Social interaction Meile Houtsma

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Uitslag enquête over online pesten
Advertisements

Hoofdpagina uitnodigen leden mijn pagina video’s berichten Daarna klik je bij Vormgeving op appearance page op de volgende pagina kies je eerst een template.
Klik op de berichtenbalk op Bewerken inschakelen
Mijn gegevens op het web!?
Social media gebruiken om een baan te vinden
Billboard.com Wat zijn de trends op de website
FULLFILL YOUR DESTINY! EXPAND YOUR SOCIAL STRUCTURES! LIVE YOUR DREAM! CONNECTING TRIBES! Welkom bij CONNECTING TRIBES. CONNECTING TRIBES is jouw online.
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
A CCOUNT AANMAKEN BIJ BADMINTON V LAANDEREN
toolbox deco-procedure
Uitleg installatie SAM Broadcaster v3 en v4 met de MySQL database
Veilig Internet Geef antwoord op de vragen en ontdek of jij veilig gebruik maakt van het internet!
Handleiding Cency.nl Versie april De openingspagina toont foto’s van mogelijke voornemens.
S OCIALE M EDIA Joke Hoogendijk Maart SOCIALE MEDIA: WAT IS DAT? Social media is een verzamelnaam voor alle internettoepassingen waarmee het mogelijk.
Lezing door Kick de Wolff
Start met twitteren een handleiding voor beginners Huib Koeleman, augustus 2010.
EMEG-LIJST BEZOEK DE SITE WAT IS Een site waar je allerlei informatie kan vinden overal alles wat ook maar een beetje.
I like UNICEF Eefje Arts. Cijfers Facebook Wereldwijd: 1,23 miljard maandelijks actief Nederland: 9 miljoen accounts UNICEF Nederland ruim fans.
SIS is het Studenten Informatie Systeem voor studenten en docenten
Welkom bij digiDUIF! Jouw school heeft gekozen om gebruik te maken van digiDUIF. Deze korte animatie helpt je met het aanmaken van jouw account en het.
Instructie weblog. Start van je eigen weblog 1) Ga naar weblog.aocfriesland.nl 2) Je krijgt het volgende scherm te zien. 3) Ga naar inloggen, zowel links.
GOOGLE & YOUTUBE MADE BY MARC VLENDRÉ Z1D
#kennisdelen | #samenwerken | #durftevragen
Arbeidsmarkt Als je op de markt loopt zie je om je heen verschillende kopers en verkopers. De vraag naar een product bestaat uit de mensen die een product.
Hoe maak je een account aan via CMD (opdrachtprompt) © Robin Uters.
PCNHCB PRESENTS : PC & Netwerk Help center Brabant Microsoft Office 2013 Powerpoint.
Wie ben ik?. Hoe goed ken jij je unieke zelf? Wie ben ik? Wat is hieraan af te lezen?
LOB normen en waarden Wat wil ik?.
Social Interaction Thuisbezorgd.nl App Bart Witting, Hidaya Boujamaa en Merel Stammes.
Kiezen voor keuzedelen
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Waar blijft de tijd Sociale media in jouw leven. Waar blijft de tijd Intro Je hoorde het verhaal van Marijke. Reageer eens op haar situatie. Sociale media.
1.Account aanmaken 2.Eerste stappen van je profiel 3.Profielgegevens beheren 4.Vrienden zoeken en toevoegen 5.Pagina's en groepen toevoegen 6.Je startpagina.
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
Training voor beginners. Agenda Waarvoor Twitter gebruiken? Het Twitter account Waarover Twitteren? Wie te volgen? Twitter termen De Twitter conversatie.
Kickoff SomToday 6 SEPTEMBER Wat doen we vandaag ?  Inloggen in SomToday  Handleidingen in WikiWijs: link in WikiWijs plaatsen  Digitale leermiddelen.
Training: Inloggen en Zoeken
Operationeel plan DIMAGINI
voor ZijActief-afdelingen
Waar moet je op letten? Om een goede stageplaats te hebben moet je er zeker van zijn dat het bedrijf waar je naar toe wil ook onze school een beetje kent.
Kickoff SomToday 6 september 2016.
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Introductie social media
Training: Mijn netwerk
Training: Inloggen en Zoeken
Training: Cliëntsessies
Cyber security.
Bepaal jouw SuperPowers!
Les 1 zgk kwaliteitszorg.
Training: Inloggen en Zoeken
Pinterest URL >.
Hoe Kan je met vrienden en familie chatten in Gmail
Robert Cialdini Science of Persuasion
Onderhouden met Werktuigen en machines
© UNIEK IN DE KLAS.
Thema 4 : wat voor een type ben jij?
Training: Cliëntsessies
Veilig Internet Geef antwoord op de vragen en ontdek of jij veilig gebruik maakt van het internet!
HNS Communicatie naar studenten
LinkedIn Wat moet ik ermee?.
Handleiding NODR Schade App
Waar moet je op letten? Om een goede stageplaats te hebben moet je er zeker van zijn dat het bedrijf waar je naar toe wil ook onze school een beetje kent.
SEL Les 2: normen en waarden.
Les 3: regels en afspraken met de klas
Handleiding Prodas-app
Social media Wat deel je wel en niet?.
Sneak Preview voor CV&V Yvonne de Boer
volgende bladzijde terug
Workshop Leidraad EMB in het Vizier Mia Nijland & Lisa Delmée
te laten werken Vijf manieren om Outlook voor u Stijlvol ondertekenen
Transcript van de presentatie:

Social interaction Meile Houtsma Eerst ga ik alle sociale functies van Soundcloud langs, en dan zal ik de bijbehorende principes van Cialdini bespreken.

Sociale functies Op Soundcloud kan je nummers liken, reposten, aan playlists toevoegen, in groepen plaatsen en delen. Reposten houdt in dat je een nummer op je profiel neerzet. Hiervan krijgen je volgers een melding. Verder kan je accounts volgen of een bericht toesturen. Van een nummer kan je zien wie het geliked heeft, wie het gerepost heeft, in welke playlists het staat, in welke groepen het staat, en welke nummers gerelateerd zijn. Bij gerelateerde nummers staan nummers die andere mensen, die het huidige nummer geluisterd hebben, ook geluisterd hebben. Bij een nummer kan je ook bij een bepaald tijdstip een comment plaatsen. Op deze comments kan ook weer gereageerd worden. Ook zijn er lijsten met de nummers die het meest afgespeeld zijn. Ten slotte zijn er ook pro en pro unlimited users.

Consensus Liken valt onder consensus. Je ziet bij nummers namelijk dat een aantal anderen ook al geliket heeft. Dit geldt ook voor reposten, volgen en reageren. Maar ook het toevoegen van nummers aan playlists valt onder consensus, omdat je bij elk nummer kan zien dat anderen het al aan een playlist toegevoegd hebben. Hetzelfde gaat op voor het volgen van accounts. Ten slotte de top 50, hier kan je zien waar veel anderen al naar luisteren.

Liking Liken valt, gek genoeg, ook onder liking. Je kan bij nummers zien wat voor mensen het al geliket hebben. Van deze mensen kan je zien of zij op de een of andere manier hetzelfde zijn zoals jij, bijvoorbeeld aan hun profielfoto’s, of, maar dan moet je wel op hun account kijken, aan hun andere likes. Je kan bij nummers ook zien wat voor mensen al gereageerd en gerepost hebben. Bij nummers zie je dus ook in welke playlists ze staan. Als dit playlists zijn met muziek die jij ook leuk vindt, en eventueel van iemand zoals jij, moedigt dat ook aan om het nummer aan een playlist toe te voegen. En bij related tracks staat: “People who played *this track* also played”, wat er al op hint wat mensen, die net zoals jij dit nummer hebben beluisterd, gedaan hebben.

Reciprocity Liken, reposten, toevoegen aan een playlist, volgen, iemand een bericht sturen en reageren vallen ook onder reciprocity. Als iemand jouw nummer repost, ben je geneigd ook een nummer van hem of haar te reposten. Als iemand jou volgt, ben je geneigd hem of haar ook te volgen.

Authority en Consistency Een aspect dat gelinkt kan worden aan het principe authority en consistency zijn pro en pro unlimited users. Zij krijgen namelijk een sterretje bij hun naam. Het is bij comments niet te zien dat pro users pro zijn, maar wel op hun account en dus bij hun uploads. Ten slotte kan ook gesteld worden dat bijna alle voorgaande sociale functies gelinkt kunnen worden aan consistency, aangezien het aanmaken van een account ook daarvoor een eerste kleine inspanning was. Dit geldt ook voor het uploaden van muziek.