Hoofdstuk 2: Herhaling Bladzijde 24 - 31.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
DIA 1 Blanco start KLIK voor DIA 2
Advertisements

Hoofdstuk 2 Klimaatzones en landschappen Paragraaf 9 en 10
Weer en klimaat in de VS.
Hoofdstuk 2 Aarde: klimaatzones en landschappen Paragraaf 7
Hoofdstuk 3 Wat een klimaat!
Hoofdstuk 2 Wonen en werken in één wereld
Vervolg op deel 1.
4 havo, H.2 Tot en met par. 12 af? PO-materiaal inleveren
Hoofdstuk 2 Klimaatzones en landschappen Paragraaf 9 en 10
Les 5 - Klimaatsysteem van Köppen
Alina Tserunian & Feresteh Javadzadeh Naini. H5Q &P
Hoofdstuk 6. Een duurzame aarde..
Planning voor vandaag Medelingen: Korte herhaling paragraaf 3.1
P 1.2 Ethiopië, een paradijs boven de evenaar
Paragraaf 6 Natuurlijke zones op aarde (2)
Hoofdstuk 2 Klimaatzones en landschappen Paragraaf 9 en 10
Hoofdstuk 2 Aarde: Middellandse Zeegebied Paragraaf 4
Hoofdstuk 1 Aarde: landschapszones Paragraaf 4
Terra Tweede Fase havo © Wolters-Noordhoff bv
HOOFDSTUK 5 NATUURLANDSCHAPPEN
Hoofdstuk 1 Genoeg voor iedereen?
Veranderingen in landschapszones door menselijke activiteiten
Natuurlijk Europa Klimaten.
Klimaat en landbouw 3.2 Voedselvoorziening in Nigeria
Landschapszones op aarde
Hoe verschilt de plantenwereld?
Landbouwdriehoek: landbouwgebied in Rusland dat wordt begrensd door de steden Odesa, Irkutsk en Sint-Petersburg.
3 havo Köppen en Buys Ballot
Herhaling vorige les: Deze les: Welk voedselprobleem?
In de weer voor het klimaat
Hoofdstuk 9 Weer en klimaat in de Verenigde Staten.
Soorten landschappen in de wereld
Wij zijn allemaal wereldburgers
AARDE 3/4 vmbo 4 Weer en klimaat § 2-4. Het weer Weer Atmosfeer Toestand van de atmosfeer op een bepaald moment op een bepaalde plaats Luchtlaag die om.
Regen in de woestijn.
Wereldbevolking.
Tropisch regenwoud & Savanne
Klimaten op aarde, heel logisch!
Mondiale lucht- en zeestromen
Hoofdstuk 2 Klimaatzones en landschappen Paragraaf 9 en 10
H2 Natuurlandschappen op aarde
Landschapszones en klimaat
Klimaten Natuurlijke zones.
Thema 2 blok 1 Op zoek naar voedsel.
Koud Gematigd Droog Warm Kisangani Ligging: D.R. Congo Afrika Ki Ki.
Cursus 2.1 Klimaten en Plantengroei Klas 2 KGT Lesweek 1
Cursus 2.1 Klimaten en Plantengroei Klas 2 BK Lesweek 1
THEMA 3  Toerisme .
Blok 1 Landen rond de middellandse Zee
De kaart van Freek Voor op je kamer!.
Samenvatting Hoofdstuk 2
Persoonlijke doelen maken
Islamitisch land in Zuidoost-Azië
Hoofdstuk 2: Landschappen op aarde
Paragraaf 3 Rivieren van ijs
Paragraaf 2: Toerisme & verkeer
Hoofdstuk 2 Paragraaf 2 Mali: een droog gebied Bladzijde 26 / 27.
Hoofdstuk 3 Paragraaf 1: De Alpen.
Hoofdstuk 2 Paragraaf 3 Blz. 28 / 29.
Hoofdstuk 2: Landschappen op aarde
Hoofdstuk 2: Wat vind jij en wat weet jij?
Landschappen en klimaten
Hoofdstuk 3 Paragraaf 1: De Alpen.
Hoofdstuk 2 Paragraaf 4 Bladzijde
Hoofdstuk 2 Paragraaf 3 Blz. 28 / 29.
Hoofdstuk 3 Paragraaf 2: Toerisme.
Hoofdstuk 2: wat weet jij?
Paragraaf 3.3 Rivieren van ijs
Hoofdstuk 2 Paragraaf 2 Blz. 26 / 27 Overleven in de Woestijn.
Hoofdstuk 3.4 Een reisje langs de Rijn
Transcript van de presentatie:

Hoofdstuk 2: Herhaling Bladzijde 24 - 31

Blz. 24 - 31 Wat gaan we doen? Herhaling: elke paragraaf kort aan de beurt Opdracht: brainstorm! Afsluiten: wat hebben we geleerd? Vragen? Vinger omhoog!

Aan het einde van de les kan je… Blz. 24 - 31 Aan het einde van de les kan je… Op papier brainstormen aan de hand van nieuwe kennis Zelfstandig werken aan een opdracht De lesstof van vorige paragraven zichtbaar toepassen.

Het Amazonegebied Blz. 24 - 31 Tropisch klimaat; tropisch regenwoud als kenmerkend landschap Bladerdek ingedeeld in etages, veel biodiversiteit Veel ontbossing; ivm. Bevolkingsspreiding en natuurlijke hulpbronnen Dit moet worden teruggedrongen dmv. Herbebossing en meer duurzaam gebruik.

Mali Blz. 24 - 31 Droog klimaat; Woestijn en Steppes als kenmerkende landschappen + oases Zuidelijker: Savannes In de droge gebieden: Nomaden (Extensieve veeteelt) Irrigatie De zone tussen Woestijn en Savanne: Sahel (=steppe) In de Sahel (helaas) veel verwoestijning door overbeweiding

Groenland Poolklimaat met toendra’s en (hoge )bergen als landschap Oorspronkelijke bewoners: Inuit Weinig plantengroei: boven de boomgrens Toendra’s: permafrost Midden van Groenland: eeuwige sneeuw en landijs. Op zee: zee-ijs.

Blz. 24 - 31 Bewoonbare Aarde Klimaat = lange termijn, Weer = korte termijn Landschapszones: regenwouden, steppes, toendra’s, etc. Klimaten: Tropisch, Droog, Pool, Gematigd

Blz. 24 - 31 Bewoonbare Aarde Bevolkingsspreiding: waar wonen de mensen? Bevolkingsconcentraties: opeenhoping van heel veel mensen op ‘’één’’ plek. Bevolkingsconcentraties in gematigde klimaten; erg geschikt om te leven. Hier zijn ook de meeste cultuurgronden. Weinig mensen; extreme klimaten (droog, veel reliëf, te warm, te koud, etc.

Opdracht: brainstorm! Blz. 24 - 31 Iedereen krijgt een kaartje van een land: Brazilië, Mali of Groenland Op dit kaartje ga je de desbetreffende paragraaf samenvatten Die doe je aan de hand van drie categorieën: ligging, klimaat/landschap en bevolking. Schrijf en teken wat je nog weet van dit gebied! Gebruik je boek als hulp! Ik loop rond voor vragen; geen vingers dus!

Blz. 24 - 31 Je kan nu… Op papier brainstormen aan de hand van nieuwe kennis Zelfstandig werken aan een opdracht De lesstof van vorige paragraven zichtbaar toepassen.

Blz. 24 - 31 Reflectie De komende periode zullen we vaak terugblikken op de les en hoe de les verliep. Wat heb je geleerd? Hoe heb je geleerd? Wat ging goed? Wat ging minder goed?