Presentatie Groep 7 & 8.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
3 x opvoeden 12 april Effecten van belonen en straffen
Advertisements

Communicatief gedrag + / -
Pragmatische vaardigheden: debatteren met kinderen
TRAINING SOCIALE VAARDIG-HEDEN
Het Debat 1. Het Debat - spelregels Groep zit in kring (zonder tafels) Er volgt een eerste stelling Maak een keuze voor (GROEN) of tegen (ROOD) Ga met.
1. Levensbeschouwing en communicatie
WELKOM Programma GC: gevolgen voor de eigen organisatie Drie manieren: presentaties discussie broodje.
Samenwerken Werken in Teams.
Vergaderen.
Communicatie en dementie
Het debat.
BEJAARDENZORG Thema: Thuis of tehuis?. Lesverloop Vers van de pers Woordenschat bejaardenzorg De plusquamperfectum: oefeningen + schrijven Verrassingsgesprek.
Betogende spreekbeurt
You Tube filmpjes maken voor woordslam. materiaal camera’ssmartphonestablets digitale fotocamera’s.
Weerbaarheid en zelfredzaamheid vergroten
Identiteit 2.0 Bron afbeelding:
Week 2.  Theoretische inleiding vaardigheden  Bespreken van de verdiepende leervraag  Oefenen met vaardigheden  Laatste uur: zelfstandig oefenen.
HET DEBAT Discussiëren met regels Basis = onenigheid Voor- en tegenstanders Een derde partij overtuigen (het publiek, de jury)
Luisteren en feedback Hoofdstuk 15 VP15 Begeleidingskunde
Magazine.  Waar gebruik je je oren voor?  Oefening!  De route van geluid  Gehoorschade  MP3-spelers en tips  Beroepen en oordoppen  Vragen?
KOP/MINOR Thema klassenmanagement/ interpersoonlijk leraargedrag en orde in de klas Bijeenkomst oktober oktober 2015.
Vergadertechnieken. Uit welke vaste onderdelen bestaat een vergadering? Vooraf weet iedereen wanneer en waar de vergadering plaatsvindt.Vooraf weet iedereen.
Beter omgaan met ruzies
Opleidingssessie 2 Growing Together Communicatievaardigheden van de mentor.
Kennen en kunnen Wat je moet kennen en kunnen voor de SO Woordenschat H1 t/m H4 1. Woordraadstrategieën: -zoek een synoniem; -zoek een omschrijving of.
Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken
Aanwijzingen voor een bezinning in kleine of grote kring.
In raden of commissies van een kerkelijke gemeente, als er conflicten dreigen.
Samenkracht80+ Hoe kunnen de oudste generaties meedoen en van betekenis zijn in de gemeenschap? Dit project werd gefinancierd met de steun van de Europese.
LEZEN 5.4 BESCHOUWING. DEZE LES LEER JE: Wat de tekstvorm ‘beschouwing’ is. Welke tekstdoel een beschouwing heeft. Hoe een beschouwing is opgebouwd. Wat.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Presentatie ouderbijeenkomst
WELKOM! Workshop … een bok op de haverkist 18 maart 2016
Les 4 havo Leesvaardigheistraining;
Argumenteren en betogen II
Gesprekstechnieken Hoofdstuk 17 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk
Deel 4: Spreken en gesprekken
LOB zeven stappen naar succes
Beleving tijdens het sterven
4 HAVO wiskunde A hoofdstuk 4 n.a.v. de proef
Thema 20 MZ 2 Onderhandelen.
Hoofdstuk 1 Meningen en argumenten
Burgerschap Samenwerkend leren
Vwo 4 Nederlands Periode 2 Mevrouw Schrauwen
Gesprekstechnieken 12 mei 2017.
Betoog Hoe herken ik een betoog en hoe weet ik hoe de schrijver mij probeert te overtuigen? NU Nederlands 2F.
Iedereen heeft z’n eigen locker om
Huiswerkopdracht Politiek
ProDemos schuift aan: Recht van spreken
Over onderwerpen uit het thema ‘Vrede en recht’.
Les 2 Lezen 3.3 en 4.1.
Spreken en gesprekken 4.1 en 4.2 Formuleren en stijl 3.3
Les 1: - Schrijven Spreken en gesprekken
Nee-zeggen Footer Text 12/30/2018.
Iedereen heeft z’n eigen locker om
SPREKEN: HET BETOOG Betoog: een spreekbeurt waarin je een standpunt inneemt ten aanzien van een stelling en dat standpunt verdedigt. Formuleer een duidelijk.
Gesprekstechnieken Les 3.
Een rollenspel om zelf een oplossing te bedenken
Iedereen heeft z’n eigen locker om
Gesprekstechnieken Les 2.
Iedereen heeft z’n eigen locker om
Communicatie 6e les.
Inspelen op innovaties
Les 5: Verbale communicatie
Les 3: regels en afspraken met de klas
Presentatie VMBO 1&2.
Voorkennis Wiskunde Les 12 Hoofdstuk 5: §5.5 en §5.8.
Les 6: non-verbale communicatie
Tips voor je presentatie
Overzicht gedragingen per competentie
Transcript van de presentatie:

Presentatie Groep 7 & 8

Wat weet je nog over het boek?

Filmpje: Het Klokhuis ft. Typhoon Liedje over eerlijke handel

Spelregels 1. Luister naar elkaar. 2. Laat elkaar uitpraten. 3 Spelregels 1. Luister naar elkaar. 2. Laat elkaar uitpraten. 3. Houd rekening met gevoelens. 4. Probeer ieders standpunt te begrijpen.* 5. Accepteer dat je het soms niet eens bent. 6. Gebruik de ik-boodschap, argumenten en voorbeelden. 7. Denk kritisch na.** 8. Wees eerlijk over de feiten. 9. Spreek bondig en kort 10. Wees je bewust van je lichaamstaal en stemgebruik. *Probeer je in de ander te verplaatsen. Sta open voor zijn of haar argumenten. **Bedenk steeds: Klopt het feitelijk wat de ander zegt? Wat vind ik?

Planning van de les 1. Woordenschat en spelregels 2 Planning van de les 1. Woordenschat en spelregels 2. Discussie: Verantwoord of onverantwoord? 3. Argumenten op papier 4. Debatteren 5. Evalueren

DE MENING – IK VIND HET ARGUMENT = OMDAT… HET FEIT = WAAR DE DISCUSSIE OVERTUIGEN HET DEBAT

Verantwoord/eerlijk Onverantwoord/oneerlijk Rood of groen. 1 Verantwoord/eerlijk Onverantwoord/oneerlijk Rood of groen? 1. Maak groepen van vijf. 2. Spreek af wie de voorzitter is. 3. Geef elkaar een nummer: 1, 2, 3, 4 en 5. 4. De voorzitter is nummer 5. 5. De voorzitter bewaakt de spelregels, de tijd en verdeelt beurten.

Verantwoord/eerlijk of onverantwoord/oneerlijk Rood of groen? Graaf Sandwich en andere etenswaardigheden – Jan Paul Schutten – Blz. 26 t/m 32

Verantwoord/eerlijk of onverantwoord/oneerlijk Rood of groen? Graaf Sandwich en andere etenswaardigheden – Jan Paul Schutten – Blz. 16 & 17

Verantwoord/eerlijk of onverantwoord/oneerlijk Rood of groen? Graaf Sandwich en andere etenswaardigheden – Jan Paul Schutten – Blz. 13 t/m 15

Verantwoord/eerlijk of onverantwoord/oneerlijk Rood of groen? Graaf Sandwich en andere etenswaardigheden – Jan Paul Schutten – Blz. 76 & 77

Filmpje: Het Klokhuis ft. Typhoon Liedje over eerlijke handel

Het is belangrijk om te weten waar je voedsel vandaan komt.

Het is belangrijk om te weten waar je voedsel vandaan komt. Lagerhuisdiscussie

Tips & Tops 1. Mag ik je een tip geven. 2. Ik zie dat… 3. Je zou… 4 Tips & Tops 1. Mag ik je een tip geven? 2. Ik zie dat… 3. Je zou… 4. Geef nu een top!