WELKE BRUG IS BESTAND TEGEN VERSCHUIVINGEN VAN AARDPLATEN?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Fantasiedier AV1A / AV1B Opdracht 1, Blok 2.
Advertisements

Constructies Een doe-les voor groep 7 Techniek.
Vervolgbijeenkomst 2 Procesfasering bij Leren Leren.
Thinkquest2 versie 2013 info: vanaf februari 2013.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 4.
1 van 4 51 Maatfles ontwerpen Opdracht 1: Overleg met elkaar in welke van de zes voorwerpen jullie denken dat het meeste water kan. Maak dus een schatting:
Les 1: Het Heden Wat weet jij van het kanaal?. Wat weten we? 3 minuten: schrijf zo veel mogelijk waar jij aan denkt bij het Apeldoorns kanaal. 4 minuten:
OFC28 mediawijsheid les 4.
Een doe-les voor groep 7 Techniek. Techniek? “Techniek is alles wat de mens bedacht heeft om het zichzelf gemakkelijker te maken.”
Voorbereiding toets Wat gaan we doen vandaag? Theorie Zelf aan de slag Elkaar toetsen.
Waar iets mag mislukken, kan iets nieuws ontstaan.
Werkvormen in de klas Onderwijsassistent Leerjaar 2 Periode 3, week 1
Module ‘Kijken naar Kinderen’ AD opleiding ‘Pedagogisch educatief medewerker’ Week 6 Pascal van Schajik.
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
CONCEPT CHECKS & FAST FEEDBACK
Alternatieve speeltuin
Wegwijs Groep 8 Thema 2Weer en verkeer Introductieles: 30 minuten Zelfstandig werken: 90 minuten Afsluiting: 30 minuten. presenteren.
Taal- en Interactievaardigheden in de Kinderopvang
Wat een zwijnenstal! Welzijn voor biggetjes en zeugen.
Opdracht Nederlands Je doet in een groepje van vijf personen een klein literatuuronderzoek. De uitkomsten van dit onderzoek beschrijf je in een verslag.
Kwaliteitszorg
Wegwijs Groep 8 Thema 5 Reizen en verkeer Introductieles: 30 minuten
Lessenserie kubisme les 1 Theorie en praktijk 2D
Onderzoek water!! WaterLab www. onderzoekwater.nl Kijkje terug
Art& Design Leerjaar 1 Productvormgeving.
Voorbereidende opdracht thema 2, week 1.5
ONTWERPEN LES: DE WERELD IN 1 DAG!.
HOE MAAK JE KLANTEN NIEUWSGIERIG?
ONDERNEMEND LEREN LES: DE WERELDBOL.
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 6.
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 4.
HOE KOMT EEN IDEE IN JE HOOFD?
WAT ZIT ER ONDER EEN IJSBERG?
DE ANDERE KANT VAN DE WERELD ERUIT?
BOUWEN LES: ORKAANHUIS.
IS EEN WALVIS WEL EENS BANG IN HET DONKER? LES 7 : DIEPSTE PLEK.
FILOSOFEREN LES: LEEFT AARDE?.
LES: NIEUW DIEPZEEDIER
SHOWTIME EARTH ROCKS.
IS ER VOOR ELK PROBLEEM EEN OPLOSSING?
WANNEER IS IETS VAN JOU? LES 4: DAT IS MIJN STOEL.
waar / niet waar HET IS BELANGRIJK OM VEEL GELD TE VERDIENEN
KUN JE BOOSHEID ALTIJD ZIEN?
ETEN ZE IN HET KOUDSTE DORPJE TER WERELD OOK WEL EENS IJSJES?
waar / niet waar DE WAARDE VAN IETS IS VOOR IEDEREEN HETZELFDE
Een rietje moet verboden worden.
waar / niet waar ALLES WAT IK DOE MOET IN 1 KEER GOED GAAN
waar / niet waar: VROEGER HAD JE OOK ZTRINGZ IN REGENBOOG-KLEUREN
Eens / oneens IK DENK NA VOORDAT IK BEGIN
ONDERNEMEND LEREN LES: OUD SPEELGOED.
ONTWERPEN LES: HELP! TEVEEL WATER!.
Eens / oneens ALS VERKOPER MOET JE GOED KUNNEN REKENEN
LES: NIEUW DIEPZEEDIER
waar / niet waar EEN GOED VERKOOPPRAATJE IS HET HALVE WERK
KUN JE EEN PRODUCT ALTIJD VERKOPEN?
HOE BLIJF JE IN BALANS? LES 6: KLEVEND IN BALANS.
KAN WATER OVERAL NAARTOE STROMEN?
KAN ER EEN FOSSIEL IN DE ACHTERTUIN LIGGEN?
Eens / oneens EEN PRODUCT IS GOED ALS HET DUUR IS
Eens / oneens HET EERSTE IDEE IS VAAK HET BESTE IDEE
WANNEER IS IETS VAN JOU? LES 5: DAT IS MIJN STOEL.
RIJDEN WE OVER 100 JAAR OOK NOG IN
IS ER IN DUCKSTAD OOK WEL EENS IEMAND WATERDAMP?
waar / niet waar EEN PRODUCT IS VOOR JE KLANT EEN CADEAUTJE
WANNEER VERANDERT WATER IN WATERDAMP?
Voor iedereen! Zonder oordeel, open, betrokken en actief!
Eens / oneens ALS VERKOPER MOET JE GOED KUNNEN REKENEN
Burgerschap Thema: politiek
SO bespreken: wat was moeilijk?
Transcript van de presentatie:

WELKE BRUG IS BESTAND TEGEN VERSCHUIVINGEN VAN AARDPLATEN? LES 9: BOUWEN

Welke kant schuift deze plaat op? Tip: kijk naar het water…. Bouw een flexibele brug over de breuklijn, zodat je veilig kunt oversteken. Bouw een flexibel hek, zodat het vee niet ontsnapt. OPDRACHT: Neem actief deel aan de presentatie die gehouden wordt. Laat weten wat jij denkt en welke antwoorden jij verwacht op de vragen die gesteld worden. LES 9: BOUWEN

1 VOOR DE LEERKRACHT – LES 9: BOUWEN PLUSJEKLAS.NL LEERDOEL: Verschuivingen van aardplaten hebben invloed op de leefomgeving van de mens die vlakbij een breuklijn woont. De kinderen kleren creatieve en flexibele oplossingen bedenken en bouwen voor mogelijk problemen die ontstaan bij bruggen en hekwerken. LESOPBOUW: Je laat de foto’s zien en bespreekt wat de invloed is van aardverschuivingen op een brug of op een hek dat door de mens is gebouwd op of in de buurt van een breuklijn. Laat de kinderen een oplossingsgericht ontwerp (eventueel eerst op papier) bedenken en laat vervolgens bouwen wat er is bedacht. 1 VOOR DE LEERKRACHT – LES 9: BOUWEN PLUSJEKLAS.NL

2 VOOR DE LEERKRACHT – LES 9: BOUWEN PLUSJEKLAS.NL PLUS JE LES: Zorg voor voldoende materiaal waarmee gebouwd kan worden. Bijvoorbeeld, karton, houten stokjes, elastiekjes, touw, lijm. Kinderen kunnen alleen werken, maar ook in duo’s. Bespreek welke technieken ze kiezen en geef eventueel tips. Wellicht hebben kinderen meer tijd nodig om verder te werken dan de tijd die jij bedenkt. Eventueel kan deze opdracht afgemaakt worden tijdens expeditietijd. UITBREIDINGSKANSEN: Laat de kinderen presenteren wat ze hebben bedacht en gemaakt tijdens SHOWTIME! of op een ander moment. antwoord vraag vorige pagina 2 VOOR DE LEERKRACHT – LES 9: BOUWEN PLUSJEKLAS.NL

3 VOOR DE LEERKRACHT – LES 9: BOUWEN PLUSJEKLAS.NL ZOEKTERMEN: San Andreas Fault earth quake fault line Pacific plate North American plate BRONNEN: https://sites.google.com/site/geologyred woodsoleil/home/earth-s-interior-and-plate- tectonics 3 VOOR DE LEERKRACHT – LES 9: BOUWEN PLUSJEKLAS.NL