Groot onderhoud Opheusden

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
AFKOPPELINGSPROJECT STREUKELERZIJL
Advertisements

Informatiebijeenkomst voor bewoners
Inhoud Ontzorgen Rekenvoorbeeld: gezin van 4 personen
Grootonderhoud 113 eengezinswoningen Staatsliedenkwartier
Verbouwing Radboud Centraal Annet Elzenaar - Corio Bas Corstiaensen - BAM Utiliteitsbouw 18 maart 2014.
casco-/plintvernieuwing
Realisatie kindcentrum
WELKOM informatie avond groot onderhoud 10 oktober
Informatieavond renovatie Calandstraat
Gemeente Rotterdam Ontwikkelingsbedrijf - Dienst Stedenbouw en Volkshuisvesting - Gemeentewerken.
Stand van zaken herstructurering en grootschalig onderhoud Oostendam
- Herinrichting Wijnhofpark -
Proefproject Noordrand Westwijk
Onderzoeken naar staat van de woningen
ALGEMEEN Het onderwijsdeel en de traforuimte van het Aardwetenschappengebouw wordt gesloopt tbv het nieuw te bouwen Onderwijscentrum Werkzaamheden zijn.
Ombouw Amstelveenlijn
Molenstraat – Muldersweg - Groeneweg
Informatiebijeenkomst
VEILIG WERKEN OP HOOGTE
Bewonersvereniging Karel Klinkenbergstraat
Welkom/ agenda bijeenkomst: Inleiding (RWS):- welkomstwoord en agenda. - aanwezigen: Manager Wonen RWS:Henry de Miranda Projectmanager Marsaki:Walter Koens.
Informatiebijeenkomst
Informatiebijeenkomst
Samen naar een gast vrij Stadhuis voor Wageningen Presentatie BAM
Rioolvervanging 'De Lors'
Welkom Jaarvergadering Donderdag 12 november 2015 BPV Alert.
Informatiebijeenkomst Prinsesseweg 29 juni Voorstellen QuaWonen Hemubo Peter Barbera Michael Marije Ottevanger van Rossum van Leyenhorst Bakker.
Samen naar een gast vrij Stadhuis voor Wageningen Presentatie BAM
Individueel Keuzebudget
Informatieavond herinrichting centrum Liempde
Sociaal Plan fase I voor bewoners Siriusstraat 278 t/m 456.
Informatieavond groep 8, Kees van den Groenendaal 8.
Informatieavond De Beukums Welkom!. Even voorstellen Rob Pittens Janneke de Cort Jos van den Broek Sancha Schuurs Judith van Mil.
28 maart 2011, welkom op onze informatieavond Slim Fit slimme fits in het anders organiseren van onderwijs.
Presentatieavond Definitief ontwerp aanpak wateroverlast Zijlkwartier.
Extra ledenvergadering Verbouwing kleedkamer 5, 6, 7 en 8 26 mei 2016.
Stiller spoor voor Deurne Informatiebijeenkomst, 19 februari 2014.
1 op de 2 e bewonersavond van het asbest- en energierenovatieproject WELKOM Dinsdag 8 maart 2016.
KLANTWAARDERING Gabrielle Luhrman 21 maart 2016.
Bewonersbijeenkomst ‘t Spiker, Frederikseplein en Visserlaan 5 juli 2016.
Admiraal Tromplaan 1-35 en Admiraal van Ghentlaan 3-57
Plantsoenen Derde Bewonersavond
Annemieke van Doorn Aanjager innovatie
Uitvoering Werkzaamheden Zwaerdecroonstraat
PALENSTEIN HET NIEUWE WONEN.
een toekomst zonder gas
Wheermolen-Oost Renovatie 1.
Gebiedsgerichte Aanpak Urmond Oost
Werkzaamheden aan Geepstraat Steurweg, Makreel-straat, Spieringstraat
Bewonersavond van Hornstraat e.o.
Uitvoering Werkzaamheden Lieve Verschuierstraat
Werkzaamheden Westpunt Lex Hussaarts Projectleider gemeente Rotterdam
Informatiebijeenkomst
Voortgang op de bouwplaats
Iv-Infra.
De Kwaliteit Verbetercyclus
Werkzaamheden Jan van Avennesstraat Aleidisstraat Witte van Haemstedestraat 9 november 2017.
De Kwaliteit Verbetercyclus
Hamelakkers WoontDuurzaam Ervaringen van buurtbewoners Violette Brand: Generaal Foulkesweg 111 Martin Keijbets: Hamelakkerlaan 31 Nora van den Broek:
Informatiebijeenkomst collectief verduurzamen 25 januari de Torrekoel
Duurzaam Wonen Woensdag 15 oktober 2018, HBO Thema avond
Onderzoek Indoor Comfort Index © ICI
Grootonderhoud Opheusden
Presentatie aan gemeente op zaterdag
Huurders betrekken bij het beleid van Vecht en Omstreken
Buurtbijeenkomsten A16 Rotterdam
Bewonersavond Corantijn- en Paramaribostraat
Tweede adviesteam project Emma
Voorlichting zonnepanelen: Wijkvereniging zonderwijk 8 maart 2018
Uitnodiging bewonersoverleg
Transcript van de presentatie:

Groot onderhoud Opheusden Informatiebijeenkomst 11 en 12 juli 2017

Meer comfort, minder energie Onderhoud aan 100 woningen in Opheusden Behoud/verbeteren kwaliteit Verbeteren isolatiewaarde Keuze voor zonnepanelen Goedenavond. Fijn dat u er bent. Mijn naam is Henri van Hout. Graag informeren wij u vanavond uitgebreid over het onderhoud aan uw woning dat na de zomer gaat starten. In totaal gaat het om 100 woningen. Waarom onderhoud? Onderhoud is noodzakelijk om de kwaliteit van de woning op peil te houden en te verbeteren. Daarnaast grijpen we deze kans aan om uw woning ook beter te isoleren en duurzamer te maken. Ook kunt u zelf nog een stapje verder te gaan door te kiezen voor zonnepanelen. Graag vertellen wij u hier vanavond meer over.

Wat gaat er gebeuren? Fase 1 Eind augustus – november 2017 Vervangen dak Vernieuwen dakgoten en afvoeren Vervangen dakramen Isoleren of her isoleren van de gevel Zonnepanelen Het onderhoud vindt plaats in twee fases. Dit om de overlast voor u als bewoners zoveel mogelijk te beperken. Vanavond staat fase 1 centraal. In maart van het volgend jaar starten we met de tweede fase.

Wat gaat er gebeuren? Fase 2 Maart – mei 2018 Vervangen enkel glas door HR++ glas Vervangen gevelpaneel Schilderen Gevelwerk Het onderhoud vindt plaats in twee fases. Dit om de overlast voor u als bewoners zoveel mogelijk te beperken. Vanavond staat fase 1 centraal. In maart van het volgend jaar starten we met de tweede fase.

Doel informatieavond Toelichting door de geselecteerde aannemers Meer informatie over zonnepanelen Ruimte voor uw vragen Algemene vragen direct na de presentatie Vragen over uw persoonlijke situatie na de presentaties U heeft inmiddels allemaal een informatiebrochure ontvangen over het onderhoud dat uitgevoerd gaat worden. Vanavond wordt u nog uitgebreider geïnformeerd door de aannemer(s) die de werkzaamheden gaan uitvoeren. Ook krijgt u meer informatie over de mogelijkheid om zonnepanelen aan te schaffen. Mogelijk heeft u ook vragen. Daarvoor is vanavond voldoende ruimte. Graag spreken we het volgende af: voor algemene vragen is ruimte na de presentatie van de aannemer, of direct na de presentatie van TentenSolar, de leverancier van de zonnepanelen. Heeft u vragen die gaan over uw persoonlijke situatie dan is daarvoor ruimte na de presentaties. Er is dan een kop koffie voor wie wil en in drie verschillende hoeken van de ruimte kunt u uw antwoorden halen. Wijzen: hoek 1) medewerkers SWB, 2) medewerkers aannemer, 3) medewerkers TentenSolar.

Informatieavond 60 woningen Opheusden Welkom Dakrenovatie

Agenda Wie zijn Klok en Bouman? Doel van de bijeenkomst Wat gaan we doen? Planning Routing Bouwplaats Overlast in en om de woning Wat verwachten wij van u? Veiligheid/diefstal Wat kan u van ons verwachten Schadeprocedure Vragen

Wie is Klok

Wie is Bouman

Eerdere ervaringen 33 Woningen, Overasselt 25 Woningen, Eck en Wiel 86 Woningen, Tiel 140 Woningen, Tiel Eerdere ervaringen

En wij zijn... Marcel Kersten Projectmanager Peter Hammen Ass. realisatiemanager Dave Baart Techn. directeur Jarco v Binsbergen Voorman Het team van KlokTotaalonderhoud bestaan uit de volgende personen. Peter van de Pol is projectmanager bij KlokTotaalonderhoud en zal af en toe op de bouw te zien zijn. Hij doet ook de voorbereiding van het Groot Onderhoud. De brieven en andere communicatie verloopt via Peter. De assistent realisatie manager is Richard van Eldik hem zal u 40 uur per week op de bouw aantreffen.

Doel van deze bijeenkomst... Het doel van deze bewonersavond is het informeren over de werkzaamheden die vanaf eind september op het programma staan in uw wijk. Tevens geven wij aan wat u kunt verwachten en wat er van u wordt verwacht.

Wat gaan we doen? Bestaande dakpannen, panlatten en dakbeschot verwijderen. Nieuwe geïsoleerde dakplaten en dakpannen aanbrengen. Dak doorvoeren vervangen. Dakraam vervangen. Nieuwe goten en hemelwaterafvoeren plaatsen. Overstek kopgevels betimmeringen vervangen. Note; aandacht voor Flora- en Fauna.

Planning en routing? Start eind augustus 2017 Gereed december 2017 Totale duur van de werkzaamheden per woningblok ca. 2 weken Streven naar maximaal 2 blokken in de steigers Normale werktijden 7.00-16.30 uur Uitzonderingen bij slechte weersomstandigheden Bij slechte weersomstandigheden zal er na werktijd of op zaterdag (over)gewerkt worden om de planning te handhaven.

9 6 8 4 5 7 3 2 Routing 1

Bouwplaats Opslagcontainer t.b.v. materialen en gereedschappen zullen worden geplaatst op de bouwplaats; Gedurende de werkzaamheden aan uw woning worden materialen/materieel voor uw woning gedeeltelijk op trottoir geplaatst. Aanvoer (getracht) per dagproductie

Overlast in en om de woning Buiten: Gevelsteiger (denk aan sluiten ramen); Geluid en stof; Minder parkeergelegenheid. Binnen: U heeft 1 dag geen warmwater en verwarming tijdens het dakwerk; Vaklieden over de vloer. Juiste foto

Wat verwachten wij van u? Buiten: 1,5 m¹ ruimte vrijhouden vanaf de gevel; Verwijderen van antennes, schotels, buitenlampen, decoratie’s en dergelijke; Verwijderen screens, rolluiken etc; Aanbouwen en daken (i.o.m. SWB en KTO). Binnen: Grote spullen in het midden van de zolder plaatsen en voldoende afdekken met folie. Folie wordt door aannemer geleverd. Uw aanwezigheid tijdens ons werk. Exact uit te voeren werkzaamheden a.d.h.v. warme opname’s welke na de bouwvak zullen starten. U ontvangt hiervan een uitnodiging.

Veiligheid Volg altijd de instructies op van het uitvoeringsteam; Kom tijdens de werkzaamheden zo min mogelijk in de ruimte’s waar gewerkt wordt; Houdt uw kinderen in de gaten; Alle medewerkers die werkzaamheden moeten verrichten in of aan uw woning kunnen zich legitimeren (bij twijfel altijd vragen!); Dieren elders onderbrengen (indien mogelijk); Waardevolle spullen niet onbeheerd achterlaten in de woning.

Diefstal / illegale storting Bij diefstal van materiaal of materieel wordt er melding gedaan bij de politie; Diefstal uit uw woning dient direct mondeling aan de aannemer gemeld te worden; Diefstal uit uw woning dient u zelf bij de politie te melden. Illegale stortingen van afval op de containers van de aannemer worden door de milieupolitie zwaar beboet. Leg daarom ook geen afval in de buurt van de afvalcontainers van de aannemer.

Wat kunt u van ons verwachten Wij komen persoonlijk bij u langs voor een warme opname en werkinstructie. Vaklieden over de vloer die u met respect behandelen. Assistent realisatiemanager is dagelijks aanspreekpunt op de bouw Wij zijn telefonisch en per mail goed bereikbaar. Goede en duidelijke communicatie. Folie en stucloper voor het afdekken van meubels, vloeren e.d. Wij zullen de ruimte bezemschoon opleveren aan het einde van de dag.

Schadeprocedure Schade direct mondeling melden bij aannemer; Melding schriftelijk binnen 2 werkdagen, schade die niet schriftelijk is gemeld wordt niet in behandeling genomen; Later gemelde schade wordt niet in behandeling genomen.

Zonnepanelen Zoals aangekondigd kunt u zelf kiezen om een stap verder te gaan. U kunt kiezen voor het laten plaatsen van 9 zonnepanelen op uw dak. Hier staat een huurverhoging van 10 Euro per maand tegenover. TentenSolar zal de zonnepanelen leveren en is hier om toe te lichten hoe het plaatsen van zonnepanelen in zijn werk gaat.

De werking van de zonnepanelen Omvormer Meterkast Energiemeter

De voorbereiding Beoordelen kwaliteit van de daken Beoordelen positie dak van de woning Omgevingsanalyse (hoge gebouwen, bomen etc.) Legplan (dakramen, schoorstenen, etc.)

De uitvoering Buitenzijde woning Steiger Aluminium montage frame op het dak Aanbrengen zonnepanelen Binnenzijde woning Plaatsen omvormer (bij CV-ketel) Leggen kabel van omvormer naar meterkast Aansluiten omvormer in meterkast Aansluiten omvormer aan zonnepanelen

Opbrengsten monitoren Internetmonitoring PC, laptop, tablet en smartphone Opbrengsten volgen Storingsmelding per e-mail

Uw voordelen Bijdrage aan een beter milieu Circa 920 kg CO2 per jaar Gemiddeld ruim 7.000 km autorijden U wordt uw eigen stroomproducent Besparing op uw energiekosten

Zijn er nog vragen?

Ruimte voor uw persoonlijke vragen Meer informatie? www.swb-lienden.nl/onderhoud Meldt u aan de voor de digitale nieuwbrief Dit was het plenaire deel van deze avond. Mogelijk heeft u nog vragen die u graag beantwoord wil hebben. Er is nog een kop koffie voor wie wil en in drie verschillende hoeken van de ruimte kunt u uw antwoorden halen. Wijzen: hoek 1) medewerkers SWB, 2) medewerkers aannemer, 3) medewerkers TentenSolar. Voor elk adres dat hier vanavond aanwezig is hebben we nog een kleine toegift. Als u naar huis gaat kunt u een oplader op zonne-energie meenemen. Wellicht kunt u dit gebruiken tijdens uw vakantie en kunt u ook direct kennismaken met de kracht van zonne-energie. Wilt meer informatie? Kijk dan op onze website www.swb-lienden.nl/onderhoud. Ook kunt u zich inschrijven voor een digitale nieuwsbrief. U kunt dit doen bij een medewerker van SWB of via de genoemde website.