Onderwijsmaterialen module: “Ontwerp je eigen eHealthapp.”

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ontwerpprojecten In de praktijk
Advertisements

Disclosure belangen spreker
Disclosure belangen spreker
Presentatie Maastricht
Blow Out Franca Horstink-Wortel
De mogelijkheden na de huisartsenopleiding:
Korte presentaties 7 Berkeley (1.03) – Broederplein
Disclosure belangen S.M. Grol
Disclosure belangen NHG spreker
Kansen voor nu en in de toekomst Den Bosch, 17 maart 2016
Disclosure belangen NHG spreker
Disclosure belangen NHG spreker
Disclosure belangen NHG spreker
Disclosure belangen NHG spreker
Disclosure belangen NHG spreker
Disclosure belangen NHG spreker
Disclosure belangen NHG spreker
Disclosure belangen NHG spreker
Disclosure belangen NHG spreker
Disclosure belangen NHG spreker
Disclosure belangen NHG spreker
Disclosure belangen NHG spreker
Disclosure belangen NHG spreker
Disclosure belangen NHG spreker
Disclosure belangen NHG spreker
Disclosure belangen NHG spreker
Disclosure belangen NHG spreker
Disclosure belangen NHG spreker
Disclosure belangen NHG spreker
Serious Business Simuleren om te stimuleren
Disclosure belangen NHG spreker
Projectplan schrijven & Financiën zoeken
Dit project wordt mede mogelijk gemaakt door:
Disclosure belangen spreker
Disclosure belangen Carine Peutz-Kootstra
Workshop 4 Audits en toezicht Over het hoe en waarom
Disclosure belangen NHG spreker
Samenwerking eerste/tweede lijn
Disclosure belangen NHG spreker
Disclosure belangen NHG spreker
Disclosure belangen NHG spreker
Film op recept? Ton Oomen, (RIVM-CIb-LCI)
Disclosure belangen Charlotte Poot
Disclosure belangen NHG spreker
Disclosure belangen (Potentiële) belangenverstrengeling Geen
Lessons learned Naar regionale oncologienetwerken.
Zorggroepdeelname leidt tot betere monitoring bij DM2-patiënten
Disclosure belangen Pim Brandenbarg
Disclosure belangen NHG spreker
Disclosure belangen NHG spreker
Perspectieven op kwaliteit van de overdracht van zorg bij ontslag uit het ziekenhuis voor kwetsbare ouderen L.S. van Tol, S. Kuipers, prof.dr. J. Gussekloo,
Disclosure belangen NHG spreker
Disclosure belangen NHG spreker
Disclosure belangen NHG spreker
Disclosure belangen NHG spreker
Disclosure belangen NHG spreker
Disclosure belangen NHG spreker
Disclosure belangen NHG spreker
MyHeart Counts Dr. Tobias Bonten Huisarts-epidemioloog Assistant Professor Public Health & Eerstelijns Geneeskunde LUMC geen (potentiële) belangenverstrengeling.
MijnDossier voor mijn medicatie
Changing mind and metabolism - de PiekFit-app
Disclosure belangen NHG spreker
Disclosure belangen NHG spreker
Disclosure belangen NHG spreker
Sneak Preview voor CV&V Yvonne de Boer
Protocol los: iedere patiënt z’n eigen plan! in de huisartsenpraktijk
Patiëntportaal voor ouders en kinderen bij Intensive Care opname
PES+ Functioneringsgericht voorschrijven middels pes+
Een introductie van de nieuwe online plek
Afdelingsvergadering
Transcript van de presentatie:

Onderwijsmaterialen module: “Ontwerp je eigen eHealthapp.” Jan Hendrik Leopold geen (potentiële) belangenverstrengeling

Disclosure belangen spreker Geen (potentiële) belangenverstrengeling Voor bijeenkomst mogelijk relevante relaties¹ Bedrijfsnamen Sponsoring of onderzoeksgeld² Honorarium of andere (financiële) vergoeding³ Aandeelhouder⁴ Andere relatie, namelijk…⁵

Project “Het ontwikkelen van een online onderwijsmodule over het zorgvuldig ontwikkelen en evalueren van eHealth-apps die als keuzevak kan dienen binnen de geneeskunde (of aanverwante) opleidingen van de Nederlandse UMCs.” Geef een korte omschrijving van het project geen (potentiële) belangenverstrengeling

Bijdrage aan programma deliverables Ontwikkeling, evaluatie en implementatie van e-health instrumenten zoals app’s, games en/of wearables in samenwerking met bedrijven en start-up’s. Stelt geneeskundestudenten en professionals in UMC’s in staat stellen apps te ontwerpen. Een blauwdruk voor scholing en onderwijs ter bevordering van e-health competenties en vaardigheden bij zorgprofessionals. Eindresultaat is een onderwijsmodule die geneeskundestudenten leert wat eHealth is, en geeft ze nodige competenties om er zelf mee aan de slag te gaan. Laat hier alleen de deliverables staan waaraan het project daadwerkelijk heeft bijgedragen (zodat er één slide overblijft). Deze deliverables zullen in ‘diavoorstelling’ verschijnen. geen (potentiële) belangenverstrengeling

SMART-doelstellingen Specifiek Meetbaar Acceptabel Relevant, realistisch Tijdgebonden Het ontwikkelen van een online onderwijs-module die als keuzevak kan dienen binnen de geneeskunde (of aanverwante) opleidingen van de Nederlandse UMCs. De module onderwijst geneeskunde studenten in het (zorgvuldig) ontwikkelen en inzetten van eHealth apps . Minimaal inzet als keuzevak in het geneeskunde bachelor curriculum in het AMC. Uitrol en verspreiding module UMCs (eHealth toolbox) Toekomstige zorgverleners krijgen in hun dagelijkse praktijk meer en meer met eHealth apps te maken. In deze module krijgen medische studenten beter inzicht in de complexiteiten in het zorgvuldig ontwikkelen en implementeren van eHealth apps Het project valt onder het subthema ‘Digitale Interactie” en draagt bij aan het realiseren van deliverable 11: scholing en onderwijs ter bevordering van e-Health competenties en vaardigheden bij zorgprofessionals Zoals beschreven in de tijdsplanning. Wat waren de SMART doelstellingen (van het laatste goedgekeurde projectplan)? geen (potentiële) belangenverstrengeling

Projectresultaten Online onderwijsmodule Deels gebruikmakend van “Health Informatics” materiaal Pilot in Amsterdam UMC – Locatie AMC in juni 2018 Deel van het materiaal wordt al ingezet 12 kennisclips over: eHealth/mHealth/Zorginformatiesystemen Risico’s van eHealth/Kwaliteit/Medische hulpmiddelen SMART doelen/Programma van eisen Business case Programmeren in Python Usability/prototyping Welke SMART-doelstellingen zijn behaald / Wat zijn de concrete resultaten die behaald zijn geen (potentiële) belangenverstrengeling

Projectresultaten Opdrachten: Kritisch beoordelen van bestaande app als patiënt Beoordelen van een app op basis van HON-criteria Programma van eisen Business case Programmeren in python Eindopdracht incl. interactief prototype

Wat verliep niet volgens plan? Pilot in Amsterdam UMC – Locatie AMC in juni 2018. 4 studenten Opschalen Hoe krijgen we dit ingezet in andere UMC’s? (deels) onderdeel maken van standaard curriculum? Deze sheet alleen gebruiken voor Lessons Learned projecten OF indien van toepassing. Leg uit hoe het komt dat het project niet volgens plan verliep. Bij Lessons Learned projecten: beschrijf welke doelstellingen niet behaald zijn geen (potentiële) belangenverstrengeling

Tips en adviezen Als keuzemodule zeker interessant, maar kan moeilijk concurreren met keuzenvakken als chirurgie -> Liever in vaste curriculum Leg direct contacten, en houdt ze in de loop. Beschrijf wat we in algemene zin van dit project kunnen leren/ wat geef je aan het publiek voor tips en adviezen mee? N.B. Deze sheet NIET gebruiken voor Lessons Learned projecten/ Gebruik voor Lessons learned projecten ALTIJD de volgende sheet -> zelfde inhoud andere titel (Lessons Learned) geen (potentiële) belangenverstrengeling

Lessons Learned Als keuzemodule zeker interessant, maar kan moeilijk concurreren met keuzenvakken als chirurgie -> Liever in vaste curriculum Leg direct contacten, en houdt ze in de loop. Beschrijf wat we in algemene zin van dit project kunnen leren/ wat geef je aan het publiek voor tips en adviezen mee? N.B. Deze sheet ALTIJD gebruiken voor Lessons Learned projecten / de andere projecten kunnen gebruik maken van de voorgaande sheet ‘tips en adviezen’. geen (potentiële) belangenverstrengeling

Het programma e-Health wordt gefinancierd door het Citrienfonds Het programma e-Health wordt gefinancierd door het Citrienfonds. Dit fonds helpt duurzame en breed inzetbare verbeteringen in de gezondheidszorg te ontwikkelen en is mogelijk gemaakt door ZonMw. www.nfu-ehealth.nl | info@nfu-ehealth.nl