Player of creator? door Mark Grasmayer.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Algemene Weetjes Over Tekst verklaren en het CSE.
Advertisements

Redactioneel schrijven Les 3
SEO Social Media. Facebook  Zorg voor activiteit op je pagina (likes, shares & reacties)  Verwerk je keywords in je infopagina en met name in het over.
Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 6: Kijken en vergelijken.
Social Media Les 4: Content (1) Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Tips voor de blogger in spé.
MET DANK AAN COLLEGA’S IN DEN LANDE ! vee 2012
Rendement uit online.. Link naar nieuwe profibus website, staat nog niet echt live.
Bezoekersgerichte teksten
B1 – CROSS CHANNEL: OFFLINE NAAR ONLINE Blog presentatie gemaakt door: Guus Vonk E-Marketing & Social Media Sayna de Voogd.
Presentatie resultaten monitor INFORMATIEVAARDIGHEDEN landelijk versus lokaal maart 2014.
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Wikiwijs.
Deltion College Engels A1 Lezen [Edu/002] thema: Headlines can-do : kan het onderwerp vaststellen van korte berichten in een krant © Anne Beeker Alle rechten.
Concept, Structuur en Schrijfstijlen
WELCOME… PLEASURE SEEKERS Motivatie Commercial s.
Activiteiten ANWB online e- commerce 1. 2 Algemene bij te houden zaken Relevante nieuwsitems plaatsen op blog m.b.v. Wordpress Persoonlijke ontwikkeling:
MM2 webcommunicatie Mijn gegevens:
Webteksten en SEO Wat hebben zij met elkaar te maken?
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
UVW LinkedIn Presentatie
Tekstverklaring Hoe doe je dat?.
marketing Projectgroep 7. Eén van de meest gebruikte Gratis tot s en mail adressen Maken van templates Resultaten meten Mails.
SET schrijfvaardigheid H5
WOENSDAG 16 MAART VRIJDAG 18 MAART NEDERLANDS. PROGRAMMA  15 minuten lezen uit het leesboek  Bespreken werkplanner  Nakijken opdracht 3 en 4 (lezen)
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Verbeter de vindbaarheid van je verenigingswebsite Samantha van der Werf.
5 praktische tips voor een betere vindbaarheid van uw bakkerij.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
1. 2 Storytelling Geen mooie marketing praatjes: maar de authentieke menselijke stemmooie marketing praatjes.
 Blogs  Toepassing  Goede/slechte blogs  Kosten  Samenvatting.
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
Centraal Examen Nederlands
Online Marketing Plan Search Engine Optimalisation OW 3.
Leesvaardigheid Lezen en leestoetsen. ▪ 1. Gouden tip voor leestoetsen ▪ 2. Hoe pak je leestoetsen aan? ▪ 3. Wat doe je bij onbekende woorden? ▪ 4. Hoe.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Inbound marketing en bloggen
Maak je website beter vindbaar!
SEO Hoger in Google.
Meest voorkomende vragen bij examenteksten.
Opdracht Nederlands Je doet in een groepje van vijf personen een klein literatuuronderzoek. De uitkomsten van dit onderzoek beschrijf je in een verslag.
Alinea: kernzin + uitwerking
Meest voorkomende vragen bij examenteksten.
SET schrijfvaardigheid H5
TITEL.
Overtuigende tekst/betoog
Mark: Goedemiddag allemaal, bedankt voor jullie komst naar onze presentatiesessie over het B2B Marketing Trendrapport 2017.
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
SEO Seminar.
Van Opdracht tot Website
Binnenkort start hier het webinar Facebook Marketing voor je groep - Deel II: ‘Je Scoutinggroep op Facebook’
Hoe schrijf je een recensie?
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Zelf schrijven van een ‘grappig’ nieuwsbericht
Recensie schrijven Klas 1e , RSFN.
Educatieve Software: Het maken van een kruiswoordraadsel
Betoog.
Social media voor statenleden/politici
E health, Domotica en E-learning
Player of creator? door Mark Grasmayer.
Maak een site en onderscheid
Maak een site en onderscheid
L’OREAL PPD WERKSET - FACEBOOK ADS.
voorbeeld volgende bladzijde terug
De website.
Marketing en zoekmachines
Transcript van de presentatie:

Player of creator? door Mark Grasmayer

Theorie Pauze Praktijk

Waar wil jij bekend om staan?

Waarom zou je?

Modern Buyer Journey Awareness Exploration Comparison Purchase Volgens SiriusDecisions is overigens 70% van de buyer’s journey afgerond voordat klanten in contact komen met een verkoopafdeling.

In welk deel van de buyer journey hoort bloggen? Awareness Exploration Comparison Purchase

Bloggen of vloggen?

Waarom vinden mensen dit a-relaxed?

Bloggen en vloggen. 95 percent of consumers retain communicated information through video, while only 10 percent retain information from reading. Source: Forbes https://www.forbes.com/sites/williamcraig/2018/04/24/the-growth-of-video-marketing-and-why-your-business-needs-it/#2babc6927c2d

Waarom dan toch bloggen? Zoekmachines Informationeel versus emotioneel Uitbesteden van bloggen http://enma.nl/gastcollege

Blogging for winners

Zes stappen om tijd te besparen 1. Bedenk wie je doelgroep is (jullie thema moet zijn: Marketingcommunicatie) 2. Lees, lees, kijk en luister: tip 3 artikelen + 1 video 3. Gebruik bronnen uit de artikelen en sla ze direct op 4. Start met een schets 5. Vul teksten aan met informatie (eventueel eigen onderzoek) 6. Voeg één duidelijke call-to-action toe http://enma.nl/gastcollege

Waarom lees je een blog?

Regels voor gouden blogs

6 tips om een hoog cijfer te halen Goede pakkende titel, specifiek onderwerp <h1> Concluderende subkoppen <h2> Korte alinea’s met korte zinnen <p> (totaal 2.500 woorden) Focus op zoekwoorden en gebruik de SEO tools Gebruik interne en externe links Voeg afbeeldingen en video’s toe http://enma.nl/gastcollege

Extra tips om het makkelijk te maken Goede koppen: https://www.schrijfvis.nl/koppen-maken/ Alinea’s: 3 a 4 zinnen, niet meer dan 6 regels. SEO: Per pagina en blog, focus op een duidelijk onderwerp (bijv. Hoe maak ik een LinkedIn groep?) Herhaal dit onderwerp in je hoofdtitel, eerste alinea, minimaal in één subkop en 3 a 4 keer in je tekst. http://enma.nl/gastcollege

Jouw doel: lezers helpen en 3 minuten vasthouden

Content creatie tools Design en animatie: Canva.com Afbeeldingen: Pexels.com / Unsplash.com / Eigenwerk Pro’s: Photoshop / Illustrator Video’s: Camtasia http://enma.nl/gastcollege

Hoe kun je bloggen het beste uitbesteden? Stel zelf interview vragen op Zoek bloggers binnen jouw domein Laat blogs schrijven op basis van videos Laat blogs schrijven op basis van andere blogs Laat blogs vertalen via freelancers (fiverrr.com) http://enma.nl/gastcollege

Expert worden? Goede artikelen: https://backlinko.com/seo-this-year https://backlinko.com/seo-site-audit Een merk opbouwen kost tijd, wees consistent. http://enma.nl/gastcollege

Contact linkedin.com/in/markgrasmayer @MARKGDIAMOND1 MARK@gRASMAYER.com