Plantenpaspoort in de praktijk

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Laat zien wat je kunt. Het Praktijkonderwijs en de entree- opleidingen (mbo)
Advertisements

Welkom Workshop e-commerce HBAG bloemen & planten Marcel Rutten
Bedrijfskolom Handboek
Spiegeltje, spiegeltje, …Een blik achter de schermen van…
WapliX Contact Center New generations of applications.
Dutch Bird Alerts Blijf op de hoogte van alle zeldzame vogelwaarnemingen in NL Ontvang waarnemingen op je vaste adres, maar ook op je mobiele .
Dutch Bird Alerts Blijf op de hoogte van alle zeldzame vogelwaarnemingen in NL Ontvang waarnemingen op je vaste adres, maar ook op je mobiele .
Van recept naar medicijn
Presentatie introductie BGL
Meer rendement uit advies Hoe kom ik van A naar Beter? Matthias Meijer.
Welzijn Eindhoven, PeuterPlaza, Dynamo, Speelpark de Splinter, Adviespunt Discriminatie Zuidoost Brabant, Vrijwilligerspunt en DommelRegio zijn onderdeel.
Benchmark afhandeling Zaanstad.
Uitvlaggen naar Oost europa “Tricks and trucks”
Powerpoint in de klas Michiel D. Jansen o.b.s. De Draaimolen.
Functioneel Ontwerp.
ERP Enterprise resource planning. ERP Eindfase (F-G-H) Hoofdfase II Hoofdfase I (C-D-E) Propedeuse A en B-cluster Logistiek) Orienteren Fundament Stage.
detaillistenpromotie
Dutch Bird Alerts Blijf op de hoogte van alle zeldzame vogelwaarnemingen in NL Ontvang waarnemingen op je vaste adres, maar ook op je mobiele .
SpecsPlaza werkt?!. De klant is koning! ...en stelt steeds meer vragen.
Business Marketing Management
10 tips over samenwerking bij ondernemersdienstverlening.
WapliX Financiële Planning New generations of applications.
Rick Keller en Maarten van Vliet
Fase 2 Tijdelijke presentatie bouwen
Gemaakt door Aidan lobman
Ontvangst H4 Afdeling goederenontvangst Logistiek teamleider.
Orderpicken H2 orderpicken afronden Logistiek medewerker.
Orderpicken H2 Vas-activiteit Logistiek teamleider.
Verzendklaar maken H1 Goederen verzendklaar maken Logistiek medewerker.
Commercieel beleid 2 H4 Presentatie- en promotiebeleid Ondernemer detailhandel.
Zelfstandig docent: BTW & CRKBO perikelen Utrecht, 4 november 2010 Josien van Breda.
De verschillen in Europa
Periode 1 Detail en marketing Kerntaak: optimaliseren verkoop en assortiment Hoofdstuk: Visual merchandising Par: 2.2 Blz. 562 t/m 567.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 14 Personeel. Paragraaf 14.1: Personeel en product (1) Personeel = visitekaartje van het bedrijf Eisen aan personeel klantgericht.
Assortiment dat wat er te koop is.
Buro Asohr BV Advies, Opleiding en Training © Buro Asohr BV \ Kruisherenstraat 5 \ 5401 ZS \ Uden \ Tel: \ Fax: \
Kiezen voor keuzedelen
Fase 3 Controleren van de voorraad en bestellen
Hoofdstuk 2 De winstmarge
UITLEVERINGSLOGISTIEK BOOMKWEKERIJ Sector: Vaste planten in de volle grond.
Verkoop en marketingplan Hoofdstuk 3 Contracten. Inhoud 1 Relatiebeheer 2 Klanten werven 3 Contracten 4 Klachten 5 Verzekeringen 1.
UITLEVERINGSLOGISTIEK BOOMKWEKERIJ Sector: Vaste planten in containers.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 3 Omgaan met geld in een bedrijf.
UITLEVERINGSLOGISTIEK BOOMKWEKERIJ Sector: Sierteelt in de volle grond.
Ontvangst en opslag Hoofdstuk 5 Afdeling goederenontvangst.
Hoofdstuk 2 De winstmarge VWO 3
Wat zijn constante kosten? Wat zijn variabele kosten?
Inkopen bij De Veiling.
Direct 1. Marketing /08/2018 Direct 1. Marketing 2.0.
1) Determineren 2) Organografie 3) Flora 4) Herboriseren
Coördineren logistiek proces
Mogelijke gevolgen Fytosanitaire werkveld.
volgende bladzijde terug
Presentatie kwekerij Hoekert
voorbeeld lay-out & interactiviteit
Hoofdstuk 5 Afdeling goederenontvangst
Overlegvergadering Woonbelang-BOC
Veilig werken in de logistiek (KAM)
Hoofdstuk 5 Afdeling goederenontvangst
Logistieke werkzaamheden coördineren
BASISREKENVAARDIGHEDEN
Logistieke werkzaamheden coördineren
Business case De prestaties van onze (1)_______________________ op het gebied (2)_______________________ voldoet niet aan (3)_______________________. Dit.
Kostprijsberekening Product.
Art & Design Grafisch vormgeven
Art & Design Grafisch vormgeven
Ontvangt en verwerkt goederen
voorbeeld volgende bladzijde terug
Verkoop Het verkoopgesprek.
Floriday Plantenpaspoort
Transcript van de presentatie:

Plantenpaspoort in de praktijk Handelskwekerij Gebr. van de Reep BV Aad Vollebregt

Kwekerij Vaste Planten Handelskwekerij Gebr. van de Reep BV Oude Weerlaan 37 2181 HX Hillegom www.vandereep.org Kwekerij Vaste Planten

Assortiment Ca 200 soorten vollegrondplanten verpakken (inkoop/verkoop)

Assortiment Ca 400 soorten op pot

Assortiment Ca 1000 soorten uit zaad

Klanten Postorder- en internetbedrijven Collega vaste plantentelers Handelaren Bloemensnijders Geen afzet via Flora Holland

Huidig plantenpaspoort vanwege Xylella Lavandula Rosmarinus Rosmarinus

Huidige lay out Lavandula ang. ‘Munstead’ 40 stuks EG-plantenpaspoort, NL Order nr. 1171 Naktuinbouw reg. nr. 24187

Wellicht Lay Out bij Van De Reep. collega kwekers. Handelaren Wellicht Lay Out bij Van De Reep collega kwekers Handelaren Bloemensnijders _______________________ Plant Passport ______-_______________ A Alcea B NL 123456789 C 1171 D NL Alcea rosea ‘Blackberry’ Jansen Planten BV AL 2589 ______________________ 24 X

Wat etiketteren Per vrachtwagen? Per pallet? Per CC kar? Per kist (24) planten 1 etiket? Per plant? Overleg met klant

Postorder-internet verkoop Plantenpaspoort op ieder consumentenartikel Postorder/internet klant moet geregistreerd zijn Leverancier/verpakkingsbedrijf mag plantenpaspoort van klant aanbrengen (mits voldoet aan eisen die aan postorder-internetklant worden gesteld)

Onderwerpen gesprek klant Gaat klant zelf plantenpaspoort aanbrengen? Welke eenheid moet geëtiketteerd worden (ivm splitsing order)? Gaan wij plantenpaspoort van (buitenlandse) klant aanbrengen? Zal leiden tot extra kosten (etikettering per pot)

Advies Bepaal hoe je plantenpaspoort gaat aanbrengen Bepaal logistiek proces Eventueel overleg met klanten Pas software aan Ga proefdraaien (ruim voor P-day)