Korte inleiding + inhoudt

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
sociale media: de nieuwe realiteit
Advertisements

EMEG lijst: opdracht 12.
Hulp in de aanpak bij CyberPesten.
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
Topic 1: Social Media Innovative Generations © Innovative Generations.
Project SOCIALE MEDIA Samen uitzoeken op welke wijze de sociale media werkt, geregeld is, wordt gebruikt…..
- - - Social Media.
Marketing & Communicatie Barry Jung & Alexander van der Mije.
Facebook Skype Instagram Google+ Twitter Whatsapp Snapchat Messenger
Wouter Mennen & Paul van Ulft
Internetgebruik en protocollen. - Inleiding (2 minuten) - Korte ronde in kleine groepjes met elkaar de schoolsituaties vergelijken. Meegenomen materiaal.
Kinderen op social media: hoe ga je daar als ouder mee om?
Les 2 – Jouw media.
Chatten. Chatten Inleiding chatten Wat is chatten? De geschiedenis Voor- en nadelen Educatief of recreatief? Wat vinden jongeren ervan? Wat vinden.
Hoofdstuk B. Whatsapp Voorwaarden: Beveiligd Heel nuttig Categorie: Sociaal netwerken App Stores: App store: Apple Play store: Android Het gebruiken van.
Web 2.0 tool Khan academy Online instructie filmpjes bekijken. (
Ismay Sonnemans & Khedy Gorissen
Online filmpjes maken. (
OFC28 mediawijsheid les 5 samenwerken
Cassandra Vergote 1BaSW B
Altijd online!.
Online filmpjes maken. (
Waaraan moet een goede presentatie voldoen??
Kinderen op social media: hoe ga je daar als ouder mee om?
Phone Challenge Workshop Mbo niveau l Jouw telefoonkosten l Film ‘Een dag vol data’ l Dataquiz l Abonnementen vergelijken l De Mobiel Profiel.
1 1 Phone Challenge Workshop Mbo niveau 3-4. l Jouw telefoonkosten l Film ‘Een dag vol data’ l Dataquiz l Abonnementen vergelijken l De Mobiel Profiel.
SOCIAL MEDIA KoenLouisInformatics. INHOUD INTRODUCTIE VERSCHILLENDE SOCIAL MEDIA MARKETING EN INTERNETSTRATEGIE STERKE KANTEN ZWAKKE KANTEN CONCLUSIE.
Iedereen gebruikt social media.
1 Phone Challenge Workshop 2015 Niveau 1+2 mbo. Introductie.
Ouderavond Kind en internet Kim Claassen jeugdverpleegkundige Christel van Helvoirt gezondheidsvoorlichter GGD Hart voor Brabant.
Ouderavond Mediawijsheid Basisschool ‘t Rendal 20 januari 2014.
Ben jij je eigen databaas? Aangeboden door
Kinderen en de sociale media. Hoe ga je daarmee om? Toon interesse in waar je kind mee bezig is. Laat kinderen online met een nickname.
Introductie Ik ben….. – Marguerite Klinkers – Social Media enthousiasteling – Vind het interessant en belangrijk om ouders voor te lichten op het gebied.
 ‘Hoe maak ik een goed filmpje?’ En hoe kan ik hem gebruiken?
Waar blijft de tijd Sociale media in jouw leven. Waar blijft de tijd Intro Je hoorde het verhaal van Marijke. Reageer eens op haar situatie. Sociale media.
Digitalisering Les 3: wat betekent de digitalisering van de maatschappij voor onze doelgroepen?
Cliënt en Mediawijsheid Les 5 Mensen met een (lichte) verstandelijke beperking.
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
Social media Van: Niene, Juliette, Bram, Niels en Mathijs.
Cliënt en mediawijsheid Les 7 digitalisering in de zorg.
Social media en pubers…. ff kennismaken Michiel Trompetter Nationaal MediaCoach Docent voortgezet onderwijs Vader van 4 kinderen (7, 11, 15 en 20 jaar).
Ben jij je eigen databaas?
Social Media.
Media is er altijd en overal
Met wie app jij? Mediabegrip week
Media is er altijd en overal
Media is er altijd en overal
Oud klantenbestand Weinig nieuwe klanten
Sociale media.
Sociaal media DESIGN BY TALHA.
Sociale Media.
Social media Door: Eloise Post Docent: E. Louisse
Sociale Media Naam: Sara Camara School: Grotius College Klas: J1A
Sociale media Door liam van den ende.
Warming up persoonlijkheidsstoornissen
Annick, Amber, Ilsa en Melanie
Lessen in social media Voorbeeld 1
DESIGN BY TALHA Klas j1a Docent P. Broekhuizen
Burgerparticipatie BT Den Bosch Wat is nou precies burgerparticipatie.
Goede morgen allemaal.
Berichten in de media Mediaboodschappen.
Berichten in de media Mediaboodschappen.
Methodisch handelen Week 2. Methodisch handelen Week 2.
Buurt-apps Mediabegrip week 2-3.
Doelen Aan het einde van de les weten jullie:
Les 6: non-verbale communicatie
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Omgaan met vertrouwelijke informatie, waar we ons in ieder geval aan houden Wees kritisch als je gegevens van leden opslaat en streef naar het minimum.
Dit is een voorbeeld PowerPoint, om je een beetje op weg te helpen
Transcript van de presentatie:

Korte inleiding + inhoudt Voor een opdracht voor het vak Media, ga ik jullie wat vertellen over media zelf. We behandelen de volgende punten: Wat is het nou precies? + soorten. Is het gevaarlijk? Wat kun je ermee? Waarvoor moet je oppassen? Voordelen & Nadelen mediagebruik.

Hoofdstuk 1 - Wat is het nou precies en welke soorten zijn er? - Media wordt zo goed als iedere dag gebruikt. Het is onderdeel van het dagelijks leven. - Whatsapp, Facebook, Twitter, Instagram enz. - Zo komen we met elkaar in contact

Hoofdstuk 2 - Is het gevaarlijk? - Jouw omgang met media bepaalt het gevaar. - Scammers, Groomers - Zomaar dingen op internet zetten - Vertrouwen van andere mensen

Hoofdstuk 3 - Wat kun je ermee? - Nieuwe mensen leren kennen - Tijd gaat sneller - Informatie krijgen - Plezier - Jouw ervaringen delen

Hoofdstuk 4 - Waarvoor moet je oppasssen? - Scammers - Kinderlokkers - Fakers - Wat online staat blijft online Hieronder staat nog een filmpje voor de duidelijkheid. http://www.rtlxl.nl/#!/editie-nl-216694/926db099-a2ba-4924-b47f-75f73fcc0c2b

Hoofdstuk 5 - Voordelen & Nadelen mediagebruik. 1. Plezier 1. Kinderlokkers 2. Vrienden maken 2. Scammers 3. Up-to-date blijven 3. Fakers 4. Foto’s delen 4. ‘’in game’’ kosten 5. In contact met anderen 5. Eens online, altijd online. 6. Niet traceerbaar