Fase 1 win-win Fase 2 win-lose Fase 3 lose-lose 5 6

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Meer(hoog)begaafde leerlingen ‘in kaart’
Advertisements

Persoonlijk Leiderschap
IndividueelGezamenlijk ActiefHardlopen Muren (voetbal tennis) Basketballen Skaten Voetbal, tennis, basketbal…. Verstoppertje Tikkertjes Stand in de mand..
De Vreedzame School Een school met een hart. De Vreedzame School Een school met een hart.
Asha Mithoe Regiocoördinator Alphen aan den Rijn
IRIS-Veterinair Tjebbe Hepkema Heerenveen 4 oktober 2012.
Prestige Als de Venetiëkaart wordt getrokken en op het einde van het spel zijn de punten voor de meeste Prestige: 6 / 3 / 1 Ducati Nadat de Venetiëkaart.
Meerbegaafdheid Studiedag 28 mei 2014.
Theorie Stappen in hulpverleningsproces: 1 Inventarisatie probleem
Deelsessie 6: Transitie aanpak
Gedrag in organisaties, 9e editie
Hoofdstuk 12 Conflicthantering
CONFLICTEN EN CONFLICTHANTERING
Gedrag in organisaties Hoofdstuk II
#MT1412 Management Tomorrow. #MT1412 Frank Robben.
Gedrag in organisaties, 10e editie
Hoofdstuk 13 Conflicthantering
Hoofdstuk 7 - Style Verschillende invalshoeken (o.a. stijl van leidinggeven) autocratisch (autoritair) leiderschap democratisch leiderschap participatief.
Agressiehantering en het ombuigen van weerstanden
Verbale Judo als een duurzame wijze om met weerstanden om te gaan
Vrije wil als zelfverwerkelijking
1. Levensbeschouwing en communicatie
Welkom op onze thema-avond
Mediation Visie en werkwijze bij het Juridisch Loket
TEKST 13 SAMENWERKING IN HET ALGEMEEN
Praktische adviezen volgens de HISTORIE-methodiek.
Congres 23 mei Simone Kalff en Marion Uitslag Directors HU-Mediation.
Als taal leren niet vanzelf gaat; vroegtijdige interventie op maat
EMEG lijst. Gaming: GunBound. Door Karlijn Dado. Vraag: speel een game mee en haal een level.
Bemiddelen voor landbouwbedrijven overname en samenwerken
Sociale perceptie.
VAARDIG SAMENWERKEN IN HET VRIJWILLIGERSWERK
Dr. H. Gardner ‘Het gaat er uiteindelijk niet om hoe intelligent je bent, maar hoe je intelligent bent’ 1.
Het debat.
GAMEDESIGN MARIJKE JANSEN 1GA1. Players  Makkelijk te begrijpen: weinig uitleg nodig  Makkelijk om te spelen  Daarom doelgroep kinderen 6 t/m 10 en.
Sociale ontwikkeling 2 Sociale cognitie en gedrag sekserollen
Module ‘Kijken naar Kinderen’ AD opleiding ‘Pedagogisch educatief medewerker’ Week 2 Pascal van Schajik.
Kwaad pedagogisch probleem hoofdstuk 6. BKw3eWsQ&feature=related BKw3eWsQ&feature=related.
Stromingen in de psychologie Werkcollege 2
Levenslooppsychologie werkcollege 4 Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hro.nl/vrije
Lastige situaties bij het coachen van groepen
Sowebatraining bovenbouw. Doel van de Sowebalessen! Het aanleren van sociaal competent gedrag en de daarbij behorende vaardigheden Het aanleren van sociale.
CONFLICTEN Communicatie en gastheerschap jaar 3. Wat is een conflict? Een spanning, die ontstaat als  de doelen waarnaar gestreefd wordt,  de waarden.
MEDIATOR INHOUD Wat is een mediator? Hoe kan je mediator worden? Wat moet een mediator kunnen? Wat doet een mediator? Gesprek met de kinderen die een.
Pinkstertekens 1. windvlaag 2. vuur allen vol van de Heilige Geest 3. spreken in vreemde talen vol wijn? : 120 kaarsen.
Problemen in de interactie en communicatie bij kinderen met een aan autisme verwante stoornis. M. Serra & R.B. Minderaa.
WELKOM! Workshop … een bok op de haverkist 18 maart 2016
Ruzie maken… een vak apart !?
CONFLICT HANTERING MET STIJL
Gedrag in organisaties hoofdstuk X
de tennis reglementen kwis
Duurzaamheid … Govert D. Geldof
Wat is coöperatief leren?
Onderhandelen: een kunst apart
Hecht verbonden aan het Lam Nieuw Jeruzalem: nieuwe mensheid
Het 24 spel.
Conflicthantering bij leerlingen Teaching students to be peacemakers
De geschiedenis van Sint en Piet.
Communicatie.
Veilige Publieke Dienstverlening Een zaak van ons allemaal
Conflicthantering bij leerlingen Teaching students to be peacemakers
Leidinggeven voor eerste verkoper
Spelend leren. Spelend leren Het belang van spel Emotionele ontwikkeling kinderen leren het uitdrukken en herkennen van emoties. kinderen leren zichzelf.
Ik bied U dit brood, 't is als gave niet groot;
Doelgroepen Adolescentie
Interculturele communicatie
Hoofdstuk 3 Jij staat aan het roer
Interculturele communicatie
Pedagogisch Inspiratie Thema (PIT)
Herstellend handelen – hergo introductie
Transcript van de presentatie:

1 2 3 4 5 6 7 8 9 Fase 1 win-win Fase 2 win-lose Fase 3 lose-lose 5 6 Discussies verharden 2 Impasse Intellectueel geweld 3 Wederzijds begrip niet vanzelf Competitie superioriteitsgevoel Geen woorden maar daden 4 Afschermen Polarisatie Non-verbale commu-nicatie Stereotype karikaturen 5 5 Coöperatief oplossen van het conflict Stijl van het debat Prestige taal Self fulfilling prophecy Gezichts-verlies 6 6 Hulpvorming Scoren Niet terug op ingenomen standpunt Behoefte aan sympathie Vuil spel Dreigings-strategieën 7 7 Pro: onderscheidt Oproepen irritaties Inlevings-vermogen neemt af Mensen aan je kant krijgen Ontmaskeren Harde eisen Tegenstander zien als object/vijand 8 8 Contra: verbindt Lachers op de hand Geen gezamenlijke verantwoord. Uitbreiden conflict Elkaar niet zien, dood verklaren Sancties Geweld Systematischvernietigen 9 9 Selectieve aandacht Oplossing uitschakelen Coalities zwart wit beeld Amoreel gedrag Stress De ander schade aandoen Versplinterentegenpartij Samen in de afgrond Fase 1 win-win Fase 2 win-lose Fase 3 lose-lose in eigen kring mediator juridisch/rechter