Vriendschap en verliefdheid

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Loverboys alles over loverboys.
Advertisements

Het geheim van het 100e doelpunt
Opkomen voor jezelf.
Hoe overleef ik met/zonder vrienden?
Welkom iPad of Laptop uit. Tassen tegen de achterwand s.v.p. Ga rustig zitten en wacht tot de les begint. Tafels staan opgestapeld, blaadje met pen ligt.
Anticonceptie.
Schoolplein Rachelle Lisa Chantal Xian Leroy.
Maxine Mijn hobby's.
Is gemaakt door :Marsha Hofmeijer ! Groep 8 De Regenboog
Loverboys.
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn, maar dat wìj verantwoorde- lijk zijn voor wie.
Sportiviteit & Respect HC Twente 26 maart 2014
Hoe overleef ik mijn vriendje? ( en hij mij!)
ZAND EN STEEN.
Antwoord op vraag SOPO1-4
Street dans is een helle leuke sport om te doen je leert heel veel
Ik ben Bob..
Terugblik Toermalijn Mika Huisman.
dus dat was 'n hele onderneming, maar wel erg leuk.
Welkom op onze thema-avond
pluskrant PLUSKLAS OMMEN Het is hier heel gezellig en leuk.
Hello online vriend-in.
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn,maar dat wìj verantwoorde-lijk zijn voor wie we.
2rootje ‘Dat is uit de kunst’
Leerlingenraad Wat ging er aan vooraf.
  Met groep 8 mee ! We hebben de laatste tijd weer veel met groep 8 gedaan, En in deze krant hebben we door de kinderen uit groep 8 allemaal leuke dingen.
Hello online vriend-in.
Wat voor vriendin ben jij?
 Bij aankomst  De zaal  Het voorprogramma  Caruso.
De Vriendschap.
Werkwoorden in de v.t. Reeks 1.
Belangrijke tips voor een spreekbeurt
Les voor ♀ Plaatje Loverboys.
‘Mixed up piles’.
Terreur in de klas. Eerst een minuut stilte. Tips van Klasse: leerlingen-over-terreur-en-geweld/
Welkom op onze thema-avond
Volgende dia Taalgebruik ( schelden) (respect). volgende dia zoek de betekenis van “schelden” schelden = ……..
Hoofdstuk 5 Grammatica zinsdelen Meewerkend voorwerp.
Schilderijen Hoi! Ik ben Schattebout. Ik ga schilderijen laten zien.
Op wie lijk jij het meest?
Internet en grenzen Plaatje.
Partnerkeuze & maagdelijkheid.
Wat ons algemeen opviel
Publiek Sinterklaasintocht in Middelburg bekogeld met flessen
B-1: Twee vriendinnen zitten samen op de bank
Klikken Klikken.
Liefde en relaties.
Les 11 Hou van je naaste Wat doe ik hier vandaag?
Lucas 15: Een vader had twee zonen..
Welkom op school! WELKOM OP SCHOOL de 2e ouderbijeenkomst PP1
Men vraagt zich af waarom …??
Week 1, les 8 Ga zitten in de kring.
Deel 2: dicht bij de leerlingen
Jongeren en seks Plaatje.
Middeleeuwse liefdesquiz
Hoofdstuk 4 Schrijven en formuleren
Programma Wat kan je doen? Knutselen en oefenen Afsluiting/ Vragen
Godsdienst.
Hoe gaan we dat voorkomen?
Doe de quiz en leer meer over ‘ik ben van mij!’
Kijk en luister Muziek.
Introductie intervisie
Evaluatie- en reflectiekaarten
Mijn lief zegt….
Downsyndroom door naam.
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 4.
Doelen Aan het einde van de les weten jullie:
Doelen Aan het einde van de les weten jullie:
Doelen Aan het einde van de les weten jullie:
Transcript van de presentatie:

Vriendschap en verliefdheid Lees rustig de vraag, vorm in stilte je mening en discussieer daarna (met argumenten) met je klasgenoten

Vraag 1 ‘Ik ben verliefd op een jongen uit mijn klas en ik wil best verkering met hem. Hij heeft alleen al een tijdje verkering met een meisje uit een andere klas. Ik heb al tegen iedereen gezegd dat dat een heel stom meisje is. Wat kan ik nog verder doen om verkering met die jongen te krijgen?’

Vraag 2 ‘Ik ben een jongen van 10 jaar en ik wil best verkering met een meisje uit mijn klas. Nu heb ik dat een keer tegen haar vriendin gezegd, maar wel als een geheim. Ik wilde niet dat ze dat tegen dat meisje zou zeggen. Toch heeft ze dat gedaan. Ik ben daar heel erg boos over. Maar zij zegt dat het juist goed is dat ze dat gedaan heeft. Want nu weet dat meisje het tenminste en die wil ook wel verkering. Maar stel je voor dat ze geen verkering wou, dan was het toch een rotstreek geweest?’

Vraag 3 ‘Ik heb een beste vriendin, Tamara. We doen heel veel samen en vertellen elkaar ook alles. Vorige week kreeg ze op het schoolplein ruzie met een van de andere meisjes uit onze klas. Alle meisjes begonnen zich ermee te bemoeien. Ik stond er ook bij en Tamara wilde dat ik partij voor haar trok. Maar eerlijk gezegd wilde ik niet, dat ik daardoor ook ruzie met de andere meisjes uit de klas kreeg. Bovendien vond ik dat ze stom deed en geen gelijk had. Nu is ze ontzettend boos op me, omdat ik haar in de steek heb gelaten in het bijzijn van iedereen. Heeft ze gelijk?’

Vraag 4 ‘Ik ben een jongen van 12 jaar en heb gemerkt dat ik soms verliefd word op jongens. Ik heb het verteld aan mijn allerbeste vriend. Maar ik heb hem ook gezegd dat ik niet verliefd ben op hem. Hij blijft gewoon mijn allerbeste vriend. Sindsdien ontloopt hij me en doet minder aardig. Hij voetbalt nu vaker met andere jongens dan met mij. Ik dacht dat ik ook zijn beste vriend was. Zo doe je toch niet als vrienden?’