Economie en ondernemen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Evolutie! Inhoudsopgave: 1. Evolutie diersoorten en de mens.
Advertisements

Over consumenten, gedrag en marketing
Marktonderzoek Wat is een marktonderzoek? Waarom een marktonderzoek?
Geld verdienen met trends
Marketing Opportunities. Nieuwe Positionering/Merkmissie Living Technology.
PRODUCTDOSSIER Casanova  gemaakt door robin jans.
BEZOEK EEN TV-OPNAME Marc Haver & Oliver Lobhard.
Workshop 3 Hoe bepaal ik als ondernemer mijn niche?
PRODUCTDOSSIER Casanova  gemaakt door robin jans.
Leswijzer Nieuwsbegrip
Using Media ’09/’10 Blok 2 Werkcollege 1. OPDRACHT 1-Presenteer je magazine Iedereen heeft 1 minuut om het magazine te presenteren (40 minuten) Bladerkwartier;
Marketing presentatie
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
1 van 4 51 Maatfles ontwerpen Opdracht 1: Overleg met elkaar in welke van de zes voorwerpen jullie denken dat het meeste water kan. Maak dus een schatting:
Het MKB en de accountant. de markt de maatschappij OvRAN.
Midden in de wereld:.
met studievaardigheden
Marketing College 8 Hoe zat het ook al weer?. Deze week Herhaling stof tot nu toe Aanvullen “Test je kennis” Vragen Antwoorden “Test je kennis”
Detailhandelsmarketing
INHOUDSOPGAVE 1. Voorwoord 2. Inleiding 2. Wat is de GSM-Deurbel
 Spelprogramma waarin studenten van verschillende opleidingen tegen elkaar strijden.  De studenten worden in groepen per opleiding ingedeeld.  Het.
Het begrip marketing, goederen en diensten, dienstenmarketing
Rabobank ….. en AOC-plaatsnaam
Hoe ver is jouw moestuintje?
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
Reclame Masters | Ik en reclame!
Joke Trappel, MEd docent economie en ondernemen, technologie.
Marketing Strategie Lukas Vandecruys&Maxim Oeyen.
Ondernemen moet je doen
Distributie kengetallen
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 ICT LAB 2015 Henk Bakker en Paul Cornelisse.
Kostprijs & verkoopprijs
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
Wat is Plaza Challenge? ● Een economisch georiënteerd interactief spel ( deelnemers). ● Spelenderwijs kennis maken met het runnen van een onderneming.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Jumbo elke dag beter Dennis Altenburg & Danny Vallinga.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Distributie- kengetallen: Informatie voor ‘n fabrikant omtrent product en verkooppunten; 1)Numerieke distributie ND 2)Gewogen distributie GD 3)Selectie-indicator.
Bent u opzoek naar een ring: … voor een bruiloft? … voor een verloving? …voor een speciaal iemand?
Presentatie en marketing Hoofdstuk 5 Winkelformule.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Welkom havo 3..
Welkom havo 3..
Midden in de wereld:.
Klantrelevantie Product
Economische Dimensie – 3.1 Economisch burgerschap
Welkom Havo 5..
Zorgvragers in de VVT.
Aantrekkelijk formuleren
Economisch experiment 16 mei 2013 Marianne Lindner en Livia Mazzali
Welkom VWO 5..
Doelen Leerlingen kunnen benoemen wat USP’s zijn Leerlingen gaan in groepsverband actief aan de slag met het de uitwerking van hun productconcept. Periode.
Direct les 8 C-propedeuse, studiejaar , blok 1
Les 1: Brainstorm en kennismaken
Direct les 8 C-propedeuse, studiejaar , blok 1
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
Direct les 8 C-propedeuse, studiejaar , blok 1
LG-5 LG-6 LG-7 LG-8 LG-1 LG-2 LG-3 LG-4 LG-9 LG-10 LG-11 LG-12 LG-13
Les: H.3 Het marketingplan
Vmbo 2 economie Goede producten?
Marketing Week 4 Les 1 De exploitatiebegroting.
THEMA 2 Nederland is overal Les 1 – De wereld in een straat
Wat is Plaza Challenge? Oorsprong: Plaza = winkelcentrum
Tarief berekenen LG41 IBS 1.3 – les 3.
MODE BLOK 2 PERIODE 1.
De treinrails in je lichaam
E-health en Domotica Les 5.
Les 3: regels en afspraken met de klas
ONDERNEMEND LEREN LES: OUD SPEELGOED.
Eens / oneens EEN PRODUCT IS GOED ALS HET DUUR IS
Transcript van de presentatie:

Economie en ondernemen Buitenopdracht Economie en ondernemen

Marktpositie onderzoeken Wat is de marktpositie? de positie van een product binnen de markt Onderzoek de marktpositie van hetzelfde product van verschillende merken o.b.v. prijs. Denk hierbij aan: Een Tv van Samsung, LG, Sony etc.. Op basis van de prijs gaan jullie de marktposities van de verschillende merken in kaart brengen.

De onderwerpen TV’s Spijkerbroeken Telefoons Schoenen Laptops Bier

Wat noteer je? Merk:______________________________________________________ Prijs: ______________________________________________________ Speciaals aan product waardoor het anders is dan concurrent: ___________________________________________________________

Vervolg marktpositie opdracht Jullie gaan verder met de marktpositie per merk in kaart te brengen Jullie gaan voor ieder merk de meest recente jaaromzet opzoeken. Op basis hiervan gaan jullie een marktpositiematrix maken

Voorbeeld