8.5 Hersenen veranderen HAVO/ VWO.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Regeling 4H.
Advertisements

De hersenen en het zenuwstelsel.
De hersenen zijn het controlecentrum van het lichaam…
Quiz.
Workshop Relationele en seksuele vorming
Presentatie – Sadan opdracht
Psychologische gevolgen van een hersenletsel
Seksualiteit Vanzelfsprekend?.
4. De hersenen.
Bouw en functie van het zenuwstelsel
Bouw en functie van het zenuwstelsel
& Beeldvormingstechnieken
Thema 6: Regeling Basisstof 4.
& Beeldvormingstechnieken
De weg die impulsen afleggen
Biologie en fysiologie Jan j.l. Derksen
Voortplanting Basisstof 1.
Thema 6: Regeling Basisstof 3, 4 en 5.
Stellingen.
Bewustzijnstoestanden bij hypnose
Vragen Wat zijn impulsen? Wat zijn receptoren? Wat is een neuron?
Thema 31 Zenuwstelsel en spieren
Thema 4: Waarneming en Regeling
REGELING LES 3. HERSENEN Bestaan uit: 1.Hersenstam 2.De grote hersenen 3.De kleine hersenen.
Kind in ontwikkeling B Intern vs. Extern.
Wat is waarnemen? Met waarnemen bedoelen we: Hoe kom je te weten wat er om je heen gebeurt.
Het concept ‘leren’ en de werking van de hersenen
Regeling.
THEMA 6 Regeling en waarneming B. Stof 3 ONDERDEEL HERSENEN.
Thema 6 Regeling en waarneming B. Stof 3 Zenuwstelsel
‘NLP Basiscursus Je ongekende vermogens’
Het zenuwstelsel Zorgt voor de coördinatie van activiteiten in weefsels en organen, vegetatieve en animale functies, de buitenwereld en onze gevoelens.
Hoofdstuk 4 Paragraaf 3: Het zenuwstelsel. Wat gaan we doen vandaag?  Bespreken paragraaf 3  Maken paragraaf 3.
Thema 6 Regeling en waarneming B. Stof 3 Zenuwstelsel Par Zenuwcellen en 31.4 Zenuwstelsel.
Thema 6 Basisstof 4 De hersenen.
Help, mijn kind gaat naar de brugklas
Kennisblokken 1 t/m 3.
Hst. 2 Het zenuwstelsel.
Het centrale zenuwstelsel
Ontwikkelingspsychologie voor het Onderwijs
Cellulaire processen bij leren
Studie vaardigheden Thema 3: Jouw brein.
Zenuwstelsel =organenstelsel
& Beeldvormingstechnieken
Thema 6: Regeling.
Autisme in de klas Kijken naar gedrag 12/26/2018.
& Beeldvormingstechnieken
§8.5 Hersenen veranderen Bladzijde 81.
Je Verandert Hoofdstuk 8.
Regeling 3 VMBO - BB.
3.5 Hersenen Bladzijde 81.
3.5 Hersenen 1 HV.
Het zenuwstelsel Hoofdstuk 9.
ontwikkelingspsychologie
Periode tussen kindertijd en volwassenheid.
HET BREIN VENTRIKEL CORPUS CALLOSUM KLEINE HERSENEN
HOE SCOOR JIJ? Naam deelnemer: Leeftijd: Project: Datum:
GROTE HERSENEN - HERSENSCHORS
Ontwikkelingspsychologie
Transcript van de presentatie:

8.5 Hersenen veranderen HAVO/ VWO

De bouw en de functies Zien horen, voelen, gedrag , spreken Coördinatie van bewegingen Verbinding ruggenmerg, ademhaling, hartslag, pupilreflex

Hersenen Hersenschors  hersencentrum

Hersencentra Praten: Gebied van Wernicke: herken je de betekenis van het woord. Broca: voor grammatica en voor het spreken. Gebied Wernick rijpt als eerst

Zenuwcellen  NETWERK Miljarden zenuwcellen Cellichaam met uitlopers

Ontwikkeling Bij de geboorte zijn de hersenen nog niet af Nog geen verbindingen tussen alle zenuwcellen: Hersenrijping Rijping op verschillende leeftijden.

Veranderingen De frontaalkwab ontwikkelt nog verder in de puberteit. Steeds beter informatie onthouden en verwerken. Meer bewust van de gevolgen van je gedrag. Rijp ± 18 jaar. Bij meisjes eerder dan bij jongens

Limbisch systeem in puberteit vaak extra gevoelig. Reageert op emoties en beloningen. 25 jaar: hersenen volgroeid. Eeuwig blijven leren!