Meetkunst Een verbinding tussen beeldende kunst en meetkunde

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Je gaat bij deze opdracht zelf een aantal vragen bedenken, die je ook als een toetsvraag zou kunnen gebruiken. Geef een antwoordmodel erbij.
Advertisements

Welkom Thuis Karpos Leerhuis.
Rekenen in groep 1 en 2 Bijeenkomst 2
Door goede gesprekken groeien
Levensbeschouwing Welkom
Adri Verhoosel, Avans Hogeschool
beeldanalyse Surrealisme frottage collage
 Hoe word je getrokken om naar een beeld te kijken -> schoonheid  Hoe vertel je een verhaald doormiddel van beeldende kunst? -> naratio.
De leeskring een inspirerende leergemeenschap Gertrud Cornelissen lid kenniskring geïnspireerd leren Lector: Maarten Dolk Onderzoek geletterde leerkrachten.
“Werken met beelden spreekt tot de verbeelding” Creatieve methodieken in gesprek over relaties Seksualiteit en Relaties Zesde studiedag Klinische Psychotherapie.
Verwonderen & Ontdekken
Compositie Begrippen klas 1 t/m 3.
Kunst met jonge kinderen
Fictieanalyse-proza.
Kunstgeschiedenis werkgroep, week 7, blok 3.
instructie presentatie
Zapstad 10..: een ontdekking van een buurt – Spelenderwijs kijken naar ruimte en ruimtegebruik. Informatie geven en krijgen: – Hoe ervaren en zien jongeren.
Voorbereiding op school DE TAAL VAN HET BEELD Beeldaspecten herkennen
Denkvaardigheden Prakticon 2013/2014.
1 Cultureel zelfportret
Zelf aan de slag.
 Is basis kennis een voorwaarde voor het experiment in de beeldende vakken in de onderbouw?  Wat is basiskennis?  Hoe word basis kennis nu overgedragen?
2rootje ‘Dat is uit de kunst’
Werken aan creativiteit Het Kunstexperiment – Werkplaats Kindergemeenschap.
Workshop Beeld beschouwen
Professioneel werken: gestructureerd en methodisch
Les 1 – Jij en de media Vertel:
Wereldoriënterende vakken in de onderbouw.. Aanleiding tot ons onderzoek Er is vraag naar lesmateriaal voor wereldoriënterende vakken in de groepen 1.
Een praktijkvoorbeeld: ontwerppracticum cultuuronderwijs Fianne Konings Docent Kunst en Educatie Master Kunsteducatie ArtEZ.
Pedagogische theorieën
De Bijbel De bijbelles. Opbouw Introductie Kern (vaak een bijbelverhaal) Verwerking.
De Bijbel De bijbelles.
Week 3  Inleiding attitude interview  Oefenen met attitude interview a.d.h.v. de practicum-vragen.
WHTSNXT? PROCESGERICHT, ACTUEEL EN LEERLINGGESTUURD FANTASTIC VOYAGE.
Audience Club: Wat de leek de maker leert Vincent Wijlhuizen en Marc Maris.
DE NIEUWSGIERIGE KLEUTER IN DE SLOOPHOEK
De maatschappelijke betekenis van musea Onderzoek, publicatie en implementatie.
Werkconferentie loopbaanleren en wetenschap & technologie Laat jouw leerlingen het maken in Rotterdam!
Versie 1: BESCHOUWEN is: met aandacht kijken naar… Deze powerpoint gaat over goed kijken en beschrijven en pas in tweede instantie over weten.
Word jij later ook een kunstenaar? Presentatie leergroep 2 Esther van Eeten, Ingrid Davits & Linda Versantvoort.
ICC Module Dans op School Bijeenkomst 1 Datum Naam trainer / instelling.
ICC Module Drama op School Bijeenkomst 1 Datum Naam trainer / Instelling.
Les 4 Beeldaspecten Drentse Cultuur Academie. Dit gaan jullie doen Jullie kijken naar kunstwerken waarin kleur, lijn en vorm een belangrijke rol spelen.
De zorg verandert, wat doe jij Margreet Nol Ans Donderwinkel.
Lesmateriaal bij Wat de vakman?! Aflevering 1: Marc Mulders (glas) i.s.m. De Pont museum Lesmateriaal bij Wat de vakman?! Aflevering 1: Marc Mulders (glas)
Lesmateriaal bij Wat de vakman?! Aflevering 4: Ted Noten (design) i.s.m. Stedelijk Museum Amsterdam Lesmateriaal bij Wat de vakman?! Aflevering 4: Ted.
Mondzorg - persoonsgericht
Introductie Mijn naam is Karen de Moor
Netwerkmiddag ronde Welkom.
De Vreedzame school Ouderavond 17 maart 2009 Het Klinket Welkom!
Het loopbaangesprek.
Onderzoeken en Ontwerpen met Kunst
Netwerkbijeenkomst Decanen
Serious Playground a teachers tool to teach art Inleiding/ introductie
Laaggeletterdheid en de BPV
H1, H2, H3 Nieuw nederlands Klas 3
PO 1 4Havo Recyclen of kopiëren?.
Olafur Eliasson, Boijmans
Tool IE-1: Het verkennen van onderzoeksopdrachten en -activiteiten
De schrijver mee op reis
Betekenisvol Leren op SBO Het Zilverlicht
Kunst kijken.
Visie en inhoud ‘Maken en meemaken’
Basisschool St. Lambertus September 2018
Meetkunst Een verbinding tussen beeldende kunst en meetkunde
Meetkunst Een verbinding tussen beeldende kunst en meetkunde Bijeenkomst 4 Het begeleiden en stimuleren van een creatief proces (allen) Welkom.
Meetkunst Een verbinding tussen beeldende kunst en meetkunde Bijeenkomst 3 Meetkunde (allen) Welkom.
Van data naar inzicht Verzamelen Opslag Interpreteren Zoeken & vinden
How to Kijken naar kunst Procesgericht werken stimuleren.
Meetkunst Een verbinding tussen beeldende kunst en meetkunde
Transcript van de presentatie:

Meetkunst Een verbinding tussen beeldende kunst en meetkunde (allen) Welkom

Terugblik Ervaringen met lessen: Ruimte vangen Museum/ buitenles

Kunstbeschouwing Kijken naar en praten over kunst met leerlingen Verkennen en ontdekken

Kunstbeschouwing

Kunstbeschouwing Samen verkennen van een kunstwerk Goed kijken naar en praten over kunst: ontdekken, elkaar stimuleren en inspireren Startpunt en kern museumlessen

Kunstbeschouwing Waarom? Mogelijke doelen

Kunstbeschouwing Materialen * techniek (hoe) * medium (wat) Beeldaspecten * kleuren * vormen * compositie

Kunstbeschouwing Inhoud voorstelling verhaal betekenis functie

Methodes Houvast en structuur Inbreng leerlingen V.I.A.R.E V.T.S.

V.I.A.R.E Voorsortreren Interpreteren Analyseren Reflecteren Evalueren

Edgar Degas, Viertienjarig danseresje, 1880-1881

V.I.A.R.E Voorsortreren Inventarisatie, globaal Eerste indruk Spontane reactie Vrij en associatief

V.I.A.R.E Interpreteren Vragen meer specifiek Wat is het Wat stelt het voor Functie

V.I.A.R.E Analyseren Vragen meer specifiek Wat zie je verder Hoe gemaakt (materialen) Beeldaspecten

V.I.A.R.E Reflecteren Verbanden Waarom zo gemaakt Wat bedoeld, wat willen vertellen Wat roept het op

V.I.A.R.E Evalueren Mening Mening t.o.v. eerste indruk Wat zou jij anders doen

VTS (Visual Thinking Strategies) Wat gebeurt er? Waaraan zie je dat? Wat kun je nog meer ontdekken (NB aanwijzen, samenvatten en verbanden leggen)

Video’s