Het spoorwegnetwerk tot in de puntjes in beeld!

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Op de kaart Het Amsterdamse complement van Google Ad van der Meer Unitmanager Geo-informatie, DPG.
Advertisements

NGI 30 maart 2011 Kadaster als informatiefabriek !
Debatavond over de toekomst van Stein 8 juni 2011 MFC Berg aan de Maas.
Erfgoed toegankelijk maken via interactieve kaarten
Noël Van Herreweghe Netwerklunch - studenten beleidsinformatica ICT-managementfuncties uit de overheid.
De beleidsronde: een verkenningsronde van kabinet vs. lokale erfgoedactoren Erfgoedcel TERF.
Applicatie-management Rijkswaterstaat
WERKPLAATS KANSRIJK PLATTELAND SAMEN AAN HET WERK VOOR EEN DUURZAAM EN KANSRIJK PLATTELAND.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER
Inwinnen van objecten in de openbare ruimte. Programma  Aanleiding  Presentatie Nieuw-West (Tjitse Reitsma)  Remote Sensing als informatiebron  Discussie.
Betrokken van buiten - wordt gevolgd Presentatie raadsinformatieavond 4 december 2008.
Maurits Huigsloot (PO-Raad) Hans Plomp (DUO)
AARDRIJKSKUNDE.
30 september 2005 Professioneel asset management Kunstwerken eindrapport.
© CMG D-Site Marc van der Steen (CMG business unit e-government) Inne ten Have (Dexus new media)
Introductie metadata april 2009 train de trainers.
Het KB e-Depot Waarom, wat en voor wie
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
Introductie G!DS. Inhoud  Wat is G!DS?  Wat kan ik met G!DS?  Data in G!DS  Kwaliteitscontrole  Uitvoer uit G!DS  G!DS Sites  Aan de slag met G!DS.
DBvisi n Facilitering 2de tranche geluidsbelastingskaarten en actieplannen, 2 november 2010 Resultaten project Draaiboek en script 2e tranche Elly Waterman.
LET’S START NEW BUSINESS TIME transferring innovation for maritime economy.
_laat data stromen_ 14 maart Informatiehuis Water Samenwerkingsverband tussen:
Van normgericht naar effectgericht werken Hoe effectief samenwerken?
Biologische Monitoring
Empirical librarianship ceci n’est pas un texte De bibliotheek als onderzoeker Workshop - template kaartjes Jeroen Bosman & Bianca Kramer Universiteitsbibliotheek.
Start Inhoud introductie BiSL Informatiesysteem, gegeven Informatiebeleid Positionering: Beheer informatiesystemen BiSL als informatiearchitectuur.
Veehouden in de toekomst: Dierwelzijn Jantien Lijftogt Ak27.
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
+ Praktijkscasus Business Intelligence Dashboard in de thuiszorg.
BGT- Cartoons BGT Congres ‘Tour de BGT’ 11 juni 2015 Live tekensessie door Willem van Albeslo.
Informatiemanagement
Informatiebeleid, een basis voor beleidsresultaten Onderzoek door de Delftse Rekenkamer naar het informatiebeleid van de gemeente Delft 16 mei 2012.
Basisregistratie Grootschalige Topografie. Programma Stelsel van Basisregistraties Basisregistratie Grootschalige Topografie (BGT) De BGT keten Bronbestanden.
Informatievoorziening de basis voor assetmanagement Anton Vogels, Provincie Gelderland Zijn de BIM-standaarden en NEN2767 hierbij de sleutel tot succes?
Dordt aan Zet. De gebruikswaarde van een voorziening maximaliseren door de behoefte van alle belanghebbenden centraal te stellen. Gemeentelijk Eigendom.
Contract- management Behoefte- management Transitie Testen Realisatie Ontwerp Require- ments man. Gebruikers- ondersteuning Educatie Monitoring Data- beheer.
PH Forum debat, Utrecht 28 september 2009 Toekomst voor GGD Epidemiologie Betere cijfers, minder geld! Lejo van der Heiden Afdelingshoofd OGZ/ Directie.
Bepalen veranderbehoefte Bepalen toekomstige computertechnologie Bepalen toekomstige bedrijfsprocessen Bepalen huidige “Gap” Bepalen huidige computertechnologie.
Change support Tactisch support Strategisch support Management support Monitoring Educatie Management- informatie Data- beheer Behoefte- management Contract-
KNVI Congres Introductie BI.
De controlefabriek.
Drones Inhoud: introductie van drones
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
De X-road Pleidooi om niet incrementeel te blijven verbeteren aan de geautomatiseerde overheid over te stappen naar een digitaal opgezette overheid.
SVB-BGT.
Verrichtingenthesaurus
SVB-BGT.
SVB-BGT.
Meetpunt:meer expertise over slim meten
SVB-BGT.
Hoe kijkt EZ naar Beheer BGT
SVB-BGT.
Modelkeuze BGT Opties voor transitie naar en beheer van de BGT
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Informatieportaal Spoordata
DE ENERGIE OM TE VERANDEREN
Apeldoorn.nl vernieuwd live op 6 februari a.s.
Onderzoek door en voor LVO Een nieuw aanbod Joris Ghysels TIER.
VERNIEUWING PLATFORM Leden & Gebruikers Status Waarom Scope Planning
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
De GBKN op Internet nu en straks
Harmonisatie Bedrijfsvoering (BV) & Dienstverlening (DV) door ISHW
GBKN en Authentieke Registraties
Nieuwe Natuurkunde begint in de onderbouw! Woudschoten 2006
Ik ben een full stack consultant! TestNet najaarsevenement
Actualiteiten Sanering verkeerslawaai
Taskforce op bezoek bij VIAG congress
Zonder BGT werkt de gemeente niet
SVB-BGT contactdag ism de BAG Donderdag 8 november, Utrecht
Waarom Waarom is het HDN platform toe aan vernieuwing?
Transcript van de presentatie:

Het spoorwegnetwerk tot in de puntjes in beeld! SVB-BGT Contactdag West, 8 november 2018 Bij RailCenter vooral expertise over de assets langs het spoor en over treinbeveiliging Geen expertise over geografische vastlegging

Introductie Roelof Boekhold Assetmanagement informatie productmanager kadaster productmanager BBK/BGT in dienst sinds december 2012 06-45878278 roelof.boekhold@prorail.nl Het spoorwegnetwerk tot in de puntjes in beeld!

“Life is what happens when you are busy making other plans.” Het spoorwegnetwerk tot in de puntjes in beeld!

“Innovation is what happens when you are busy making other plans.” Het spoorwegnetwerk tot in de puntjes in beeld!

‘Other plans’ Het spoorwegnetwerk tot in de puntjes in beeld!

Problemen informatievoorziening assetmanagement InfraAtlas SAP/PLM Versnipperde gegevensverzamelingen BBK/BGT Versnipperde informatieverstrekking Onvoldoende kwaliteit Het spoorwegnetwerk tot in de puntjes in beeld!

Programma spoordata Doelen Projecten Versterken samenhang Verbeteren kwaliteit (waaronder actualiteit) Centrale ontsluiting PUIC, IMSpoor, Informatieportaal, Naiade, DOOB/IRIS, ILS, Harmoniseren refentiestelsels Het spoorwegnetwerk tot in de puntjes in beeld!

Programma spoordata RD eerst 1 RD-coördinaten Kilometrering Het spoorwegnetwerk tot in de puntjes in beeld!

Programma spoordata Meer objecttypen in kaart 50 150 Het spoorwegnetwerk tot in de puntjes in beeld!

Programma spoordata Actueler Het spoorwegnetwerk tot in de puntjes in beeld!

Actualiteit aan de hand van indienststellingen grote(re) projecten 5 tot 9 keer per jaar Het spoorwegnetwerk tot in de puntjes in beeld!

Kengetallen Helikopter vlieghoogte: 190 meter snelheid: 50 km/uur Omvang data-inwinning eerste jaar: 35 TB daarna: 21 TB/jaar Puntenwolk luchtopnamen: > 70 punten/m2 Fotobeelden nadir beeldformaat: 11680 x 8708 px footprint: 330 x 250 meter grondpixel: 2,9 x 2,9 cm Fotobeelden obliek beeldformaat: 7306 x 4912 px footprint: (115-140) x 120 meter grondpixel: (1,6-1,9) x 2,4 cm Nauwkeurigheid absoluut: beter dan 6 cm Het spoorwegnetwerk tot in de puntjes in beeld!

‘Innovation’ Het spoorwegnetwerk tot in de puntjes in beeld!

Vernieuwing Toepassing van combinatie van technieken op deze schaal voor beheerdoeleinden Ontsluiten van inwinningsdata beheerder dataset voor spoorsector voor gebruikers buiten spoorsector? Het spoorwegnetwerk tot in de puntjes in beeld!

Geografisch beheer van 150 objecttypen uit IMSpoor Business Cases Geografisch beheer van 150 objecttypen uit IMSpoor ‘Bijvangst’: Bomenregister Baanstabiliteit Nulmeting projecten Inspecties Geautomatiseerd karteren … Het spoorwegnetwerk tot in de puntjes in beeld!

NEE Veelgestelde vragen Mag ik een keer meevliegen? Waarom vliegen jullie niet met drones? NEE Niet zomaar boven het spoor Binnen zichtafstand (Nog) te weinig payload Instabiel Maar in toekomst geschikt voor lokale opnamen Het spoorwegnetwerk tot in de puntjes in beeld!

Einde Voor meer informatie: Roelof Boekhold, roelof.boekhold@proral.nl, +31 6 45 87 82 78