Jaarvergadering sectie AE

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Praktijkworkshop: Groen Proeven in de praktijk. Programma • Introductie • Waarom Groen Proeven? • Beleid mbt Groen Proeven • Waar staan we nu? • Ervaringen.
Advertisements

Welkom op het ARHC! School met resultaat en karakter
Vernieuwing beroepsgerichte programma’s vmbo
Hogere denkvaardigheden
in de bovenbouw van HAVO en VWO
3 havo/vwo: een brug naar de tweede fase
Op het Vechtstede college Silke Bossers
SAMEN AAN ZET Opbrengstgericht werken voor docenten.
SAMEN AAN ZET Workshop voor leidinggevenden én docenten.
Bij ons leer je de wereld kennen ICT&Onderwijs Programma universiteit Leiden Portfolio van projecten en activiteiten die optimaal bijdragen aan het behalen.
Informatieavond profielkeuze havo 3
DisWis Niels Oosterling.
DisWis Niels Oosterling. Programma Uitleg over DisWis Plannen voor dit schooljaar Zelf puzzelen Klein college.
E-NABLING E-LEARNING Hoe succesvol is e-learning in het informaticaonderwijs? Bert Zwaneveld.
Ouderavond leerjaar 2 3 oktober Maak het verschil Doel: Recht doen aan verschillen tussen leerlingen Havo- en vwo-leerling Didactiek Kwaliteiten.
Kenniscentra en de Associate degree Een arbeidsmarktrelevante kwalificatie tussen MBO-4 en de Bachelor Wim Streumer, 1 april 2008 te Amersfoort.
Voorbereidende les Hier volgen dia’s met afbeeldingen die u aan de leerlingen kunt laten zien. In de notities van PowerPoint (onder de dia in de schrijfmodus)
Informatie keuzevak Management & Organisatie (m&o)
Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek Informatiebijeenkomst 27 juni Promotiebeurs voor Leraren.
Informatieavond CLD Brede scholengemeenschap Visie: motivatie stimuleren door: o Samenhang tussen vakken o Samenhang binnen/buiten o Praktisch o Positief.
INDELING OUDERAVOND  Welkom - sectordirecteur  Organisatie Bovenbouw – teamleider  De rol van het decanaat – teamleider  Gelegenheid tot het stellen.
Havo Vecon Business School:
RGO Middelharnis Voorlichtingsavond H3/A3 21 september 2015.
3 vwo-gymnasium OUDERAVOND 15 september 2015 WELKOM.
Basisonderwijs Voorbereidend Middelbaar Beroepsonderwijs HAVO VWO Praktijk- school.
WELKOM. Via groep 8 naar Het Voortgezet Onderwijs.
Rapport Meijerink in de praktijk Heleen Rutgers Taal in de Etalage 21 april 2009.
Studiekeuzes van uw kind Voorlichting voor ouders van leerlingen uit klas 2 VMBO-TL/Havo.
Na de basisschool. beroepsopleidingen basisschool voortgezet onderwijs.
Naar een leerlijn ‘onderzoekende houding’ ECENT conferentie, 5 juni 2009 Ton van der Valk, Universiteit Utrecht FIsme; Junior College Utrecht.
De decanen vmbo-t: Gert Jan Feijt Havo: Linda van Vliet vwo: Dennis See.
CULTUURKAART SCHOOLJAAR Walter Groenen, directeur CJP BIJEENKOMST CULTUURKAART Dinsdag 20 november
Welkom op de informatieavond van groep 6/7/8. De avond zal bestaan uit 2 onderdelen:  Groep 6/7 en 7/8  Voortgezet Onderwijs.
Studiekeuzes van uw kind Voorlichting voor ouders van leerlingen uit klas 3 mavo.
Wat betekent dat voor huidige VWO-ers Fried Keesen University College Utrecht UU Internationale Universiteit.
Burgerschap bij het Koning Willem I College Lidy van Oers | netwerk burgerschap | 18 mei mei 2016.
Universitaire Lerarenopleiding Tilburg Anne Vermeer
ICT toepassen in de wiskundeles
OUDERAVOND 3 vwo en gymnasium 13 september 2016
Studiekeuzes van uw kind
Passend onderwijs.
Jaarvergadering Stichting Huurdersraad DGW
Workshop Duurzaamheid
Burgerschap bij het Koning Willem I College
NLT in de onderbouw 1 Het idee om NLT te gaan geven in de onderbouw
Workshop Helpen bij wiskunde? Help!
Vereniging NLT: groei naar volwassenheid
als basis voor een vernieuwde didactiek op de Copernicus
Twee in Een Kick-off online masterclass van de Open Universiteit
Curriculum.nu: veranderingen in het (economie)onderwijs
Informatieavond Profielkeuze
Onderwijsontwerp cluster havo/vwo
Profielkeuze op het Novalis College
Curriculum.nu: veranderingen in het (economie)onderwijs
Studiekeuzes van uw kind
HB beleid Felisenum.
Oriëntatie op Studie en BEROep 17 september 2018
WELKOM.
Rekenen in andere vakken
Curriculum.nu: veranderingen in het (economie)onderwijs
Algemene ledenvergadering VVPMT 2018
DE ANDERE KANT VAN DE WERELD ERUIT?
Algemene ledenvergadering Swift
Informatieavond Profielkeuze
nieuw lesmateriaal ontwikkelen voor bedrijfseconomie
De deelname aan het hoger onderwijs is in Nederland hoog
RMC regio Zuid-Holland Noord Voorlopige cijfers
Voorlichtingsbijeenkomst LOB 3h/v
algemene voorlichting havo 3
Transcript van de presentatie:

Jaarvergadering sectie AE VECON studiedag 2019 Jaarvergadering sectie AE

Programma Opening Voorstellen nieuwe leden (Her)verkiezing leden Syllabuscommissies: stand van zaken Examenbesprekingen 2019 Jaarverslag Discussie over bovenbouwvisie m.b.t. Curriculum.nu Rondvraag en oproep Sluiting

Gert van Vliet Aantrekkelijk Economie onderwijs Sinds 1968 Universiteit Maastricht bedrijfseconoom 10 jaar docent economische zaken Aantrekkelijk Economie onderwijs Economie: handig voor nu! Strijd tegen zwerfafval

(Her)verkiezing leden Herkiesbaar: Geen personen Verkiesbaar: Gert van Vliet Afscheid: Arianne de Wit

Examenbespreking VWO 16 mei Voorbespreking in Utrecht Regiovoorzitters (vacatures?) Locatie Bergen op Zoom HAVO 22 mei Voorbespreking in Utrecht Regiovoorzitters (vacatures?) Locatie Bergen op Zoom Nieuw dit jaar: regiobespreking in Sittard!

Jaarverslag Te vinden op de website www.vecon.nl

Discussie Curriculum.nu wil een visie uitwerken op het onderwijs van leerlingen in 2032 en later. Zie ook https://curriculum.nu/ U treft drie stellingen aan m.b.t. tot een bovenbouwvisie. U wordt uitgenodigd uw op- en aanmerkingen erbij te schrijven. Hierna hebben we met elkaar een discussie over dit materiaal.

Stelling 1 In de bovenbouw havo/vwo moet het vak economie bijdragen de onderwijsdoelen kwalificatie, socialisatie en persoonsvorming van een leerling.

Stelling 2 In de bovenbouw havo/vwo is het vak economie algemeen vormend, dus ook als het eindonderwijs is voor een leerling moet het zijn nut hebben voor zo’n leerling in de privé- en/of beroepssfeer.

Stelling 3 In de bovenbouw havo/vwo stimuleert het vak economie leerlingen kritisch te kijken naar de wereld om hen heen en de processen die deze wereld aansturen.

Rondvraag en afsluiting -> Wie heeft een vraag Rondvraag en afsluiting -> Wie heeft een vraag? -> Oproep: wie wil waaraan meehelpen?