Informatie ① het tijdschema is krap dus we moeten alles doen om het schema te volgen ② oppassen voor diefstal van bv. laptops, tassen, … ③ alle zalen:

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Informatie over het Voortgezet Onderwijs
Advertisements

Dalton op De Wereldweide. Dalton is geen methode, geen systeem Dalton op De Wereldweide.
Autisme en Mindmap Thuis en op School
Hoofdstukken 15 en 16.  als spelers meer keuze hebben kunnen nieuwe verhalen ontstaan. Hoe kan ik meer keuzes brengen?  Conflicten leiden tot meerdere.
VOORSTELLING WILLEM VAN RAVENSTEIN 56 jaar 25 jaar onderwijs… HML lerarenopleiding sinds 2011 terug…
Van Zwak naar Beter Jij maakt het verschil!!!. Quickwinst - MT stuurt aan, maakt een plan van aanpak - Confrontatie team met de feiten, volledige transparantie.
TIBETAANSE PERSOONLIJKHEIDSTEST
SISO Deurne Korte kapsels.
Collectief portfolio groep 3
Marktonderzoek Informatie inwinnen.
HOORCOLLEGE V2 ASSESSMENTS CMD
Portfolio
Effectieve instructie
De bedradingslijst.
Groen proeven Ervaringen van AOC Friesland VMBO Groen Leeuwarden
An Dedulle & Lisa Bouckaert & Nils Van Dessel Studiebegeleiding van WiNA! WiNA-dag 28/09/2010 Fysica & Sterrenkunde.
Quiz Start.
Pass’t Montessorionderwijs ?
Beoordelen met behulp van rubrics
Thema van deze dag “Verandering, ontmoeting en dialoog in een dynamisch onderwijslandschap” De dialoog staat centraal. De dialoog tussen docenten GVO en.
Rekenen groep 4.
Ouderavond Schooljaar
Begeleiden, hoe doe je dat?
Informatie-middag na Roncalli
TIBETAANSE PERSOONLIJKHEIDSTEST
Voor u de volgende schermen verspreidt … U hebt de poster verspreidt. De betrokken personen weten dus waar ze uw tips kunnen terugvinden. Dan verspreidt.
Welkom bij de NATUURKUNDE TEST
Workshop evalueren Dcp
Kijkje in the Classroom Een andere kijk op (hoger) onderwijs: Het huiswerk samen maken in de klas en het bestuderen van de theorie met ICT buiten de les.
Richtlijnen voor de casustoets
Ervaringen van en met PCL EXTRA STEUN. Ervaringen Onderwijs Transparant 1.Vul bij over Mijn Gegevens de juiste gegevens in 2.Vul de namen en gegevens.
Thema 2, week 1.4 Leerdoelen en instructiemodellen 22 september 2014
SAY BSO ASO SAY KSO 2de graad SO TSO WHAT?.
Welkom Natasja Berkhout, Frans van Eeden en Kim Legerstee
Examenzaken 16 februari 2016 klas 2 Deze PowerPoint heeft alleen betrekking op het examen bij het Groene Lyceum en algemene examenzaken.
VAD bijeenkomst 1.5. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom, mededelingen, terugblik vorige week didactische ervaringen uit de praktijk 2. Opdracht Stille.
Expertiseteam Toetsenbank 1. Doel van vragen stellen 2. Welke soorten vragen zijn er 3. Veel voorkomende fouten 4. Zelf een vraag maken 5. Zelf een vraag.
Hoe maakt u de juiste keuze?. Drie populaire begrippen die bij elke demonstratie genoemd worden…
Digitale psycho-educatie autisme Presentatie Digitale PE voor volwassenen met ASS Wie zijn wij Voorstelrondje? Vragen tussendoor welkom.
VAD bijeenkomst 1.2. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom 2.Huishoudelijke mededelingen 3.Test kwalificatie dossier 4.Terugblik en bespreken thuisopdrachten.
1. 2 Storytelling Geen mooie marketing praatjes: maar de authentieke menselijke stemmooie marketing praatjes.
Een werkvorm om actief en concreet tot participatie te komen
09/11/2009 Interactie met studenten Workshop opleiding Psychologie 9 november 2009.
Hoe zet je leerlingen aan het werk?
Het effect van de kernset op de triagist Wat te doen om de triagist verder te helpen? Hoe wordt het triagegesprek weer van de triagist? Rita Nieuwenhuis.
Regionale bijeenkomst Arnhem een impressie.
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
Uitleg Supersaas en regels examen
BEGINNER EV3 PROGRAMMEER Les
Netwerkspel voor inclusie
Onderhouden met Werktuigen en machines
Elke Dag Samen een Beetje Beter.
Drama Reflectie Jennie van Baalen
Talentontwikkeling in onderling samenspel in de gemeente.
Ruim Baan, de professional in een nieuw jasje:
JULLIE WETEN DAT IK HET HEB, MAAR WAT IS HET?
Werkveldbijeenkomst Z&W 19 Juni 2018
Activernde didactiek & passende werkvormen

Hoofdstuk 1 Communicatie in de winkel
Les 7 en 8 Spreken en gesprekken hoofdstuk 5 - tweegesprekken 5.1 – zakelijk telefoongesprek 5.2 – Adviesgesprek 5.3 – Klantgesprek 5.4 – klachtgesprek.
Jij als werkplekbegeleider!
Jij als werkplekbegeleider!
Hoofdstuk Hoofdstuk 4 Elektriciteit Wat gaan we vandaag doen? Opening
“Knuffels” kleuren digibordpeuters.
Workshop – Opdracht, speelveld en verwachtingen
Presentatie VMBO 1&2.
Presentatie Groep 7 & 8.
Wat zijn dat? Hoe werken we ermee?
SO bespreken: wat was moeilijk?
Transcript van de presentatie:

informatie ① het tijdschema is krap dus we moeten alles doen om het schema te volgen ② oppassen voor diefstal van bv. laptops, tassen, … ③ alle zalen: zo veel mogelijk inschuiven ④ de huishoudelijke mededelingen zitten in de conferentie-envelop, dus verzoek aan ieder om dit goed te bekijken

dank aan Frank en de werkgroep WND voor de eer voorzitter van deze 47ste Woudschotenconferentie te mogen zijn

om de voorkennis te peilen Vlaams voor Nederlanders het conferentiethema is ‘De Toets Getoetst’ daarom korte aanvangstoets om de voorkennis te peilen Vlaams voor Nederlanders

samenwerken streng verboden individuele toets geen samenwerkend leren samenwerken streng verboden

uitroep verbazing natuurkunde frak amaai mijne frak tas ondertas eeklerreke karreekonfiturreke bolleke fysica uitroep verbazing natuurkunde

en nu een serieuze toets samenwerken verplicht Arbeid en Energie samenwerken verplicht

en nu een serieuze toets b blok h hand v veer

en nu een serieuze toets 1. systeem blok 2. systeem blok-veer 3. Wbv en DEpot - 2x geteld 4. alleen als vb = ve = 0 5. geen gesloten syst. 6. 2 krachten op blok 7. ‘tout court’ fout

59 % van de teaching assistants (University of Washington) gaven als antwoord bij analoog probleem keuze 3. Student understanding of energy: Difficulties related to systems Beth A. Lindsey, Paula R. L. Heron, Peter S. Shaffer Am. J. Phys. 80, 154 (2012)

Vlaamse Scholieren Koepel 700 middelbare scholieren uit verschillende richtingen HOE KRIJG JIJ PUNTEN? wat leerlingen denken over het evaluatiebeleid in het secundair onderwijs

Vlaamse Scholieren Koepel

tips voor leraars durf te experimenteren met nieuwe evaluatiemethodes: bv. met mondelinge en praktische proeven, minder populair zijn portfolio’s, eindwerken, groepswerken beperk het aantal onverwachte toetsen organiseer regelmatiger kleinere toetsen geef uitleg over de leerstof, studiemethode en verwachtingen maak tijd voor feedback, geef taken en toetsen snel terug wees discreet over de studieresultaten zorg voor een eerlijke, transparante puntenverdeling en duidelijke evaluatiecriteria durf vragen te stellen over zin/onzin van sommige evaluaties

en nu een serieus proefje wat heb ik bij? rode en groene laserpen gekleurd papier : groen, geel, oranje, rood gekleurd fluo papier : groen, geel, oranje, roze

en nu een serieus proefje uitvoeren

rode laser op gekleurd papier

groene laser op gekleurd papier

rode laser op fluo papier

groene laser op fluo papier

(CITO / Universiteit Twente) Een goede toets maakt het verschil Dr. Ir. Bernard Veldkamp (CITO / Universiteit Twente)