Globalisering als kans en als dreiging

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wereldburgerschap Zaakvakonderwijs in (inter) actie?!
Advertisements

Massamedia en cultuur Normen Specifieke regels in groep / samenleving
de TOPPRESTATIE van de TOEKOMST TOON GERBRANDS
Leefbaarheid & wonen en voorzieningen Anders organiseren in West Brabant.
Herstelondersteunende zorg
Inleiding herstelondersteunende zorg
De eerste mensen Paragraaf 1 Hoofdstuk 2.
Waardenvol organiseren
Klaas van Egmond Beschaafd bestuur.
Innovatie als bestuurlijk vraagstuk Inleiding door P. Pollen/Leo Lenssen Boardroom FO 11 april 2007.
Secularisering en de toekomst van christelijke organisaties
Een ‘Bedreigd Bestaan’ in Noord-Groningen?!
Doorlopende leerlijn(en) cultuuronderwijs
Politieke begrippen voor beginners Lynn De Man. Inhoudstafel O Schrijvers O Het boek O De hoofdstukken O Inhoud tekst O Begripsomschrijving O Besluit.
Leren van docenten: Team routines September, 2008.
Informatieavond 30 augustus De visie Op De Gabrie Mehenschool geloven we in het talent van ieder kind. Pedagogisch We zien de groep als het sociale.
Veiligheid in het onderwijs Hans Boutellier BCN, Utrecht 20 maart 2014 Hans Boutellier BCN, Utrecht 20 maart 2014.
Milieurehabilitatie Hoofdstuk 8.
Culturele receptie – wat, hoe, waarom?
Breuklijn tussen laag- en hooggeschoolden
Hoofdstuk 3 Actuele vraagstukken in Zuidoost-Azië Paragraaf 8 t/m 14
Dans van Vos Weg van Wolf
Publieke ruimten, waarom? Jordi Farrando Sara Mispelter en Karolien Noppen.
Duurzame innovatie leiderschap en maatschappelijke legitimatie Inleiding door Leo Lenssen Boardroom 21 januari 2010.
Welzijn Nieuwe Stijl De Leeuwarder aanpak
Dominique Van Hespen Psychotherapeut Seso
Ketensamenwerking vanuit het perspectief van de individuele organisatie Anneleen Winters Een analyse als discussie start Center for e-Government Studies.
Hoe kunnen wij kunst benaderen in een ‘geglobaliseerde’ cultuureducatie? Lucy Cotter 2012.
Kunstonderwijs in de spiegel
Sessie 14: De spiegel Cultuureducatie en identiteit: de praktijk 14u40-16u10.
Hedendaags onbehagen en verlangen rond misdaad en straf
Doel en taak van de hulpverlening
Plaatsen van Herinnering, Canons … … en andere vormen van bestaansverheldering Maarten Prak,
Sociologie Cultuur en Context J1.3. Bezetting Maagdenhuis Jeugd en muziek.
Monument voor de brandweer Herdenken Monument. functies van herdenken Op verschillende niveaus Troost & erkenning, respect en trots d.w.z. - verwerken.
Kwetsbare groepen jeugdigen en (problematisch) middelengebruik: visie en interventiematrix Dike van de Mheen, Anke Snoek, Elske Wits, Jaap van der Stel.
Wis meso.
Levensbeschouwing Christendom (Ikos).
Arbeid & maatschappij Intro Nieuws van de week Theorie Video? Word een meester in (je) werk! 1.
Levenslooppsychologie werkcollege 3 Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hro.nl/vrije
Levensbeschouwing Christendom (Icbo). ICBO Introductie Christendom voor het Basisonderwijs Kinderen nemen hun religie mee Deel van de lesstof (geestelijke.
Mens en Moraliteit Gerard Numan
BTC Marc Colpaert.  INTER (homines et natura)  Mijn zien is beperkt (film Raimon Panikkar)  Je suis ici en passant…  On-verschil-ligheid.
Radicx Het proces van radicalisering in beeld Maartje Reitsma, 14 april 2010.
Naar de gemeenten Wmo-koffietafel HPO-netwerkdag 28 november 2011 Edwin van Schijndel.
De Capability Approach een introductie Castella overleg 9 maart.
Dictatuur vs Democratie Casus Noord- en Zuid-Korea Finch van den Broek Guido Noteboom Walburg College Zwijndrecht.
EENS VERSLAAFD, ALTIJD VERSLAAFD ???? !!!! EENS VERSLAAFD, ALTIJD VERSLAAFD ???? !!!!
Oudercontactavond Leerjaar 3. Prefontale cortex nog niet rijp! Prefontale cortex o.a. is betrokken bij: Nemen van beslissingen Maken van keuzes.
Het ongemak van autonomie
Collectieve transitie en veerkracht
Cultuureducatie, W&T en wereldoriëntatie
Adolescentenpsychologie en leerlingbegeleiding
Fluisterzacht en haarzuiver
Introductie Maatschappijwetenschappen nieuwe stijl
Sander Landman Annica Brummel
Omgaan met onzekerheden
Sociale media Gemaakt door: latoya van hoogenhuizen Docent:E.louisse
§ 1.1 Identiteit Identiteit is het beeld dat iemand van zichzelf heeft, dat hij uitdraagt en anderen voorhoudt en dat hij als kenmerkend en blijvend beschouwt.
Land van vooruitgang Wie zijn de winnaars en wie de verliezers?
Adolescentenpsychologie en leerlingbegeleiding
Hoofdstuk 10 Conflicten.
Hoofdstuk Conflict en cultuur.
Hoofstuk 16 Interculturele communicatie
Lof der Oppervlakkigheid
Het BPSZ model: tijd voor een paradigma shift?
De cultuur van Zuidoost-Azië
MAA ideale school 1 Beroepsidentiteit .
Culturele diversiteit
Transcript van de presentatie:

Globalisering als kans en als dreiging

Ontologische onzekerheid (ontological insecurity) Identiteit en geborgenheid (belonging) Een eigen plek scheppen (homesteading)

Manipulatie van collectief geheugen

Religie en conflict een breed en complex onderwerp, met veel verschillende factoren die maken dat religie opnieuw een belangrijke betekenis heeft gekregen bij de verbeelding en realisering van individuele en collectieve hoop en dromen over de complexiteit van de culturele, sociale en politieke omgevingen waarin ‘religieuze conflicten’ ontstaan