Java Masterclass Sar Maroof.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoofdstuk 1 Programmeren.
Advertisements

ICT-Strategie politie Onderzoek Apps4Cops. 2 STRATEGIE CTO-code: R a 1. Device onafhankelijk ICT-strategie politie Any Device 1. Device Onafhankelijk.
Server Management Framework
Command Pattern Berry Ligtermoet Dennis van de Heuvel Jurgen Kleverwal
Inleiding programmeren in C++ Life Science & Technology 19 januari Universiteit Leiden.
JAVA1 H 1. KENNISMAKING MET JAVA EN DE ONTWIKKELOMGEVINGEN 1. ONTSTAANSGESCHIEDENIS VAN JAVA Java: ontworpen in 1990 door Sun Microsystems voor de programmering.
Het ontwerpen van een klasse
Objecten Hoofdstuk 6 Hoofdstuk 6 Hoofdstuk 6 1.
iCafe Erasmushogeschool Brussel
Klassen en objecten.
Greenfoot Workshop Bobby - Snake.
De implementatie van de UIML standaard in UIML.NET Ingo Berben Eindwerk voorgedragen tot het behalen van de graad van bachelor in de informatica/ICT/kennistechnologie.
1 SOCS Hoofdstuk 1 Programmeertaal C. 2 Kenmerken van C Hogere programmeertaal  Grote verzameling types, strenge type controle  Zelf nieuwe types definiëren.
Consoleprogramma’s Hoofdstuk 19. Visual Basic.NET voor studenten2 In dit hoofdstuk … Hoe consoletoepassingen maken In- en uitvoer bij consoleprogramma’s.
1 Inleiding Programmeren in Java Ma 29 januari 2001.
JAVA -- H51 CONSTRUCTOR –- COPY-CONSTRUCTOR 1Constructor: Dezelfde naam als de klasse Wordt uitgevoerd d.m.v. new Initialisatie van de (private) attributen.
Java en BlueJ Een goed idee?.
6.1 Inleiding HOOFDSTUK 6 METHODEN
LauwersCollege Buitenpost Java Applet programma dat op een website zichtbaar is Java Application programma dat zelfstandig werkt Javascript Scripttaal.
Opgave 1a: void nvoid staat in de header van een methode die geen resultaatwaarde heeft nde aanroep van een void-methode is dan een opdracht i.p.v. een.
Deel XXI 1 Internetapplicaties Internetprogrammeren Capita Selecta.
Herhaling Java-programmatie en geautomatiseerd testen (vervolg)
Deel XIV Eerste echte e-commerce applicatie Implementatie (vervolg) 1 Internetapplicaties Deel 15: Herhaling Java-programmatie en geautomatiseerd testen.
Windows Applicaties Bouwen met Visual Studio.NET Sijmen Koffeman Development Consultant Microsoft.
Keuzetraject Software Ontwikkeling. Moderne technologieën Doel : mee kunnen draaien in elk team Aangeleerde vaardigheden Zelfstandig problemen kunnen.
PHP & MYSQL LES 01 PHP BASICS. PHP & MYSQL 01 PHP BASICS 02 PHP & FORMULIEREN 03 PHP & DATABASES 04 CMS: BEST PRACTICE.
PHP & MYSQL LES 04 CMS: BEST PRACTICE. PHP & MYSQL 01 PHP BASICS 02 PHP & FORMULIEREN 03 PHP & DATABASES 04 CMS: BEST PRACTICE.
Visual Basic.NET voor studenten De VB- ontwikkelomgeving Hoofdstuk 2.
Erasmushogeschool Brussel Naim Ben Tanfous Stef De Spiegeleer Joeri Verdeyen iCafe Een digitaal bestelsysteem voor de horeca. 2de zittijd.
Programmeerstijl Hoofdstuk 21. Visual Basic.NET voor studenten2 Inleiding Belang van een goede programmeerstijl:  Programma’s worden door meerdere mensen.
Interfaces Hoofdstuk 23 Hoofdstuk 23.
Ruby on Rails Web development that doesn’t hurt. Welkom Wie zijn wij Stefan Borsje Iain Hecker Arie Meeldijk Waarom deze workshop Ruby On Rails is ‘nieuw’
Constructoren Genesis 1:1 Aarde a1 = new Aarde(“Adam”, “Eva”);
JAVA: een platformonafhankelijke taal
Polymorphisme en Interfaces: inleiding
Behind Interactive Media. Agenda 1.Huiswerk doornemen 2.Server side & Client side 3.Quiz 4.Huiswerk.
Programma zonder window commandline interface. Commandline programma public static void main (String [ ] params) { System. out. println (“Hoi allemaal!”);
Programmeren.
Java Objectgeoriënteerd Programmeren in Java met BlueJ
Java Objectgeoriënteerd Programmeren in Java met BlueJ Hoofdstuk 8: Gebruikersinterface © 2014, Gertjan Laan, versie 2.
Imperatief programmeren nJeroen Fokker. Wat heb je nodig? nCollegediktaat ukopen bij A-Eskwadraat (BBG-238) uof zelf downloaden en uitprinten nSolis-id.
1 Software Engineering EINDPROJECT INFORMATICA. SOFTWARE ENGINEERING 2 Managen van grotere softwareprojecten Onstaan uit noodzaak: betrouwbare software.
ENF collector Mustafa Karci Kilian Siem Sander van Schie Olivier Bootsma Feroz Rameswar.
Agenda  Lesuur minuten  Wat kun je met programmeren?  Wat is code en hoe werkt het?  Code schrijven: de basis  Lesuur minuten  Zelf.
Java & het Web Programma: JSP. JSP....herhaling Welke van de volgende expressions is geldig/ongeldig? %>
OOP en.NET. Objecten Is geen ‘nieuw’ mysterieus woord Overal om ons heen zien we objecten: – TV – Computer – Auto – Wasmachine – ….
Informatica Welkom! maandag 16 November Les B-1.
Informatica Welkom! maandag 16 November Les B-5.
Java voor beginners Doel: Een spel maken in LWJGL Door: Jim van Leeuwen.
Programmeren. Wat is programmeren? Het schrijven van opdrachten voor de processor De processor “spreekt” machinetaal:
Programmeren.
Software Development fundamentals
Imperatief programmeren
‘Business at the speed of change’
Professionele software-ontwikkeling. Op basis van Spring MVC.
Objectgeoriënteerd Programmeren
Keuzedeel Verdieping Software
Object georiënteerd programmeren
Gameprogrammeren: Programmastructuur
Keuzedeel Verdieping Software
Gameprogrammeren: Klassen en objecten
ASP.NET MVC Web Development
Software Development fundamentals
ASP.NET MVC Web Development
Software Development fundamentals
Software Development fundamentals
Software Development fundamentals
Software Development fundamentals
Transcript van de presentatie:

Java Masterclass Sar Maroof

www.sarmaroof.com

Programma Waarom Java? Wat kan je bouwen met Java? Code schrijven De praktische methode van De boeken a. Java quizmaster voor beginners b. Een Java-applicatie bouwen

Waarom Java? Java is gratis Java is platform onafhankelijk Carrière gelegenheid Java is veilig makkelijk te onderhouden Java is populair Java gemeenschap

Sinds 2002 is Java de populairste programmeertaal Sep 2017 Programeertaal Rank 1 Java 12,68% 2 C 7,38% 3 C++ 5,56 4 C# 4,77 5 Python 2,98 6 PHP 2,21 7 JavaScript 2,01 8 Visual Basic .NET 1,98 9 Perl 1,95 10 Ruby 1,93

Wat kan je bouwen met Java? Standaard Java J2SE Desktop-applicaties Webapplicaties J2EE Mobiele applicaties J2ME

van programmeurs? Het begrijpen van programmacode Het bouwen van nieuwe functionaliteiten Het ontwikkelen van nieuwe programma's

De aanpak van dit boek Java quizmaster bestaat uit 17 hoofdstukken Een beknopte uitleg Werken met quizzen opdrachten uitvoeren Het ontwikkelen van programma's vanaf hoofdstuk 5

Voordelen van deze methode Het oplossen van problemen Interessanter en makkelijker Makkelijk te onthouden Handig voor docenten De docentenhandleiding

Vereiste kennis Java-editor Eclipse, Netbeans en IntelliJ IDEA Programma compileren en uitvoeren Java-klassen en interfaces De main-methode public static void main(String[] args) Schrijven naar de standaard uitvoer System.out.print(“Mijn naam is Emma”); System.out.print(x); Commentaar Meerdere regels /* commentaar */ Een regel // commentaar Java standaard-API documentatie

voorbeelden & de quizzen

Main methode

standard uitvoer

Java standaard-API documentatie

hf 1 - quiz 1 – p15

Docentenhandleiding

hf 2 - quiz 4 – p26

hf 3 - quiz 4 – p 42

Het vervolg boek

Een Java-applicatie bouwen

Menu

Submenu

Klantoverzicht

Nieuwe klant toevoegen

Nieuwe klant toevoegen

Klantgegevens wijzigen

Klantgegevens wijzigen

Klant verwijderen

Klant verwijderen

Rekening

Transactie

Transactie

Einde