LOB Motieven Wat wil ik?.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Loopbaanbegeleiding in het groene onderwijs
Advertisements

LOB-middag Haaglanden
Jacqueline Kerkhoffs april ’17 Jacqueline Kerkhoffs
Loopbaanoriëntatie en -begeleiding
© team 3 Ouderavond 2013 Dinsdag 24 september 2013.
Ouderavond 6 vwo uurLeerjaar 6 Dhr. Westers uur Studie en beroep Mevr. Fortuin uurMentoren.
loopbaanplanning / stuurmanskunst
Studieloopbaanbegeleiding binnen Windesheim
LOB Loopbaan Oriëntatie & Begeleiding
LOB als doorlopende leerlijn
Op naar…
Academie voor algemene beeldende
Wat heeft TOI BLUE gebracht?
Loopbaanontwikkeling en begeleiding in 2014
Pilot Economie & Ondernemen Vernieuwing in het VMBO
Samenhangende LOB-activiteiten de LOB-Matrix
Algemene informatie examenprogramma Groen Wageningen, 28 mei 2014
Workshop 2: Plezier in je werk: daar word ik blij van!
Vernieuwing beroepsgerichte programma’s vmbo: LOB
VAKSCHOOL Werkmiddag
Instroom klas 3 vmbo.
Meer ll’n kiezen voor het werken in de techniek in friesland
Lerend Netwerk LOB Eem vmbo-mbo 29 januari 2015 Workshop 9: ‘Teamtraining Gespreksvaardigheden’ door Gideon Hertog Lerend Netwerk Bijeenkomst 29 januari.
VOORBEREIDING LERENDE ORGANISATIE
De N-factor, lessencyclus over netwerken
LOB normen en waarden Wat wil ik?.
Basiskennis LOB.
Vrijwilligersstage 2. BASISHOUDING EN CONTACT MAKEN.
Deel 2 Oriëntatie op het runnen van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 6 Hoe ziet jouw product eruit?
LOB Motieven Wat wil ik?.
LOB Je sterke en zwakke kanten Wat kan ik?.
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
ISelf Internettool for Self-Evaluation and Learner Feedback.
Werkconferentie loopbaanleren en wetenschap & technologie Laat jouw leerlingen het maken in Rotterdam!
VMBO OP DE RGO. LEERWEGEN IN HET VMBO Basisberoepsgerichte leerweg Kaderberoepsgerichte leerweg Gemende leerweg (mavo) Theoretische leerweg ( mavo)
Omix.
Welkom LOB Helicon Eindhoven VMBO-MBO 20 januari 2016
Talentontwikkeling “Zoek en vind het talent van ieder kind”
Deel 2 Oriëntatie op het runnen van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 2 Mijn idee!
EVENTZ Nieuw profiel, nieuw voorbeeldlesmateriaal
DE TALENTENMAP Auteurs CS Vincent van Gogh Inez Barmentloo VMBO-Assen
LOB in het PTA van het VMBO
Nieuw beroepsgericht examenprogramma vmbo en Zorgpact
Coaching in regioleren
Studieloopbaanbegeleiding
Onderwijs in ondernemerschap Onderwijs over ondernemerschap
Loopbaan oriëntatie en begeleiding (SLB)
Talent in beeld.
Netwerkbijeenkomst Decanen
Poort school voor mavo en havo
Vertel me: wie ben je? Peter Berkers Summa Business Eindhoven Passionaris voor lob.
Opdracht voor Orienterende stage EA2X0
Anne-Karine Bakx | stafmedewerker Onderwijs & Innovatie
LOB zeven stappen naar succes
Analyse van het studiekeuzeadvies binnen het Ichthus Lyceum
Wat wil ik, en wat heb ik daarvoor nodig…?
LOB 13. Goede en slechte ervaringen
LOB Waar ben je trots op?.
LOB Presenteer je stagebedrijf
Loopbaan oriëntatie en begeleiding (SLB)
Wat kan jij doen om mee te helpen?
VO – HBO aansluiting reflecteren 15 maart 2018
Informatieavond 3 havo september 2018 Welkom
Toedienen meststoffen
Aan de slag met MIJN TALENT DOCUMENT.
Ouderavond VMBO 2: Keuzemogelijkheden VMBO 3 Leerlingen nemen zo veel mogelijk plaats bij ouder(s)/verzorger(s) Dinsdag 26 februari
waar / niet waar DE WAARDE VAN IETS IS VOOR IEDEREEN HETZELFDE
Reflecteren op ambities en kwaliteiten
Basiskennis LOB.
Samenwerking Mentoraat - LOB - Vaardigheden Educatie
Transcript van de presentatie:

LOB Motieven Wat wil ik?

Loopbaan orientatie= -wie ben je? -wat wil je? -wat kun je?

Hoe kan je helpen oriënteren op je loopbaan? Capaciteitenreflectie: beschouwen van capaciteiten die van belang zijn voor de loopbaan; (wat kan ik) Motievenreflectie: beschouwen van wensen en waarden die van belang zijn voor de loopbaan; (wat wil ik) Werkexploratie: onderzoeken van werkmogelijkheden; (waar kan het) Loopbaansturing: maken van keuzes en ondernemen van actie om werk en leren aan te laten sluiten bij eigen capaciteiten en motieven; (hoe kan ik dat doen) Netwerken: opbouwen en onderhouden van contacten gericht op loopbaanontwikkeling (wie kan mij helpen) Samengevat zoals ook verwoord is in de visie op onderwijs: Wie ben ik? – Wat wil ik? – Wat kan ik?

‘Motievenreflectie: beschouwen van wensen en waarden die van belang zijn voor de loopbaan; (wat wil ik)’ Hoe ziet jou toekomstdroom eruit?

Daar gaan we mee aan de slag!

Opdracht Beantwoord de vragen Maak een moodboard van je toekomstdroom, waarin je deze vragen en antwoorden verwerkt/noteert (Een moodboard maak je bijvoorbeeld via Pinterest, of Powerpoint, of desnoods in een Word documentje….)

Wat vind jij belangrijk….

Het moodboard stuur je op naar kwant@groenewelle.nl

Ready for start?

Succes!