE LEERKRACHT – LES 6: WATERDAMP EN DYNAMIET PLUSJEKLAS.NL PLUS JE LES: Het is belangrijk dat kinderen weten hoe een gedragspatroongrafiek werkt. Als ze dit niet weten, leg dit dan eerst uit. Op de x-as staat de tijd weergegeven als driehoekjes. Op de y-as staat de emotie, met bovenin de fijne emoties. Vertel de kinderen dat het praktijkvoorbeeld privé is en dat ze dit als ze willen niet hoeven te delen in de groep. Geef alle kinderen wel de mogelijkheid de gemaakte gedragspatroongrafiek met jou als leerkracht te delen en er bij te vertellen. UITBREIDINGSKANSEN: Bouw de gedragspatroongrafiek uit door een tweede lijn toe te voegen. Vaak is er een ander betrokken bij het praktijkvoorbeeld. Het toevoegen van een tweede lijn brengt verbanden in beeld. 2 VOOR DE LEERKRACHT – LES 6: WATERDAMP EN DYNAMIET PLUSJEKLAS.NL

3 VOOR DE LEERKRACHT – LES 6: WATERDAMP EN DYNAMIET PLUSJEKLAS.NL ZOEKTERMEN: rots en water gedragspatroongrafiek BRONNEN: https://wij-leren.nl/duurzaam-leren-systeemdenken.php 3 VOOR DE LEERKRACHT – LES 6: WATERDAMP EN DYNAMIET PLUSJEKLAS.NL