Hoofdstuk 30 Negatieve getallen. Hoofdstuk 30 Negatieve getallen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Negatieve getallen Klas 1 | Hoofdstuk 4
Advertisements

Een getal met een komma noemen we een decimaalgetal.
Positieve en Negatieve getallen
PLAATSBEPALEN Een opdracht over plaatsbepaling aan de hand van coördinaten en een reis naar het EK voetbal­.   Klas | 1 kgt Gebruikte methode | Moderne.
Centrummaten gemiddelde
Het kloppend maken van reactievergelijkingen
4T Nask1 Hoofdstuk 5 Kracht en beweging
Hoofdstuk 9 havo KWADRATEN EN LETTERS
Hoofdstuk 4: Statistiek
Centrummaten en Boxplot
digibordles: spinnen rekenbegrippen
Gecijferdheid 2 (Meten 1 – ME144X) week 3
Hoofdstuk 2 Paragraaf 3.
DKA4-model In 4 stappen naar het antwoord.. DKA4-model. Delen, keer antwoord op het 4 e getal. Teken een tabel De getallen die bij elkaar horen, onder.
Les 2 getallen: grote getallen
Deze les hoofdrekenen les 1 vervolg
Deze les nieuwe opzet Instructietafel links in de klas
Absolute aantallen en relatieve aantallen
Deze les hfdst 1 verbanden gegevens verwerken
Herhalen schaal Schaal is een verhouding.
Rekenbingo Negatieve getallen
Cursus 1.1 Wat zie je in een landschap Klas 2 BB Lesweek 1
Deze les Even herhalen: hoofdrekensommen Grafieken aflezen waar moet je ook alweer op letten? Stapeldiagram sportdag bespreken Voorbeeldexamenvragen Uitleg.
Wat is het grootste getal
Les 3: Negatieve getallen Les4: Optellen en aftrekken
Afronden Hoe moet je statistisch afronden? nr gehalte (mg /100g) 1
Statistiek met grote datasets op de TI 84 Peter Vaandrager
Hoofdstuk 7: Handelsrekenen
G4 2 Wetenschappelijke schrijfwijze van een getal M A R T X I
Hoofdstuk 5 Afronden. Hoofdstuk 5 Afronden Paragraaf 5.1 In het midden.
  Alcoutim.
Hoofdstuk 15 geld. Hoofdstuk 15 geld Paragraaf 15.1 Euro’s.
Negatieve getallen Klas 1 | Hoofdstuk 4
Hoofdstuk 10 Handig rekenen 2. Hoofdstuk 10 Handig rekenen 2.
Vermenigvuldigen & delen
Vermenigvuldigen & delen
Basis 3 OPTELLEN & AFTREKKEN. Basis 3 OPTELLEN & AFTREKKEN.
Basis 1 Getallen. Basis 1 Getallen Paragraaf B1.1 Groeperen per 10.
  Alcoutim.
Breuken optellen en aftrekken
Breuken vermenigvuldigen
  Alcoutim.
Hoofdstuk 12 cijferen. Hoofdstuk 12 cijferen Paragraaf 12.1 Optellen en aftrekken.
Les 3: Negatieve getallen Les4: Optellen en aftrekken
OPTELLEN & AFTREKKEN de basis
Hoofdstuk 13 klokkijken. Hoofdstuk 13 klokkijken.
Rekenen met kommagetallen
Rekenen met grote getallen
Kommagetallen – De basis
Hoofdstuk 2 groeperen. Hoofdstuk 2 groeperen GROEPEREN & INWISSELEN Paragraaf 2.1 GROEPEREN & INWISSELEN.
Wetenschappelijk en significantie
OPTELLEN & AFTREKKEN handig rekenen
3 vmbo-KGT Samenvatting Hoofdstuk 10
Hoofdstuk 17 Breuken basis. Hoofdstuk 17 Breuken basis.
Hoofdstuk 9 Handig rekenen 1. Hoofdstuk 9 Handig rekenen 1.
Hoofdstuk 1 Tellen. Hoofdstuk 1 Tellen Paragraaf 1.1 Tellen in groepjes.
Binaire getallen 1. binair → decimaal 2. decimaal → binair.
Rekenen Les 2: Oriëntatie.
Natuurlijke, gehele en rationale getallen
Hoofdstuk 6 – les 4 Druk.
Kwadrateren ..is een getal vermenigvuldigen met zichzelf. Dus ⨯ zichzelf. Je kunt en mag ook zeggen: een getal tot de tweede macht. Of : tot de macht.
De gehele getallen op een getallenas en in een assenstelsel
De natuurlijke getallen op een getallenas en in een assenstelsel
Van minder naar meer Getallen 11 t/m 20.
Hoofdstuk 4 Kommagetallen basis. Hoofdstuk 4 Kommagetallen basis.
Rekenen met verhoudingen
Verder rekenen met kommagetallen
Vermenigvuldigen & delen
Breuken optellen en aftrekken
Handig rekenen & rekenregels
Transcript van de presentatie:

Hoofdstuk 30 Negatieve getallen

Paragraaf 30.1 Getallenlijn

Negatieve getallen Je zou kunnen zeggen dat -2 een kortere schrijfwijze is voor '2 tekort‘.

Negatieve getallen staan links van de 0 op de getallenlijn

Wat klopt er niet aan deze getallenlijn?

Je staat in de parkeergarage op verdieping -2 Je staat in de parkeergarage op verdieping -2. Je wilt naar de 3e verdieping. Hoeveel verdiepingen moet je naar boven gaan?

Wat is het verschil tussen -9 en -5?

Wat is het verschil tussen -7 en 3?

Paragraaf 30.2 Ordenen

Getallen ordenen De symbolen < en > kun je gebruiken om aan te geven of iets kleiner of groter is Het kleine puntje wijst naar het kleinste van de twee getallen en de grote opening naar het grootste getal.

Getallen ordenen met getallenlijn -5 8 -8 5

Levend symbool-spel 2 -2 -9 -8 -1 -2 -3 -5 -6 -5 Spelelement

Hoofdstuk 30 Extra opgaveN

Hoe schrijf je dat als getal? Vraag 1 Noord Holland ligt gemiddeld 3 meter onder NAP. Hoe schrijf je dat als getal?

Welk getal komt er op de plaats van de pijl te staan? Vraag 2 Welk getal komt er op de plaats van de pijl te staan?

Hoe groot is het verschil tussen de getallen -112 en -76? Vraag 3 Hoe groot is het verschil tussen de getallen -112 en -76?

Welk getal is groter: -4 of -13? Vraag 4 Welk getal is groter: -4 of -13?

Zet deze getallen op volgorde van klein naar groot. Vraag 5 Zet deze getallen op volgorde van klein naar groot. -60 -100 -36 -93

Vink aan. Meerdere antwoorden mogelijk. Vraag 6 Wat is waar? Vink aan. Meerdere antwoorden mogelijk. -7 > -5 -45 < -16 -28 < -24 -6 < -9