WANNEER IS IETS VAN JOU? LES 5: DAT IS MIJN STOEL.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Creatieve opwarmingen Niveau 1
Advertisements

Les 7 Deze les duurt 90 minuten
Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 8.
Medmec04 – Engagement Les 5
Hoe ik paddenstoel word
Dit is de spreekbeurt van Esmée!
De ondernemende student Hoofdstuk 3Persoonlijke presentatie en reflectie.
Herhaling + les 3. Huisdieren – vul in - Een………….loeit - Een………….blaft - Een………….kwakt - Een………….miauwt - Een………….knort - Een………….zegt kukelekuu - En.
Communicatie 2 Docent: Johan v.d. Sloot Kwartaal: 1 Les: 3 – week 4 Kamer: L
Communicatie 2 Docent: Johan v.d. Sloot
Med.hro.nl/schpa.  CS8VooY&feature=related CS8VooY&feature=related.
VIAVINCI PRIMO Opleiding Taalexpert 1 Keuzemodule Nederlands als tweede taal 11 november 2015.
Sowebatraining bovenbouw. Doel van de Sowebalessen! Het aanleren van sociaal competent gedrag en de daarbij behorende vaardigheden Het aanleren van sociale.
Thema. Start activiteit Wat heb je nodig? Stopwatch Kennis van de lente Doel: Woordenschat vergroten over de lente.
Les 5 gamen CLIËNT EN MEDIA WIJSHEID//. Wie gamet er regelmatig? Ken je mensen die verslaafd zijn aan gamen? Wat zijn de gevolgen van game verslaving?
Help, mijn kind gaat naar de brugklas
Je moet eerst een muziekje hebben als MP3
LOB 13. Goede en slechte ervaringen
Tool II-2: Het plannen van OL, leerlingen stellen hun eigen vragen
Het verschil tussen werkomschrijving en bestek?
Week 1, les 8 Ga zitten in de kring.
Het 24 spel.
Nee Zeggen!.
5 tips om eenvoudiger te werken
Vergelijkingen oplossen
RÜYA Bijeenkomst 1 Meiden.
Het vak maatschappijleer
Loopbaan en burgerschap les 3
Persoonlijke doelen maken
ONTWERPEN LES: DE WERELD IN 1 DAG!.
HOE MAAK JE KLANTEN NIEUWSGIERIG?
Ik kies bewust Films Les 1 Groep 3-4. Ik kies bewust Films Les 1 Groep 3-4.
ONDERNEMEND LEREN LES: DE WERELDBOL.
HOE KOMT EEN IDEE IN JE HOOFD?
WAT ZIT ER ONDER EEN IJSBERG?
DE ANDERE KANT VAN DE WERELD ERUIT?
BOUWEN LES: ORKAANHUIS.
IS EEN WALVIS WEL EENS BANG IN HET DONKER? LES 7 : DIEPSTE PLEK.
FILOSOFEREN LES: LEEFT AARDE?.
LES: NIEUW DIEPZEEDIER
SHOWTIME EARTH ROCKS.
IS ER VOOR ELK PROBLEEM EEN OPLOSSING?
WANNEER IS IETS VAN JOU? LES 4: DAT IS MIJN STOEL.
waar / niet waar HET IS BELANGRIJK OM VEEL GELD TE VERDIENEN
KUN JE BOOSHEID ALTIJD ZIEN?
ETEN ZE IN HET KOUDSTE DORPJE TER WERELD OOK WEL EENS IJSJES?
waar / niet waar DE WAARDE VAN IETS IS VOOR IEDEREEN HETZELFDE
Een rietje moet verboden worden.
waar / niet waar ALLES WAT IK DOE MOET IN 1 KEER GOED GAAN
waar / niet waar: VROEGER HAD JE OOK ZTRINGZ IN REGENBOOG-KLEUREN
Eens / oneens IK DENK NA VOORDAT IK BEGIN
ONDERNEMEND LEREN LES: OUD SPEELGOED.
ONTWERPEN LES: HELP! TEVEEL WATER!.
Eens / oneens ALS VERKOPER MOET JE GOED KUNNEN REKENEN
LES: NIEUW DIEPZEEDIER
waar / niet waar EEN GOED VERKOOPPRAATJE IS HET HALVE WERK
Onderzoekend leren in de natuurwetenschappen
KUN JE EEN PRODUCT ALTIJD VERKOPEN?
WELKE BRUG IS BESTAND TEGEN VERSCHUIVINGEN VAN AARDPLATEN?
HOE BLIJF JE IN BALANS? LES 6: KLEVEND IN BALANS.
KAN WATER OVERAL NAARTOE STROMEN?
KAN ER EEN FOSSIEL IN DE ACHTERTUIN LIGGEN?
Eens / oneens EEN PRODUCT IS GOED ALS HET DUUR IS
Eens / oneens HET EERSTE IDEE IS VAAK HET BESTE IDEE
RIJDEN WE OVER 100 JAAR OOK NOG IN
IS ER IN DUCKSTAD OOK WEL EENS IEMAND WATERDAMP?
waar / niet waar EEN PRODUCT IS VOOR JE KLANT EEN CADEAUTJE
WANNEER VERANDERT WATER IN WATERDAMP?
Eens / oneens ALS VERKOPER MOET JE GOED KUNNEN REKENEN
Voorbeeld. Tijdens een SLB les heb ik mijn netwerk in kaart gebracht. Ik kwam er achter dat mijn netwerk niet zo heel groot is. Als ik kijk naar welke.
Transcript van de presentatie:

WANNEER IS IETS VAN JOU? LES 5: DAT IS MIJN STOEL

OPDRACHT: Speel mee in een toneelstukje genaamd: Dat is mijn stoel OPDRACHT: Speel mee in een toneelstukje genaamd: Dat is mijn stoel. Ga de discussie aan als rots of als water. LES 5: DAT IS MIJN STOEL

1 VOOR DE LEERKRACHT – LES 5: DAT IS MIJN STOEL PLUSJEKLAS.NL LEERDOEL: Het is nuttig zowel een rots- als een waterhouding te kunnen en durven tonen. De kinderen leren zowel een rotshouding als een waterhouding te laten zien tijdens een discussie in een nagespeelde praktijksituatie. LESOPBOUW: Je laat de kinderen ervaren hoe je rots of water kunt zijn tijdens een discussie. Hierbij plaats je een kind op een stoel. Een ander kind komt aanlopen en zegt: ‘Dat is mijn stoel.’ Er volgt een discussie. Laat ervaren hoe verschillende combinaties (rots-rots, rots-water, water-water) eruit zien.   1 VOOR DE LEERKRACHT – LES 5: DAT IS MIJN STOEL PLUSJEKLAS.NL

2 VOOR DE LEERKRACHT – LES 5: DAT IS MIJN STOEL PLUSJEKLAS.NL PLUS JE LES: Start met een vrijwilliger op de stoel en speel zelf degene die aan komt lopen. Zorg dat je zelf rots bent. Speel dezelfde situatie opnieuw en nu ben je zelf water. Benoem dat het tweede ‘toneelstukje’ heel anders verloopt dan het eerste. Benoem ook steeds wat de kenmerken zijn van een rots- en een waterhouding. Kies vervolgens twee kinderen en laat ze de oefening doen. Vertel vooraf of ze rots of water zijn. Laat verschillende combinaties zien: rots en water, rots en rots en water en water. UITBREIDINGSKANSEN: Deze oefening leent zich er prima voor om regelmatig te herhalen. Laat de kinderen zelf kiezen of ze rots of water zijn zonder dat het publiek het weet. Laat het publiek raden of de spelers rots of water zijn. Laat de kinderen uit het publiek ook benoemen waarom ze dat denken en waar ze dat aan zien. 2 VOOR DE LEERKRACHT – LES 5: DAT IS MIJN STOEL PLUSJEKLAS.NL

3 VOOR DE LEERKRACHT – LES 5: DAT IS MIJN STOEL PLUSJEKLAS.NL