DOKI’S HANDKLAPSPELLETJES

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Aantal spelers : keeper Datum :
Advertisements

Basiselementen in een goede schoolslag (tips en tricks)
Welkom in de ‘Plop’klas
Aanvullende uitleg zaalregels - clubarbitrage
Basiselementen in een goede schoolslag (tips en tricks)
De vlag Pak elkaars polsen vast. Tenen tegen elkaar.
Spelhervatting Uitslaan
De patiënte staat recht, houdt de voeten gelijk en de schouders tijdens het meten recht. De patiënte geeft aan wanneer tijdens het meten het maximale van.
Wat heb je allemaal nodig Een schroevendraaier nummer 4
Het kleine meisje op dit plaatje is natuurlijk Roodkapje
Mondeling Nederlands Cursus 1 thema lichaam.
Copyright chiropraxie Devriese & Moyson
Dag 2. Dag 2 Dag 2 van het dagboek Aloha allemaal, Zo daar ben ik weer. Hoe gaat het met jullie? Zijn jullie al benieuwd naar wat ik vandaag allemaal.
D.W. Presenteert.
Cup song Instructie.
Dagboek van een kleine kleuter
Koningsspelen groep 5-8.
MEERJA MEERJA LIGT IN HET MIDDEN AAN HET MEER. MEERJA IS ZO EEN MOOI LAND ! DE STEDEN VAN MEERJA ZIJN DE HAAI, MEERJA,POSÉIDON, LOUISVIL EN DIEGOVIL.
Aanvullende uitleg zaalregels - clubarbitrage
Sinterklaas is verdwenen nergens te vinden nergens te zien Nam hij de benen, is hij hem geknepen, weggewaaid misschien?
First ID project OVER-Y College Samen werken aan een veilige omgeving
Spelbegeleiding Jongste Jeugd
Ik ben een pinguïn en ik draai met mijn hoofd. Kun jij dat ook?
Dirigeren Op het bord staan opdrachten. Hoe zet een dirigent zijn orkest aan het werk?
First ID project Huygens College Samen werken aan een veilige omgeving.
Spelregeltest Oliveo Handbal
Coach cursus Jongste Jeugd
Zaalhockeyregels Spelen van de bal Speelveld / duur van de wedstrijd
Coach cursus Jongste Jeugd
De krokodil Krokodil Krokeledook is echt vreselijk vals en verschrikkelijk slecht. Op zaterdag is dat beest pas tevree met zes malse kindertjes voor 't.
Notenschrift test jezelf
Onderwerp: Aannames A B symbolen Training van de week.
Dirigeren Hoe zet een dirigent zijn orkest aan het werk?
II. DE BASISHOUDING BESCHRIJVING
Spreekbeurt hockey IRIS.
Dirigeren Wat doet een dirigent?. inhoudsopgave Wie laat ik spelen? Ga ik aftellen? Welke opdrachten kan ik geven? Hoe laat ik ze stoppen?
Jongste jeugd Spelregels
Zaalhockeyregels 2015/2016 Speelveld / duur van de wedstrijd
Shake Song Fort van de Verbeelding Bovenbouw Groep 7 en 8 (en soms ook groep 6)
Hoe speel ik een tab op een basgitaar
Basisritme Meespelen met Song. Paradiddle Break YouTube
Hallo, ik ben Lina. Vandaag ga ik naar de speelzaal. Ga je met mij mee? Wenboekje Speelzaal Tierelier.
Wenboekje Speelzaal Dikkie Dik. Hallo, wat fijn dat je komt spelen. Hang je jas en tas maar aan de kapstok..
Zomervakantie BSO PetitPetit Week 1 (11-17 juli) Op vakantie naar de jungle Maandag Landkaart maken. We maken een levendige landkaart met spullen uit de.
Drums Basisritme Meespelen met Song. Paradiddle Break YouTube.
Cognitieve ontwikkeling bij kleuters
Ons lichaam.
Het gebeurde in een donkere nacht, heel lang geleden, dat er herders in het veld waren, die de wacht hielden over hun schapen. Zij stonden net wat met.
Ibo Taeryon (two-steps)
Lichaampje prik 1 Korintiërs 12:18-20 "God heeft elk deel van het lichaam een eigen taak gegeven. Precies zoals hij dat wilde. Een lichaam bestaat dus.
Natuurlijk leert de Koninklijke EHBO je helpen
Wie is de verloren zoon? De jongste zoon raakt verloren, maar wordt teruggevonden. De oudste zoon blijft buiten staan en komt niet naar binnen. Wie is.
Natuurlijk leert de Koninklijke EHBO je helpen
TAK Bijscholing SCHOOLSLAG Lesgever : Johan De Geeter
Mooie Groene ogen.
A F K B E x M H C 14 Van hand veranderen voor de X splitsen en
Mooie bruine.
Spelbegeleiding Zaalhockey Jongste Jeugd
Quiz Zaalhockey VHC.
Precies zoals op het veld, dus…
Mooie bruine PPS : Bijouke.
Dit is nog te klein. Hij blijft met zijn opa aan de wal.
Spelbegeleiding Zaalhockey Jongste Jeugd
Spelbegeleiding Zaalhockey Jongste Jeugd
7e druk
7e druk
Bijlage 1 - Geledingenaanpak
Liedjes bij het thema “Dit ben ik”
Routineliedjes Eten en drinken Stamp je voeten Dag, dag allemaal
Transcript van de presentatie:

DOKI’S HANDKLAPSPELLETJES Handklapspelletjes in de drakenwereld zijn eeuwenoud en kunnen makkelijk aangeleerd en gespeeld worden. Om het nog leuker te maken, koppelde Doki de spelletjes aan een aantal leuke liedjes. AANTAL SPELERS MATERIAAL Vingervlugge handen Goed gesmeerde stem Vanaf 2 kleuters SPEELWIJZE Handklapspelletjes kunnen gespeeld worden op basis van twee basishandbewegingen met een verschillende moeilijkheidsgraad. -1-

-2- Basishandbeweging – Jongste kleuters Het is de bedoeling dat de kleuter onderstaande klapbewegingen blijft herhalen – liefst ook steeds sneller: Klap in je handen Klap met je rechterhand tegen de rechterhand van de kleuter tegenover je (kruiselings dus) Klap met je linkerhand tegen de linkerhand van de kleuter tegenover je (kruiselings dus) Klap in je handen. Klap met je beide handen tegen de handen van het kind tegenover je. Begin weer van voor af aan. Intussen zing je uitbundig één van de liedjes. Basishandbeweging – Oudste kleuters Het is de bedoeling dat de kleuter onderstaande klapbewegingen blijft herhalen – liefst ook steeds sneller: Klap met je rechterhand, met de handpalm naar beneden gericht, tegen de linkerhand (handpalm naar boven gericht) van de kleuter tegenover je. Klap met je linkerhand, met de handpalm naar boven gericht, tegen de rechterhand (handpalm naar boven gericht) van de kleuter tegenover je. Klap met je linker- en rechterhand tegen de rechter- en linkerhand van de kleuter tegenover je (niet kruiselings dus) Klap in je handen. Begin weer van voor af aan. Intussen zing je uitbundig één van de liedjes. -2-

-3- Charlie Chaplin Papegaaitje, leef je nog? Ieja, deeja. Bij ‘spijkerbroek’ moet je je hielen tegen elkaar zetten en je tenen naar buiten draaien (eerste positie) – zo ‘twist’ je je voeten steeds verder uit elkaar tot je je benen niet wijder kunt spreiden en er iemand omvalt. Wie het langst blijft staan is de winnaar. Charlie Chaplin ging naar Spanje om met de meisjes te leren dansen De eerste was van chachacha (‘vogeltjes’ maken met je handen, zoals bij de vogeltjesdans) De tweede was van Amerika (een grote cirkel maken met je armen) De derde was van hoelahoep (je heupen laten ronddraaien) De vierde was van spij-ker-broek Papegaaitje, leef je nog? Ieja, deeja. (tik je eigen schouders en vervolgens heupen aan) Ja meneer, ik ben er nog! Ieja, deeja. (tik je eigen schouders en vervolgens heupen aan) 'k Heb m'n eten opgegeten en m'n drinken laten staan. Ieja, deeja, poef! (op 'poef‘ probeer je de andere kleuter te prikken of te kietelen in zijn/haar zij) ‘k stond laatst voor een poppenkraam ‘k stond laatst voor een poppenkraam O, o, o! (Handen langs de wangen houden, grote ogen opzetten, hoofd en handen heen en weer bewegen) Daar zag ik mooie poppen staan Zo, zo, zo! (Met de handjes drie hoogtes aangeven, van laag naar hoog) De poppenkoopman ging op reis De poppen raakten van de wijs. Ze deden allemaal zo (Een van de kleuters verzint een gebaar zoals zwaaien, op de knieën slaan, klappen, …) Ze deden allemaal zo (De andere kleuters doen het gebaar na) Ze deden allemaal zo (De andere kleuters doen het gebaar na) Een aapje wou eens vrolijk zijn En hij beet in de billen van de kapitein De kapitein was vreselijk boos En hij stopte het aapje in de poederdoos De poederdoos was veel te wit En hij stopte het aapje in de kolenkit De kolenkit was veel te vies En hij stopte het aapje in het theeservies Het theeservies was veel te mooi En hij stopte het aapje in de vogelkooi De vogelkooi stond oooooopen En het aapje kon gaan looooopen! -3-