Workshop door Patrick van Gurp

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Is een kwartier genoeg? Communicatie, zo doe je dat!
Advertisements

Identiteitsverankering
Vertel mij wat! Het levensverhaal in palliatieve zorg
Feedback de sleutel tot teamontwikkeling
Missie Omgeving Identiteit Waarden & Overtuigingen Vaardigheden
Workshop. Weet je het nog? Gemotiveerd? Geïnformeerd? Geïnspireerd? ACTIE!
First ID project College de Meer Uitleg van het project aan de hand van de volgende vragen: Waarom, Wie, Wat, Hoe, Waar, Wanneer.
Wijchen Gezond Café (h)eerlijke voeding 15 maart 2014.
Binden en verbinden van mensen of personeel…
Je verleiding vertellen beste bloemist!
Herkennen en omgaan met levensvragen door verzorgenden
Presentation Of Learning
Peter Schwartz The art of the long view stappenplan
Onderzoek en publicatie voor het lectoraat
Groen Proeven in de praktijk van AOC-Oost
Iedereen coach naar Jef Clement.
Ppt voor trainer Gabrielle Bos
Sessie: realiseren van doelwaarden 25 november 2013.
First ID project Rosa Beroepscollege
First ID project Bindelmeer College
Wie bepaalt of er kwaliteit geleverd wordt? 29/09/'08 De immo-advertenties van makelaars, notarissen en particulieren, voldoen zelden aan de wettelijke.
WORKSHOP 1) Reflectie op legitimatie corporatiesector en 2) legitimatiescan 1) door Derk Loorbach (DRIFT) 2) door Paul Doevendans (Atrivé) en Derk Windhausen.
Ken je kracht…Deel je kracht…
Vrije Universiteit Amsterdam Vertel uw Verhaal Judith Gerritsen Vrije Universiteit.
VAARDIG SAMENWERKEN IN HET VRIJWILLIGERSWERK
Rogier van der Linde & Davy De Winne, 2014
Aanvaarding en tolerantie
Module 6 Daan INSPIREREN EN ZINGEVING.
Hoe zet jij de black box Aangifte Inkomstenbelasting om in een geldpot dat je blij maakt? Elma de Bruijn zelfboekhouden.org We starten om 10 uur Nog even.
Van missie naar markt De drie belangrijkste vragen voor succes.
Hoe vertel je een verhaal? sectorwerkstuk 4 mavo.
Week van het Succes! Welkom bij de Bastienne Bernasco Shira Godfried.
COACHEN; zelf aan het werk! HELICON MBO Den Bosch W43
Werkgroep Communicatie/BioPassie Willemien van den Broek, WB.. Stylist Food Henk Gerben, consument Evelyn Muller, Estafette/Odin Daniëlle Schols, projectmanager.
PERSONAL BRANDING Stel je bent een shampoo… 10 oktober Amersfoort.
Welkom op de informatieavond van bs Groene Vallei
Personal Development Programma Commissaris: Erica de Leeuw - Culturele antropologie & bestuurskunde - Achtergrond in zorg en welzijn - Bestuurssecretaris.
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
Dr. Patrick Vermeulen GITPMoed & Vertrouwen Moed en Vertrouwen Workshop 1 Motivatie 1.
Brainstorming Rogier van der Linde, WAT & WAAROM BRAINSTORMEN 2 Genereren van ideeën of oplossingen voor één of meerdere problemen waar je normaal.
Thema 1 Studie en beroep in beeld Inhoud thema Taak 1 – Project Taak 2 – Werkplek in beeld brengen Taak 3 – Relatie studie en werkplek Centrale.
ADV Pedagogische en educatieve dienstverlening De blik van de leerkracht kijk, luister, ontdek en zie de talenten! ADV.
Talentontwikkeling “Zoek en vind het talent van ieder kind”
Jij maakt het verschil! Altijd maar weer verbinding -over een pedagogiek van vertrouwen Pim Kalkman PBS coach Verus Conrector scholing & ontwikkeling Corderius.
Fan beleving Hink Jan Apotheker
Op weg naar een toekomstbestendig Globe College 1.
GROEIEN MET JE IDENTITEIT. EVEN VOORSTELLEN… WAT IS EEN KLANT?
Ogo op de Achthoek Klik bij elke dia om verder te gaan!
Besturen met Burgerkracht
Dialogisch Leiderschap (DL) bij complexe vraagstukken in de board
Hartelijk Welkom!.
Succesvol implementeren in de zorg
Drama Reflectie Jennie van Baalen
Afstemmen op elkaar doorheen voorbereidend gesprek
What will you do to change the
Burgerschap Samenwerkend leren
GROEP 1 – TALENT CRUSH.
Onze filosofie: Resultaten kunnen altijd beter
V.
Werkmethode Bouwstenen voor familiebeleid KansPlus en ‘s Heerenloo
Het cultuurbad Hoe kan het anders?.
Living lab & Storytelling
Jij als werkplekbegeleider!
Jij als werkplekbegeleider!
Art& Design Leerjaar 1 Productvormgeving.
Werkveldbijeenkomst VZ 4 september 2018
Art & Design Productvormgeving.
Met afbeelding (tekening of foto)
Werkveldbijeenkomst VZ 4 september 2018
Ik wil jongeren in mijn bedrijf
Transcript van de presentatie:

Workshop door Patrick van Gurp Storytelling Workshop door Patrick van Gurp Mijn eigen verhaal eerst Eigen storytelling voorbeelden Aleeza DHH V@Amsterdam Concrete P voorbeelden voor de groep branche waarin ze zitten Storytelling voor inkoper, waarom? Coach - plaats maakt nie uit gaat om het 1 op 1 gesprek Eerst ontdekken pijn klant dan pas vertellen

Even voorstellen!

Waarom is het belangrijk je eigen verhaal te vertellen?

Wat is storytelling? Geen “sales”, maar informerend Een verhaal met begin, midden en eind Inspireren en verbinden Vertel het door!

Waarom nu? Schandalen in elke sector Transparantie Authentiek en eerlijk Lokaal en ambacht

Voorbeelden #kromkommer Efteling - The Making of Baron 1898

De 4 P’s van Storytelling

People Welke mensen zijn betrokken bij het verhaal? Dit kunnen ook voorwerpen of objecten zijn. Vertel welke impact of rol zij hebben #kromkommertijd Veredelaar Telers Coöperaties Supermarkten The making of Baron 1898 Projectleider Ontwerpers Directeur Imageneering

Places Op welke locaties speelt het verhaal zich af? Vertel waarom hiervoor is gekozen #kromkommertijd alle locaties van de keten The making of Baron 1898 Bezoek van andere dive coaster De achtbaan fabriek Locatie ontwerp / muziek studio

Plot Moment van van starten en wat was de trigger? Verklaar je merk/bedrijfsnaam Wat is het conflict en het avontuur (drama, helden, schurken)? Naast je hoogte punten, vertel ook je dieptepunten en hoe je hier mee om bent gegaan. #kromkommertijd Consument als grootste voedselverspiller Selectie op uiterlijke kwaliteit The making of Baron 1898 Vorst zorgde voor vertraging bouw Geheimhouden van baanverloop Eerste testrit

Purpose Waarom dient dit verhaal überhaupt verteld te worden? The Why Factor - waarom doe je wat je doet? Visie, missie, kernwaarden en identiteit #kromkommertijd Inzichtelijk maken van de complexe groente en fruit teelt keten The making of Baron 1898 De Efteling fans helemaal enthousiast maken

People Places Plot Purpose Welke mensen zijn betrokken bij het verhaal? Dit kunnen ook voorwerpen of objecten zijn. Vertel welke impact of rol zij hebben Op welke locaties speelt het verhaal zich af? Vertel waarom hiervoor is gekozen Plot Purpose Moment van van starten en wat was de trigger? Verklaar ook je merk/bedrijfsnaam Conflict en avontuur (drama, helden, schurken)? Dieptepunten en hoe je hier mee om bent gegaan. Waarom dient dit verhaal überhaupt verteld te worden The Why Factor - waarom doe je wat je doet Visie, missie, kernwaarden en identiteit

Vertel het andere verhaal!

Patrick’s verhaal patrick@creatingheroes.nl 06-41316833