Player of creator? door Mark Grasmayer
Theorie Pauze Praktijk
Waar wil jij bekend om staan?
Bloggen of vloggen?
Waarom vinden mensen dit a-relaxed?
Bloggen en vloggen. 95 percent of consumers retain communicated information through video, while only 10 percent retain information from reading. Source: Forbes https://www.forbes.com/sites/williamcraig/2018/04/24/the-growth-of-video-marketing-and-why-your-business-needs-it/#2babc6927c2d
Blogging for winners
Zes stappen om tijd te besparen 1. Bedenk wie je doelgroep is (jullie thema moet zijn: Marketingcommunicatie) 2. Lees, lees, kijk en luister: tip 3 artikelen + 1 video 3. Gebruik bronnen uit de artikelen en sla ze direct op 4. Start met een schets 5. Vul teksten aan met informatie (eventueel eigen onderzoek) 6. Voeg één duidelijke call-to-action toe
Waarom lees je een blog?
Regels voor gouden blogs
6 tips om een hoog cijfer te halen Goede pakkende titel, specifiek onderwerp <h1> Concluderende subkoppen <h2> Korte alinea’s met korte zinnen <p> (totaal 300-500 woorden) Focus op zoekwoorden en gebruik de SEO tools Gebruik interne en externe links Voeg afbeeldingen en video’s toe
Extra tips om het makkelijk te maken Goede koppen: https://www.schrijfvis.nl/koppen-maken/ Alinea’s: 3 a 4 zinnen, niet meer dan 6 regels. SEO: Per pagina en blog, focus op een duidelijk onderwerp (bijv. Hoe maak ik een LinkedIn groep?) Herhaal dit onderwerp in je hoofdtitel, eerste alinea, minimaal in één subkop en 3 a 4 keer in je tekst
SEO Meta data Focuswoorden
Jouw doel: lezers helpen en 3 minuten vasthouden
Content creatie tools Design en animatie: Canva.com Afbeeldingen: Pexels.com / Unsplash.com / Eigenwerk Pro’s: Photoshop / Illustrator Video’s: Camtasia
Expert worden? Goede artikelen: https://backlinko.com/seo-this-year https://backlinko.com/seo-site-audit Een merk opbouwen kost tijd, wees consistent.
Contact linkedin.com/in/markgrasmayer @MARKGDIAMOND1 MARK@gRASMAYER.com