Social Media Eindcriteria SM-plan Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Social Media Eindcriteria SM-plan
SM-plan (1) Probleemstelling/dilemma/inzicht bedrijf (Social Media) Doelstelling (Social media) Wat zijn merkwaarden van het bedrijf? Hoe is je bedrijf gepositioneerd ten opzichte van andere bedrijven/concurrenten? Wat zijn dan de ‘hooks’ voor jouw bedrijf? Doelgroep-analyse (moodboard) aan de hand van 7-C 2
SM-plan (2) Kanalen: welke kanalen zijn interessant voor je doelgroep (specifiek) Waardevolle / relevante informatie? Denk aan nieuwsitems. Wat zouden relevante tweets kunnen zijn? FB? Bedenk een aantal tweets / posts Hoe verzamel je nog meer ‘aanhangers’/ fans voor elk van de SM-kanalen? 3
SM-plan (3) Storytelling: In hoeverre deelt jouw organisatie op dit moment verhalen? Op welke manier? Blogging: wel / niet? Interessante topcs? Werk 2 blogs uit (voor je plan) SM-functies: Op welke speel je in? En waarom? The buzz/ viral/content, hoe zou dat eruit kunnen zien? Idee? Storyboard? Hoe zorg je voor deelwaardigheid? 4
Beoordeling Presentatie max 7 min. Brainstormproces Creativiteit, inventiviteit en relevantie Laat zien welke keuzes gemaakt zijn en vooral waarom? Waarom denk je dat deze strategie werkt? What’s the story?
Docs / PPT te vinden op: www.docsupload.wordpress.com M: 06 48444736 E: joehs@hr.nl 6