HOE BLIJF JE IN BALANS? LES 6: KLEVEND IN BALANS.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Spelend leren, leren spelen Een training in sociale vaardigheden
Advertisements

De gezonde school.
PITSTOP. Programma 9u15 – 9u30: ontvangst 9u30 – 10u: evaluatie ‘09-’10 10u – 10u45: ervaringen scholen ‘09-’10 10u45 – 11u15: projectvoorstel ‘10-’11.
Pragmatische vaardigheden: debatteren met kinderen
NETWERKBIJEENKOMST MAANDAG 14 NOVEMBER.
De omtrek van een cirkel
Rots en Water sociale competentie training Rots en Water Instituut NL.
Communicatie 2 Docent: Johan v.d. Sloot Kwartaal: 1 Les: 3 – week 4 Kamer: L
NETWERKBIJEENKOMST Dinsdag 2 NOVEMBER.
Sowebatraining bovenbouw. Doel van de Sowebalessen! Het aanleren van sociaal competent gedrag en de daarbij behorende vaardigheden Het aanleren van sociale.
Omgaan met verschillen tussen leerlingen. Suzanne Vlug.
MEDIATOR INHOUD Wat is een mediator? Hoe kan je mediator worden? Wat moet een mediator kunnen? Wat doet een mediator? Gesprek met de kinderen die een.
Presentatie intervisie Manon de Dobbelaere P4A
Taal- en Interactievaardigheden in de Kinderopvang
Welkom op de informatieavond groep 1-2
Leer de notenamen ALLE NOTEN.
RITME 1 De namen van de noten. re - je ne Achtste noten
Leer de notenamen G – positie laag.
Leer de notenamen C – positie hoog.
Eerste bijeenkomst (!) Jaar november 2016.
Module 6; didactisch handelen
Leer de notenamen C - positie.
Rots of zand? Matteüs 7:24-27 “De verstandige man bouwde zijn huis op stevige grond. Op een dag gaat het hard regenen en waaien. Maar het huis blijft staan,
Het 24 spel.
Lezen in groep 3 Okt 2017.
Leer de notenamen G – positie hoog.
Welkom op de informatieavond groep 1-2
Best practice Doel: deskundigheidsbevordering collega’s
Leer de notenamen G – positie laag.
Uitnodiging Nieuw! Thema-ochtend Vrijdag 2 november Beste ouders,
Toedienen meststoffen
ONTWERPEN LES: DE WERELD IN 1 DAG!.
HOE MAAK JE KLANTEN NIEUWSGIERIG?
ONDERNEMEND LEREN LES: DE WERELDBOL.
HOE KOMT EEN IDEE IN JE HOOFD?
WAT ZIT ER ONDER EEN IJSBERG?
DE ANDERE KANT VAN DE WERELD ERUIT?
BOUWEN LES: ORKAANHUIS.
IS EEN WALVIS WEL EENS BANG IN HET DONKER? LES 7 : DIEPSTE PLEK.
FILOSOFEREN LES: LEEFT AARDE?.
LES: NIEUW DIEPZEEDIER
SHOWTIME EARTH ROCKS.
IS ER VOOR ELK PROBLEEM EEN OPLOSSING?
WANNEER IS IETS VAN JOU? LES 4: DAT IS MIJN STOEL.
waar / niet waar HET IS BELANGRIJK OM VEEL GELD TE VERDIENEN
KUN JE BOOSHEID ALTIJD ZIEN?
ETEN ZE IN HET KOUDSTE DORPJE TER WERELD OOK WEL EENS IJSJES?
waar / niet waar DE WAARDE VAN IETS IS VOOR IEDEREEN HETZELFDE
Een rietje moet verboden worden.
waar / niet waar ALLES WAT IK DOE MOET IN 1 KEER GOED GAAN
waar / niet waar: VROEGER HAD JE OOK ZTRINGZ IN REGENBOOG-KLEUREN
Eens / oneens IK DENK NA VOORDAT IK BEGIN
ONDERNEMEND LEREN LES: OUD SPEELGOED.
ONTWERPEN LES: HELP! TEVEEL WATER!.
Eens / oneens ALS VERKOPER MOET JE GOED KUNNEN REKENEN
LES: NIEUW DIEPZEEDIER
waar / niet waar EEN GOED VERKOOPPRAATJE IS HET HALVE WERK
KUN JE EEN PRODUCT ALTIJD VERKOPEN?
WELKE BRUG IS BESTAND TEGEN VERSCHUIVINGEN VAN AARDPLATEN?
KAN WATER OVERAL NAARTOE STROMEN?
KAN ER EEN FOSSIEL IN DE ACHTERTUIN LIGGEN?
Eens / oneens EEN PRODUCT IS GOED ALS HET DUUR IS
Eens / oneens HET EERSTE IDEE IS VAAK HET BESTE IDEE
WANNEER IS IETS VAN JOU? LES 5: DAT IS MIJN STOEL.
RIJDEN WE OVER 100 JAAR OOK NOG IN
IS ER IN DUCKSTAD OOK WEL EENS IEMAND WATERDAMP?
waar / niet waar EEN PRODUCT IS VOOR JE KLANT EEN CADEAUTJE
WANNEER VERANDERT WATER IN WATERDAMP?
Eens / oneens ALS VERKOPER MOET JE GOED KUNNEN REKENEN
Informatieavond hoogbegaafdheid op onze school
Transcript van de presentatie:

HOE BLIJF JE IN BALANS? LES 6: KLEVEND IN BALANS

OPDRACHT: Speel het spel Chinees Kleven OPDRACHT: Speel het spel Chinees Kleven. Blijf in balans door een rotshouding en een waterhouding af te wisselen. LES 6: KLEVEND IN BALANS

LEERDOEL: Je kan bewust een rots- of waterhouding laten zien in je gedrag. De kinderen ervaren tijdens een balansspelletje de kracht en de meerwaarde van het bewust afwisselen van een rots- en een waterhouding. LESOPBOUW: Benoem het verschil tussen een rots- en een waterhouding. Laat kinderen hier vervolgens bewust gebruik van maken tijdens de oefening Chinees Kleven. Start door een voorbeeld te geven met een leerling. Laat de leerlingen daarna in duo’s het spel doen. 1 VOOR DE LEERKRACHT – LES 6: KLEVEND IN BALANS PLUSJEKLAS.NL

PLUS JE LES: UITBREIDINGSKANSEN: Benoem de kracht van de afwisseling tussen een rots- en een waterhouding. Bij dit spel wordt duidelijk dat altijd rots zijn of altijd water zijn niet werkt en je uit balans brengt. Stimuleer de kinderen rots en water af te wisselen. Laat kinderen ook eens met iemand anders het spel doen. UITBREIDINGSKANSEN: Herhaal deze oefening regelmatig. Voor deze les kan het ook handig zijn het stevig staan als een boom uit Les Dwjb 1Doe De Boom eerst te herhalen. 2 VOOR DE LEERKRACHT – LES 6: KLEVEND IN BALANS PLUSJEKLAS.NL

ZOEKTERMEN: BRONNEN: Chinees Kleven Chinees Sticky Hands Rots en Water weerbaarheidstraining BRONNEN: https://www.rotsenwater.nl/artikelen/rots-en-water-sociaal-emotionele-ontwikkeling/ https://www.youtube.com/watch?v=JdkvPd-8KVE 3 VOOR DE LEERKRACHT – LES 6: KLEVEND IN BALANS PLUSJEKLAS.NL