Geluids diagrammen Aan het einde kun je:

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Gehoorbeschadiging: !!! Het sluipende gevaar !!!.
Advertisements

De toolkit van NLP:Neuro Linguïstisch Programmeren
Over en verandering in de bouw
Geluid Een beknopt overzicht.
Aard van de prikkel: geluid
Waar vriendschap.... belangrijk is ..
Frequentie en trillingstijd
Frequentie en trillingstijd
Hoe werkt het oor. Work through and explain. Get them to re-explain back.
Geluid Biologie 3ASO-3TSO.
Natuurwetenschappen Geluid Natuurwetenschappen
Natuur- en Scheikunde Pulsar leerjaar 1 hoofdstuk 3
Samenvatting Geluid Hoofdstuk 4 geluid.
Natuurkunde overal 2HA en 2VWO
GELUID – FREQUENTIEBEREIK, GEHOORDREMPEL EN GELUIDSHINDER
Hoe reken je met frequentie en trillingstijd?
Toonhoogte en frequentie
Newton - HAVO Trillingen Samenvatting.
Geluid Een beknopt overzicht.
Luidspreker of stemvork trilt. Lucht trilt mee.
Persoonlijke voornaamwoorden
Reflections on life Sound on Reflecties op het leven. Geluid aan.
Deltion College Engels B2 Spreken/presentaties/subvaardigheid lezen [Edu/003] thema: Holland – coffee shops and euthanasia? can-do : kan een duidelijk.
Monday, 30 March 2015 maandag 30 maart 2015 Leonard Cohen is still on stage This must be a miracle at his age I’m sure that you like this song Enjoy.
Deltion College Engels A2 Lezen [Edu/001] thema: What about smoking in this B&B? can-do : kan specifieke informatie vinden en begrijpen in eenvoudig, alledaags.
Een audiosignaal is een signaal dat informatie voor het hoorbare frequentiegebied bevat. Het woord audio is Latijn en betekent letterlijk ik hoor (van.
Nothing Is As It Seems Lesson 7 What’s the Story?.
Deltion College Engels B2 Lezen[Edu/001] /subvaardigheid schrijven korte samenvattingen thema: Exotic news can-do : lezen om informatie op te doen - kan.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/005] thema: Writing a hand-out can-do: kan een begrijpelijke samenvatting schrijven © Anne Beeker Alle rechten.
Deltion College Engels B1 En Spreken/Presentaties [Edu/003]/ Subvaardigheid lezen Thema: Once upon a time… can-do : kan een verhaal(tje) vertellen © Anne.
Deltion College Engels B1 Lezen [Edu/002] thema: But I ‘ve read it in… can-do : kan hoofdthema en belangrijkste argumenten begrijpen van eenvoudige teksten.
Geluid.
Deltion College Engels C1 Lezen [Edu/002]/ subvaardigheid schrijven thema: Hwaet! (Old) English literature can-do: kan snel belangrijke detailinformatie.
THE FOLLOWING IS A CHINESE GOOD LUCK TANTRA TOTEM. U zal er wellicht niets van geloven, maar toch…! Lees dit alles een keer, misschien kan u er nog iets.
English 2E 10 November Programme for today Check homework Last class Some /any Have to Can I? Funny blonde woman at the library.
The Future Hoe spreek je over toekomstige activiteiten in het Engels?
Mijn weg voelend door het donker geleid door een kloppend hart Ik weet niet waar de reis gaat eindigen Maar ik weet wel waar het begint.
Allesvoorengels.nl. 1. Wat betekenen aangeplakte vragen? 2. Aangeplakte vragen na am, is, are, can, could, will, have 3. Aangeplakte vragen na andere.
Allesvoorengels.nl. 1. Wat betekenen de werkwoorden (to) be en can? 2. Hoe maak je korte antwoorden met (to) be en can? 3. Oefeningen allesvoorengels.nl.
de markt voor 2e hands auto’s “Een Experiment”
PO Periodieke functies
G E L U I D.
de markt voor 2e hands auto’s “Een Experiment”
Wat is HZ Cult 65 CULT ACTIVITEITEN GEBRUIK HZ CULT VOOR CKV
ABILITY = IN STAAT ZIJN.
Today: Chapter 2 Discuss SO 2 What to study for your test?
Als ik kon zijn waar jij bent If I could be where you are
Rekenen Verbanden les 1: gegevens verwerken Verbanden les 2: gegeven in tabellen.
Als ik kon zijn waar jij bent If I could be where you are
Infographics Wat is de functie van infographics en hoe haal ik belangrijke informatie uit ze? NU Nederlands 2F.
Frequentie en trillingstijd
Hulpwerkwoorden Hoofdwerkwoorden vs hulpwerkwoorden
Dit is een automatische demo…
Verlangen naar God Longing for God
Hoe reken je met frequentie en trillingstijd?
Hoe wordt geluid gemaakt?
Frequentie en trillingstijd
Geluid Test jezelf.
English 23 April 2018.
Rekenen periode 4: Verbanden
Hoe werkt het oor. Work through and explain. Get them to re-explain back.
Hoe werkt het oor. Work through and explain. Get them to re-explain back.
Chapter 2 How stuff works Grammar Stepping Stones 3gt
Rekenen Verbanden les 1: gegevens verwerken Verbanden les 2: gegeven in tabellen.
Hoe teken je een blokschema?
Hoofdstuk 5- les 4 Geluid versterken.
Hoofdstuk 5- les 2 Toonhoogte.
Hoofdstuk 5- les 3 Geluidssterkte.
Even voorstellen: ‘Little Inventors’!
Transcript van de presentatie:

Geluids diagrammen Aan het einde kun je: Aan de hand van een afbeelding het soort geluid bepalen. Weet je wat gehoordrempel en pijngrens is. Kun je diverse grafieken aflezen. Work through and explain. Get them to re-explain back.

Geluid Toonsterkte – amplitude Toonhoogte – frequentie (aantal periode in 1s)

Geluid Geluid in beeld brengen: De oscilloscoop. Hoeveel periode zie je hier? Welk geluid klinkt harder? Welke toon klinkt hoger?

FREQUENTIE frequentiebereik Frequentiebereik= Het gebied waar tussen je de frequentie kan horen. 20Hz – 25.000Hz, voor kinderen. 20Hz – 18.000Hz, voor ouderen Check out what they can hear at http://www.freemosquitoringtone.org/ If you dont have a frequency generator at hand.

Geluid

Controleer wat je geleerd hebt. Begrijp je nu: 16-1-2019 GELUID - HET OOR Controleer wat je geleerd hebt. Begrijp je nu: hoe geluid gemaakt wordt; hoe geluid bij je oor komt; hoe het oor werkt?