De biefstuk van het zoete water

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Simultaan Tafelrondje
Advertisements

1. Spreek de woorden ritmisch uit op de muziek.
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
Coöperatieve leerstrategieën
Cultuur van het Moderne Het grote bordspel.. Cultuur van het Moderne Het grote bordspel. Speldelen: Het grote bord met tijdslijn. Kunstkaartjes geplaats.
Hoe ik paddenstoel word
Compressie: het plan Overdragen 2009/2010 Groep 5.
C ULTUURELEMENTEN & M ULTICULTURELE SAMENLEVING …. Docent LotteTessa AnkeDyantha JurElvis ThomasSieb LotteRimke KayJorn MandyLindy MateaIsa K LASSENOPSTELLING.
1 van 4 6 Delen met rest 1. Voorbeeld. 2. Vergelijken in tweetallen. 3. Bespreken in viertallen.
Voorbereiding post 5 Mmm... lekker snoepen Groep 7-8.
Ha! schimmels – Ho! schimmels
Voorbereiding post 2 Wie weet hoe ik heet Groep 4-5.
Hoe ik paddenstoel word
Voorbereiding post 5 Mmm... lekker snoepen Groep 1-2.
Les 3 Hoofdstuk 3: Bieden (introductie) Hoofdstuk 4: Kaartwaardering
Experts werkvorm + begrippentest
Kennis-spel meerkeuzevragen.
pret met intervisie: ket-lessen Conferentie BV NT2 24 mei 2014
Intensief lezen Lees de tekst grondig door en duid kernwoorden en/of –zinnen aan. Doe dit zo. Hoe doe je dit? Volg de pijl en dan zie je het symbooltje.
Thema 3 communicatie Gesprekken voeren..
Thema: Thuis of tehuis? Bejaardenzorg.
Nothing Is As It Seems Lesson 4 Romeo and Juliet.
Ervaringen van kinderen in woorden vangen
Lezen: doe het goed voor
Motiverende gespreksvoering Irina Nojoredjo. Wat gaan we doen?  Video’s bekijken van elkaar en feedback geven  Regisseurs  Casussen bekijken  Kwaliteitenspel.
Ontwerp je eigen kwartet
Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken
LAATSTE LES! 13 JANUARI WAT GAAN WE VANDAAG DOEN? Lesdoelen Leesvaardigheid Feedback geven Verrassingsles!
Een jaar later… Inclusief praktische ervaringen van leerkrachten Jan Engelen & Nicole Goossens.
Woordjes leren.
Thema. Start activiteit Wat heb je nodig? Stopwatch Kennis van de lente Doel: Woordenschat vergroten over de lente.
RECLAMEFOLDER Wat moet je doen? Materiaal Doe het zo Klaar?
Ouderavond
Meest voorkomende vragen bij examenteksten.
Stiftgedichten.
Meest voorkomende vragen bij examenteksten.
Woorden 3.3 Woorden 1 en woorden 2.
Tweede bijeenkomst Jaar januari 2017.
Gemaakt door:Râna,Tanya,Rosa,Rofaida en Cameron
Passend onderwijs.
Kringgesprek Religie Introductie cursus 3.
Onderhouden met Werktuigen en machines
Indeling groepen Groep 1: Groep 3: Rosemarin Marlou Kerstin Ilse Amber
Onderzoekend leren Hoe ondersteunen we onderzoekend leren?
Puntentelling Teams Geschat
Financiële zelfredzaamheid
Voeren en verzorgen Blok 2, Paard en ezel.
Literatuur V6 – les
Ik heb mijn boek uit… Wat nu?.
Didactische structuren
NSCCT Instructie groep 5
Ondernemersvaardigheden
NSCCT Instructie groep 7
NSCCT Instructie groep 6
Mondeling Nederlands Cursus 1 – Module 1 Dag 1.
beslist geen rocket science
Inleiding, middenstuk, slot
SEL Les 1: kennismaking.
Medianest is een initiatief van Mediawijs en LINC – waarbij we samen met20+ experts (ac ademisch en uit het veld) informatie in klare taal creëerde rond.
ONDERNEMEND LEREN LES: DE WERELDBOL.
Welkom Wie pakt de macht in Burgerdam?.
Maak Maar Duidelijk!.
De wetenschappelijke methode
Bridge onder begeleiding
NSCCT Instructie groep 5
NSCCT Instructie groep 6
NSCCT Instructie groep 7
Overdrachtsdocument Hallo allemaal,
Hoe maak je een lottospel?
<Geef de titel van het probleem op>
Transcript van de presentatie:

De biefstuk van het zoete water Hans Dorrestijn Leesclub We ontvangen graag je reactie op het materiaal! Mail naar marjolein.vanherten@ou.nl

Spelregels leesclub Ronde 1 bestaat uit zes quizvragen over het boek. Een van de spelers leest de vragen voor en alle spelers (inclusief voorlezer) schrijven hun antwoorden op een blaadje. Na het omdraaien van de laatste vraag, kan de voorlezer de goede antwoorden bij de docent ophalen. Daarna berekent iedereen zijn score. Ronde 2 is een algemeen vragenrondje over de tekst: de spelers benoemen om de beurt wat ze onduidelijk vonden en proberen samen een antwoord te vinden. Als de grootste onduidelijkheden opgelost zijn, begint ronde 3. We ontvangen graag je reactie op het materiaal! Mail naar marjolein.vanherten@ou.nl

Spelregels leesclub Ronde 3 - Degene met de meeste goede antwoorden op de quizvragen mag als eerste een kaartje van de discussievragen omdraaien van een stapel naar keuze. Hij of zij geeft antwoord op de vraag, waarna de rest mag reageren. Vervolgens kiezen de overige spelers om de beurt een kaartje van een van beide stapels. Als een discussievraag herhaalt wat eerder in het gesprek al aan bod gekomen is, mag de speler die aan de beurt is een volgende kaart omdraaien. Dit gaat zo door totdat alle kaartjes omgedraaid zijn. Ronde 4 - Aan het einde van de discussie komen jullie samen tot een oordeel over de tekst. Bespreek dit eerst gezamenlijk. Haal daarna voor alle groepsleden een invulformulier op bij de docent en vul dit in. We ontvangen graag je reactie op het materiaal! Mail naar marjolein.vanherten@ou.nl

Leesclub De biefstuk van het zoete water QUIZRONDE We ontvangen graag je reactie op het materiaal! Mail naar marjolein.vanherten@ou.nl

Leesclub De biefstuk van het zoete water QUIZRONDE – goede antwoorden De Zompense plassen / bij het eiland Molensloot Boerenkool Een pen Een zeelt Over de grotten van Han / over zijn vader die moet gapen We ontvangen graag je reactie op het materiaal! Mail naar marjolein.vanherten@ou.nl

Leesclub De biefstuk van het zoete water VRAGENRONDJE Zijn er woorden of passages in het verhaal die je niet goed begreep? Bespreek de betreffende woorden/passages met je discussiepartners. Kunnen zij je de woorden/passages uitleggen? DISCUSSIERONDE Als de grootste onduidelijkheden opgelost zijn, begint ronde 3. Degene met de meeste goede antwoorden op de quizvragen mag als eerste een kaartje van de discussievragen omdraaien van een stapel naar keuze. BEOORDELINGSRONDE Klaar met alle discussievragen? Haal bij de docent een beoordelingsformulier op om in te vullen. We ontvangen graag je reactie op het materiaal! Mail naar marjolein.vanherten@ou.nl