Hoofdstuk 2: Wat vind jij en wat weet jij?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Simultaan Tafelrondje
Advertisements

Coöperatieve leerstrategieën
Een lessenserie van drie lessen
Medmec03 les 1 Co-creatie.
H7: Wat is ethiek? 1. Wat is ethiek? 2. Wat zijn ethische problemen?
1. Levensbeschouwing en communicatie
Aardrijkskunde Welkom Klas 2.
Tijd van pruiken en revoluties,
VOORBEREIDING LERENDE ORGANISATIE
De indeling van een tekst
Hoog water op het schoolplein? Versie: Kustzone. Hoofdstuk 1. Introductie.
Les 9 Wat gaan we doen? 1.Werkblad bespreken. 2.Film over de oude Grieken. 3.Schema bespreken. 4.Afsluiting.
Briant College Cursus formuleren h1 Correct formuleren.
Opvoeding en ontwikkeling van het jonge kind
Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek I Bijeenkomst 4 kwartaal 2.
KOP/MINOR Thema klassenmanagement/ interpersoonlijk leraargedrag en orde in de klas Bijeenkomst oktober oktober 2015.
Leespubliek. Spoorboekje Even opfrissen Oefening leespubliek Bespreken oefening Wat gaan we leren?: Je kunt vertellen wat een leespubliek is en naar welke.
Brainstormen in het ixperium Les over goede onderzoeksvragen.
Vmbo 2 economie Overheid overbodig?
Kwaliteitszorg
Hoofdstuk 7.2 Les 1.
Vmbo 2 economie Overheid overbodig?
Aardrijkskunde Introductie
Rob Goossens Wat weten we nog?.
Aardrijkskunde Introductie
Onderhouden met Werktuigen en machines
Les 4 De Docent: Voorbereiden op de les.
Rob Goossens Wat weten we nog?.
Week 1, les 8 Ga zitten in de kring.
Mens & Maatschappij D-Toets
beslist geen rocket science
Mens & Maatschappij D-Toets
10.2 Hoe ontstaan conflicten?
Toedienen meststoffen
De cultuur van Zuidoost-Azië
De inrichting van een wijk
Pak je boeken! Paragraaf 3.4!
Je eigen omgeving in beeld
Persoonlijke doelen maken
Bemesting klas 2 De Groene Welle.
Les 4: iedereen is anders
Hoofdstuk 2 Wat gaan we doen? Terugblik Doel van vandaag Nieuwe stof
Hoofdstuk 2: Landschappen op aarde
Vandaag Les 6: Dieren Wat Tijd Start 5 Nakijken opgaven
Hoofdstuk 2: Herhaling Bladzijde
Paragraaf 3 Rivieren van ijs
Een gesprek voeren Boek Begeleiden H14 en H15 (t/m par. 15.2)
Paragraaf 2: Toerisme & verkeer
Hoofdstuk 2 Paragraaf 2 Mali: een droog gebied Bladzijde 26 / 27.
Erosie en Sedimentatie
België: samenwerking met Nederland
Hoofdstuk 3 Paragraaf 1: De Alpen.
Hoofdstuk 2 Paragraaf 3 Blz. 28 / 29.
Hoofdstuk 2: Landschappen op aarde
Landschappen en klimaten
Hoofdstuk 3 Paragraaf 1: De Alpen.
Hoofdstuk 2 Paragraaf 4 Bladzijde
Eigen omgeving: Inrichting & bewoners
Hoofdstuk 2 Paragraaf 3 Blz. 28 / 29.
Hoofdstuk 3 Paragraaf 2: Toerisme.
Hoofdstuk 2: wat weet jij?
Paragraaf 3.3 Rivieren van ijs
Hoofdstuk 2 Paragraaf 2 Blz. 26 / 27 Overleven in de Woestijn.
Laatste les van Mr. Spakman
Pak je boeken! Paragraaf 2.1
Ruzies om gebieden Rusland
Procedures aan begin van het jaar
Doel van oefening - het klinkt als en lijkt op
SO bespreken: wat was moeilijk?
Tijd Expert domein A Expert domein B
Transcript van de presentatie:

Hoofdstuk 2: Wat vind jij en wat weet jij? Start je Chromebook op!

Wat gaan we doen? Het SO: hoe ging het? Heb je vragen? Vinger! Wat gaan we doen? Het SO: hoe ging het? Afmaken en bespreken opdracht Brainstorm Enquête: hoe vind je de AK lessen?

Aan het einde van de les kan je… Heb je vragen? Vinger! Aan het einde van de les kan je… Begrippen uit je boek koppelen aan een land. ‘’Jouw’’ land beschrijven aan de hand van de behandelde kenmerken. Lesstof samenvatten als voorbereiding op de toets.

Het SO: hoe ging het? Wat was er makkelijk? Wat was er lastig? Heb je vragen? Vinger! Het SO: hoe ging het? Wat was er makkelijk? Wat was er lastig? Wat verraste je?

Opdracht: brainstorm! Blz. 24 - 31 Iedereen krijgt een kaartje van een land: Brazilië, Mali of Groenland Op dit kaartje ga je de desbetreffende paragraaf samenvatten Die doe je aan de hand van drie categorieën: ligging, klimaat/landschap en bevolking. Schrijf en teken wat je nog weet van dit gebied! Gebruik je boek als hulp! Ik loop rond voor vragen; geen vingers dus!

Leer van elkaar! Je samenvatting is nu af! Heb je vragen? Vinger! Leer van elkaar! Je samenvatting is nu af! Wissel je samenvatting om met een klasgenoot Dit moet een ander land zijn dan je zelf had! Noteer op je Chromebook wat je nog niet wist over dit land: begrippen, kenmerken, etc. Leer van elkaar!

Wat vind jij van Aardrijkskundeles? Heb je vragen? Vinger! Wat vind jij van Aardrijkskundeles? Ga naar deze link: http://www.survio.com/survey/d/B2K4L1F3E6X4J7W1A Vul in stilte de vragen in. De lijst is anoniem, wees dus eerlijk! Klaar? Maak een samenvatting van par. 2.3 en 2.4

Je kan nu… Begrippen uit je boek koppelen aan een land. Heb je vragen? Vinger! Je kan nu… Begrippen uit je boek koppelen aan een land. ‘’Jouw’’ land beschrijven aan de hand van de behandelde kenmerken. Lesstof samenvatten als voorbereiding op de toets.