Hoofdstuk 2 Paragraaf 3 Blz. 28 / 29.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoofdstuk 2 Klimaatzones en landschappen Paragraaf 9 en 10
Advertisements

Hoofdstuk 2 Aarde: klimaatzones en landschappen Paragraaf 7
Hoofdstuk 3 Wat een klimaat!
Hoofdstuk 2 Klimaatzones en landschappen Paragraaf 9 en 10
Vandaag! Klimaten op Aarde (Hoofdstuk 2): Temperatuurverschillen op Aarde (paragraaf 3 blz. 32 & 33)
Leswijzer Nieuwsbegrip
De inuit in canada.
Vandaag! Klimaten op Aarde (Hoofdstuk 2): Temperatuurverschillen op Aarde (paragraaf 3 blz. 32 & 33)
Hoofdstuk 1 Aarde: landschapszones Paragraaf 4
Hoofdstuk 7 Wat een landschap!
Veranderingen in landschapszones door menselijke activiteiten
Hoofdstuk 4, les 1: Hoe kouder, hoe kaler
3.2 Veranderingen van landschapsones
Landschapszones op aarde
Klimaatprobleem & De oplossing Concentrating Solar Power has a bright future.
Rabobank Zoetermeer Sponsor v/h SeniorWeb 1 Welkom les 3 Overzicht vorige les Terugblik op wat we geleerd hebben Uitwisselen van ervaringen Behandelen.
Kalaallit Nunaat ‘Groenland’.
Rabobank Zoetermeer Sponsor v/h SeniorWeb Welkom les 4 Overzicht vorige les  Terugblik op wat we geleerd hebben  Uitwisselen van ervaringen  Behandelen.
Rabobank Zoetermeer Sponsor v/h SeniorWeb Welkom les 3 Overzicht vorige les  Terugblik op wat we geleerd hebben  Uitwisselen van ervaringen  Behandelen.
Paragraaf 1.2 Les 3: Hoe blijven planten stevig?.
H3.6, Nieuwe kansen 1 Boek blz. 40 t/m 69, ca. 8 weken 4. Geboorte- verhalen Gaat over geboorteverhal en die iets laten zien van het nieuwe begin dat hun.
Indeling les Nakijken huiswerk §3: opdracht 1 t/m 3.
AARDRIJKSKUNDE Hoofdstuk 1 Les 3 Wat doet de zon met het landschap?
ADL Les 3 31 mei 2016 Berthe/Mirjam.
Hoofdstuk 2 Klimaatzones en landschappen Paragraaf 9 en 10
H2 Natuurlandschappen op aarde
Houd je aandacht erbij! Trainers: Jan de Groot Henk Torreman.
Omschrijvingen en definities
Cursus 2.2 Het Leven van de Eerste Mensen Klas 1 KGT Lesweek 2
Cursus 2.2 Het Leven van de Eerste Mensen Klas 2 BK Lesweek 2
Begroten & Budgetteren
Hoofdstuk 10 Paragraaf 10.6.
  Tijd Inhoud UNIT 6 SPORTS Werkvorm Media / Materiaal Inleiding
Aardrijkskunde 6.7 Het land van vuur en ijs.
Vergelijkingen oplossen
6.1 Nieuw-Zeeland in beeld
NASK leerjaar 3 H6 Schakelingen §4 Transistor.
Deze les: Herhalen 4.3 Uitleg 4.4 Maken 4.4
Samenvatting Hoofdstuk 2
De inrichting van een wijk
Duitsland “Made in Germany’’
Je eigen omgeving in beeld
Plantenteelt 4e vakdag R. Soesman.
Persoonlijke doelen maken
Hoofdstuk 2: Landschappen op aarde
Hoofdstuk 2: Herhaling Bladzijde
Paragraaf 3 Rivieren van ijs
Paragraaf 2: Toerisme & verkeer
Hoofdstuk 2 Paragraaf 2 Mali: een droog gebied Bladzijde 26 / 27.
Erosie en Sedimentatie
Hoofdstuk 3 Water Wat gaan we doen vandaag? Opening Terugblik
Hoofdstuk 3 Water Wat gaan we doen vandaag? Opening
Hoofdstuk 3 Paragraaf 1: De Alpen.
Wat gaan we doen? Introductie van het hoofdstuk (+- 5 min.)
Hoofdstuk 2: Landschappen op aarde
Hoofdstuk 2: Wat vind jij en wat weet jij?
Landschappen en klimaten
Hoofdstuk 3 Paragraaf 1: De Alpen.
Hoofdstuk 2 Paragraaf 4 Bladzijde
Eigen omgeving: Inrichting & bewoners
Hoofdstuk 2 Paragraaf 3 Blz. 28 / 29.
Hoofdstuk 3 Paragraaf 2: Toerisme.
Paragraaf 3.3 Rivieren van ijs
Hoofdstuk 2 Paragraaf 2 Blz. 26 / 27 Overleven in de Woestijn.
Hoofdstuk 3.4 Een reisje langs de Rijn
Hoofdstuk 3 Water Wat gaan we doen vandaag? Opening
Thema 4: gedrag 4.1 Geprikkeld
Ruzies om gebieden Rusland
Wat leer je allemaal op school?
Kunstmeststoffen Les 3 test.
Transcript van de presentatie:

Hoofdstuk 2 Paragraaf 3 Blz. 28 / 29

Blz. 28 / 29 Wat gaan we doen? Herhaling: wat hebben we de vorige keer gedaan? Huiswerk: wat was er moeilijk? Uitleg: de Inuit op Groenland Opdracht: Ice Age Afsluiten: hoe ging het?

Aan het einde van de les kan je… Blz. 28 / 29 Aan het einde van de les kan je… Het landschap op Groenland beschrijven aan de hand van de begrippen uit je boek. De leefstijl van de oorspronkelijke bewoners van Groenland beschrijven Nadenken over de gevolgen van het smelten van ijs op Groenland.

Herhaling paragraaf 2 Blz. 28 / 29 Mali: drie landschapszones Verwoestijning in de Sahel: oorzaken en gevolgen? Nomadische levensstijl: extensieve veeteelt.

Huiswerk: wat is er moeilijk? Blz. 28 / 29 Huiswerk: wat is er moeilijk? Vorige keer: maken paragraaf 2, lezen paragraaf 3 Waar ben je tegen aan gelopen? Ik loop rond voor vragen 5 minuten

Groenland Blz. 28 / 29 Groot land, weinig inwoners (56.000). Emmen? Waarom is Groenland zo dunbevolkt?

Groenland Groenland zit ten noorden van de boomgrens Er is hier dus een toendraklimaat Lange en koude winters Permafrost

Blz. 28 / 29 Inuit De meeste bewoners op Groenland zijn van origine Inuit Vroeger een traditionele levensstijl, tegenwoordig steeds moderner Inuit leven van de jacht en de visserij

Opdracht: Ice Age 10 minuten Blz. 28 / 29 Het landijs en permafrost op Groenland begint te smelten. De reden hiervoor is de opwarming van de Aarde. Beeld je in dat je woont op Groenland. Je bent onderdeel van een Inuit-stam en leeft in een klein dorpje. Wat voor gevolgen zal het smelten van het ijs voor jouw omgeving hebben? Denk aan de natuur, je school, etc. Noem minimaal drie gevolgen! 10 minuten

Blz. 28 / 29 Je kan nu… Het landschap op Groenland beschrijven aan de hand van de begrippen uit je boek. De leefstijl van de oorspronkelijke bewoners van Groenland beschrijven Nadenken over de gevolgen van het smelten van ijs op Groenland.

Wat gaan we de volgende keer doen? Blz. 28 / 29 Paragraaf 2.4: Weer, klimaat en landschappen

Blz. 24 - 25 Reflectie De komende periode zullen we vaak terugblikken op de les en hoe de les verliep. Wat heb je geleerd? Hoe heb je geleerd? Wat ging goed? Wat ging minder goed?