Workshop door Patrick van Gurp Storytelling Workshop door Patrick van Gurp Mijn eigen verhaal eerst Eigen storytelling voorbeelden Aleeza DHH V@Amsterdam Concrete P voorbeelden voor de groep branche waarin ze zitten Storytelling voor inkoper, waarom? Coach - plaats maakt nie uit gaat om het 1 op 1 gesprek Eerst ontdekken pijn klant dan pas vertellen
Even voorstellen!
Waarom is het belangrijk je eigen verhaal te vertellen?
Wat is storytelling? Geen “sales”, maar informerend Een verhaal met begin, midden en eind Inspireren en verbinden Vertel het door!
Waarom nu? Schandalen in elke sector Transparantie Authentiek en eerlijk Lokaal en ambacht
Voorbeelden #kromkommer Efteling - The Making of Baron 1898
De 4 P’s van Storytelling
People Welke mensen zijn betrokken bij het verhaal? Dit kunnen ook voorwerpen of objecten zijn. Vertel welke impact of rol zij hebben #kromkommertijd Veredelaar Telers Coöperaties Supermarkten The making of Baron 1898 Projectleider Ontwerpers Directeur Imageneering
Places Op welke locaties speelt het verhaal zich af? Vertel waarom hiervoor is gekozen #kromkommertijd alle locaties van de keten The making of Baron 1898 Bezoek van andere dive coaster De achtbaan fabriek Locatie ontwerp / muziek studio
Plot Moment van van starten en wat was de trigger? Verklaar je merk/bedrijfsnaam Wat is het conflict en het avontuur (drama, helden, schurken)? Naast je hoogte punten, vertel ook je dieptepunten en hoe je hier mee om bent gegaan. #kromkommertijd Consument als grootste voedselverspiller Selectie op uiterlijke kwaliteit The making of Baron 1898 Vorst zorgde voor vertraging bouw Geheimhouden van baanverloop Eerste testrit
Purpose Waarom dient dit verhaal überhaupt verteld te worden? The Why Factor - waarom doe je wat je doet? Visie, missie, kernwaarden en identiteit #kromkommertijd Inzichtelijk maken van de complexe groente en fruit teelt keten The making of Baron 1898 De Efteling fans helemaal enthousiast maken
People Places Plot Purpose Welke mensen zijn betrokken bij het verhaal? Dit kunnen ook voorwerpen of objecten zijn. Vertel welke impact of rol zij hebben Op welke locaties speelt het verhaal zich af? Vertel waarom hiervoor is gekozen Plot Purpose Moment van van starten en wat was de trigger? Verklaar ook je merk/bedrijfsnaam Conflict en avontuur (drama, helden, schurken)? Dieptepunten en hoe je hier mee om bent gegaan. Waarom dient dit verhaal überhaupt verteld te worden The Why Factor - waarom doe je wat je doet Visie, missie, kernwaarden en identiteit
Vertel het andere verhaal!
Patrick’s verhaal patrick@creatingheroes.nl 06-41316833