Kantinecommissie Voorlichtingsavond 5 en 12 september 2018 Welkom!
Inhoud De kantine De commissie Kantinediensten en rooster Werkzaamheden Communicatie Vragen Rondleiding - inwerken Je krijgt een kopie van deze Powerpoint toegestuurd!
De kantine Functie: Ontmoetingsplek voor teams, ouders en publiek Ons visitekaartje Veilige thuishaven Aanspreekpunt bij calamiteiten Inkomstenbron voor de club
De commissie Leden: Patrick Moerbeek: Inkoop, financiën Adeline Kooijmans: Jeugd en rooster Floriaan Vroom: algemeen Harco Landmeter: algemeen Wij zijn allemaal vrijwilligers
De commissie Verantwoordelijkheden: Dagelijkse gang van zaken Bezetting (trainingen, weekenden, toernooien, feesten) Assortiment Rendabel houden (kleine winst maken)
Kantinediensten Door de weeks alleen wo-avond open (+ techniektraining) 2 personen per team per dienst Zaterdag en zondag: per team een dagdeel 3 a 4 personen per dienst Diensten per dagdeel Minder diensten per jaar (max. 5 per team, senioren max. 7 per team) Jaarrooster Per eind augustus ingegaan Er wordt gekeken naar een andere manier van rooster om de doordeweekse trainingsdagen de kantine / clubhuis toch te bemensen
Woensdag Alleen de teams die trainen op de woensdag hebben kantinedienst Tijdens trainingen wisselen de teams die op dat tijdstip trainen af, dus als je niet komt trainen: wel kantinedienst! Wordt er helemaal niet getraind (bepaalde vakanties) dan geen kantinedienst 2 teams 16:45 tot 18:45, 1 persoon per team 1 team 18:30 tot 20:30, 2 personen per team
Zaterdag en zondag Dagdelen op zaterdag: 8:00 – 11:45, 11:15 – 15:00. Per dagdeel 2 teams. Daarna seniorenteam Dagdelen op zondag: 9:00 – 13:00. 1 team. Daarna seniorenteam Ongeacht of je kind thuis of uit speelt en op welke tijd Regel het dus goed met de ouders en schakel evt. hulptroepen in Er wordt altijd gespeeld, dus ook altijd kantinedienst Paastoernooi (weekend 1 april) : apart ingedeeld Inhaalweekends: let op de tos-site of er wordt gespeeld. Bij twijfel: vraag het ons!
Rooster / communicatie Elk team heeft 1 of 2 contactpersonen, zij zijn verantwoordelijk voor het invullen van de kantinedienst van het team Indeling is dus aan de teams zelf Ruilen met een ander team mag, maar laat het weten aan kantine@tos-actief.nl anders spreken we de verkeerde ouders aan! Namen contactpersonen van de teams graag doorgeven aan adeline.kooijmans@yahoo.com of kantine@tos-actief.nl Alleen voor belangrijke dingen wordt gemaild
Rooster
Rooster
Werkzaamheden training Keuken dicht Alleen nog water voor jeugd, geen limonade meer Trainers krijgen een consumptie, alleen op trainingsdagen Aanvegen kantine Schoonmaken bar en keuken Check toiletten op papier Vuilnisbakken controleren en evt. legen
Werkzaamheden weekend Openen Kantine in orde maken Kassa, lichten aan, melk & suiker Muziek In het weekend de keuken opstarten Groente snijden Frituursnacks uit de vriezer volgens lijst keuken Wees op tijd: 8 uur op zaterdag en zondag
Werkzaamheden weekend Afrekenen Alles aanslaan op de kassa Betalen met pin Eetbonnetjes naar de keuken – tip: met naam Thee/Limonade klaarzetten voor in de rust Zelf 2 consumpties per dienst per persoon
Werkzaamheden weekend Aanvullen en schoonmaken Bijvullen van de koelkasten – waar? Let a.u.b. op open flessen/pakken Vegen Kantine schoon Prullenbakken legen Toiletten bijhouden Bijvullen suiker en melk Keukenkastjes
Werkzaamheden weekend Keuken Zaterdag en zondag gaat de keuken volledig open Alles wat op het bord staat wordt verkocht Ook kleine bordjes en wat in de koelkast staat Werk volgens de aanwijzingen Houd het netjes
Handleiding Er ligt een handleiding in de keuken: Uitleg van de diverse taken die er zijn. Algemene zaken uitgelegd. Lees deze af en toe door
Rondleiding Dan is het nu tijd om alles even gezamenlijk door te nemen! Dank voor jullie aanwezigheid Ideeën: graag! kantine@tos-actief.nl Of spreek ons aan
Afsluiting Bedankt voor uw aanwezigheid! Contactpersonen: We maken er een mooi jaar van! Contactpersonen: Patrick Moerbeek Floriaan Vroom Adeline Kooijmans Harco Landmeter We zoeken nog enthousiaste leden!