Vitale Westhoek Westhoek. De nieuwe wereld

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
©tv. Cultureel Jongeren Paspoort Cultureel Jongeren Paspoort
Advertisements

Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
Provinciaal Verbond voor Volkstuinen Antwerpen vzw Algemene Vergadering van 22 maart 2014 Volkstuin wordt TUINHIER Bertho Beusen 22 maart 2014.
Crisiscommunicatie: van reputatie naar relatie Hans Siepel. Haagse Hogeschool, 11 september 2008.
Project REALISE Europees Project Ter bevordering van de tewerkstelling van hooggeschoolde allochtonen op hun niveau van opleiding.
KEMPEN KOOKT! KEMPEN ZINGT! CULINAIR EN GEZONGEN ERFGOED IN DE KEMPEN.
HAN Centrum voor Ondernemerschap
GOED BETER BEST! Op weg naar kwaliteitsvolle jeugdlokalen en jeugdverblijven 19 maart 2011.
Valorisatie Programma Rotterdam
Concept Opdrachtgever: Agentschap Ondernemen (AO). In het kader van ondernemingsplanwedstrijd (OPW) Vlaanderen, dé officiële ondernemingsplanwedstrijd.
Nova Vitaal Gezonde school…… Rosa Wassink Arbo coördinator
Automotive ROC Ter AA Helmond
Duurzame inzetbaarheid 2 oktober 2012 Roel Gans. 2 Duurzame inzetbaarheid -Aanleiding -Uitdaging.
Bij ons leer je de wereld kennen ICT&Onderwijs Programma universiteit Leiden Portfolio van projecten en activiteiten die optimaal bijdragen aan het behalen.
Maandag 20 juni 2005Lokaal Sociaal Beleid Gent Infovergadering LSB-FORUM KINDEROPVANG (Lokaal Overleg Kinderopvang)
Themadag No Fake! Studenten Uitburo Brussel, 18 oktober 2004 Irma van Lierop Hoofd Publieksontwikkeling Rotterdam Festivals.
Onderwerpen Jaarverslag 2011 / Plan van Aanpak 2012/2013
WerkGevers Service Punt Zoetermeer Jolanda Kroon
Dit project wordt ondersteund door de Vlaamse Overheid, de provincie West-Vlaanderen en het Europees Landbouwfonds voor Plattelandsontwikkeling: Europa.
Een project van de NSGK. Projectdoelen de positie van jongeren met een handicap in de samenleving verbeteren de beeldvorming met betrekking tot jonge.
Programma Diversiteit en Anti Discriminatie HBO-I Docentendag 30 maart 2010 Ineke van Halsema.
VAKBEURS PUBLIEKE EVENEMENTEN. FESTIVAK Vakbeurs voor publieke evenmenten Verschillende seminars over alle aspect Veiligheid, marketing, materialen etc.
Succesvolle websites Van bezoekers naar klanten. Hoe succesvol is uw website?
A6 – ONLINE CONVERSIE Blog presentatie gemaakt door: Guus Vonk E-Marketing & Social Media Sayna de Voogd.
Marketing H1 Marketing Junior Accountmanager.
Wanneer doet een bedrijf het goed online?
Voorlichting en Werving De juiste student op de juiste plaats.
Faculteit Economie en Management. FEM Smart Business Center Van lerende organisaties naar lerende combinaties April 2015.
Website bouwen (project). Inhoud Hoofdstuk 1. offerte Hoofdstuk 2. Wensen opdracht gever Hoofdstuk 3. Aspecten Hoofdstuk 4. Formaten Hoofdstuk 5. Plan.
Floris Smits, Sven Damen en Josie Berkx. Inhoud Hoofdvraag Doelstelling Concept Plan van aanpak.
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
Waarover gaat het? Over de tweede herziening van het Ruimtelijk Structuurplan West-Vlaanderen Over enkele belangrijke uitdagingen waar we nu voor staan.
Social work Week 2.
Presentatie voor KHN, Afdeling Heerenveen Alvin Sibbald, programma manager 25 januari 2016.
Infosessie Oproep Versterkt Streekbeleid 354. Versterkt streekbeleid Inhoud en doelstelling.
Gefinancierd door het Ministerie van Economische Ontwikkeling 30 SEPTEMBER 2014 KAMER VAN KOOPHANDEL ROTTERDAM Curaçao de toegangspoort voor ondernemers.
Communicatie & Programmering Stelling van Amsterdam Doelstellingen Vergroten naamsbekendheid van de forten van de Stelling van Amsterdam Bevorderen van.
Wat willen we in de bovenbouw? Klas 3 – Junior Company – 2 weken stage met economisch gerelateerde opdrachten. – Bedrijfsbezoeken – Ondernemer in de klas.
Onderzoek levenslang leren Klankbordgroep 1 december 2009 Onderzoek in opdracht van:
RESOC Westhoek Regionaal Socio-economisch Overleg Comité – sociale partners (werkgevers & werknemers) & streekpolitici – Projecten: Economische speerpunten,
Projectgroep deskundigheidsbevordering Meerjarenbeleid Kerndoel 5.2. Het ontwikkelen van een nieuw systeem van deskundigheidsbevordering, dat uitgaat.
Psychiatrisch Centrum Duffel  Maakt deel uit van Emmaüs vzw  Psychiatrisch ziekenhuis: 601 bedden  Psychiatrische verzorgingstehuis:
PROMOTIE EN MARKETING HOE ZETTEN WE NIEUWEGEIN OP DE KAART? Prof.dr. Gert-Jan Hospers MSc. Nadine Onrust Nieuwegein, 19 mei 2016.
VTE Programma Gastvrij Over de IJssel Doelen VTE Programma Gastvrij Over de IJssel Hoofddoel: Op duurzame wijze professionaliseren.
Hoe zijn we ontstaan? In 2008 met groot deelnemersveld strategische visie en missie ontwikkeld voor toerisme en recreatie om: Het noorden van Limburg.
Decreet Lokale Diensteneconomie Rol van RESOC en FORUM Lokaal Werkgelegenheidsbeleid.
Management of Organisations II New organizing. Het creëren van de blog O Waar hebben we voor gekozen? O Waar liepen we tegenaan bij het maken van de blog?
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 9. Terugblik  Wat vonden jullie van het FabLab?  Alles gelukt met het voorbereiden van de pitch?
Ontmoetingsplek De Kloosterhof Bewonersavond 24 januari 2013.
AtyJean & Kracht On Tour Samen on Tour in Goes op 12 oktober 2016.
Top kwaliteit Websites die wij maken Welkom bij Nexxite Internet.
Marcom Triple Helix FoodValley
Salland Marketing, MarketingOost & Gastvrij Overijssel
Klanttevredenheidsonderzoek
Promotie en marketing Hoe zetten we nieuwegein op de kaart?
De provincies gaan lokaal
Waarover gaat het? Over de tweede herziening van het Ruimtelijk Structuurplan West-Vlaanderen Over enkele belangrijke uitdagingen waar we nu voor staan.
Aanpak opleidingsonderdeel KLASMANAGEMENT EN REFLECTIE
Projectopzet #Scouting2025
2017.
Duurzaamheidsplatform Kaag en Braassem
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
PRESENTATIE VAN HET PLAN
Marketing Week 3 les 1.
ONDERWIJS EN ARBEIDSMARKT
Waarom wordt uw gemeente ook leeftijdsvriendelijk?
Route 2020 Actielijn 1; Positionering en Marketing
Verbindt en Versterkt Ondernemend Nieuwkoop ook in …. 2019
Toegankelijk Vechtdal
Ondernemen in Pijnacker-Nootdorp
Transcript van de presentatie:

Vitale Westhoek Westhoek. De nieuwe wereld Door Piet Quataert – RESOC Westhoek

Regiomarketingcampagne 2018-2019

Ter herinnering : 3 DOELSTELLINGEN 1 Imago / beeldvorming corrigeren en versterken Een aantal doelgroepen triggeren om hier te komen wonen, te werken, te ondernemen Duurzame socio- economische streekontwikkeling Westhoek 2 3

MARKETINGPLAN 2017-2019: TIJDSLIJN 2018 2019

MARKETINGPLAN 2017-2019: TIJDSLIJN 2018 2019 2020

We hebben gekozen voor deze POSITIONERING…

…met volgende THEMA'S : wonen, werken, ondernemen

We mikken op 3 DOELGROEPEN in volgende regio 1 2

We doen dit niet alleen….. Weeral een Leader project :

Diksmuide, Esenkasteel MARKETING ACTIEPLAN 2018- 2019 1 2 3 4 5 6 Plan : 10 AKTIEDOMEINEN VOOR 2018-2019 KLANKBORDMEETING 13 MAART 2018 Diksmuide, Esenkasteel 7 8 9 10

MARKETING ACTIEPLAN 2018- 2019

MARKETING ACTIEPLAN 2018- 2019 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

ACTIEPLAN : DOELGROEP GERICHTE AANPAK KLASSIEKE TOOLS Vb. jobbeurs 1. JONGE GEZINNEN 2. STARTENDE ONDERNEMERS 3. STUDENTEN ONLINE TOOLS Vb. website Permanent 2 advertentie campagnes (voorjaar en najaar)

MARKETING ACTIEPLAN 2018- 2019 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Actiedomein 4 : Deelnemen aan evenementen- tijdens de zomer

4 3 2 1 4 7 september FURNES LA FETE 25 AUG 1 SEPTEMBER MARKTROCK HIGHLIGHT 1 3 tot 5 AUGUSTUS DRANOUTER

10 4 Event 4 7 september FURNES LA FETE Event 2 Event 3 25 AUG MARKTROCK Event 3 1 SEPTEMBER HIGHLIGHT Event 1 3 tot 5 AUGUSTUS DRANOUTER

MARKETING ACTIEPLAN 2018- 2019 1 2 3 4 5 6 €100.000 7 8 9 10

Ter herinnering : DOELGROEPGERICHTE AANPAK €100.000 Ter herinnering : DOELGROEPGERICHTE AANPAK KLASSIEKE TOOLS € 55.000 Vb. jobbeurs 1. JONGE GEZINNEN - € 40.000 2. STARTENDE ONDERNEMERS – € 25.000 3. STUDENTEN – € 35.000 ONLINE TOOLS € 45.000 Vb. website Permanent 2 advertentie campagnes (voorjaar en najaar)

Bron : RESOC, Open, Howest, Initiative € 50.000 € 50.000 17.500 17.500 KLASSIEK € 55.000 10.000 10.000 5.000 5.000 On line 35.000 €45.000 SEPTEMBER/OKTOBER 2018 FEBRUARI/MAART 2019 Bron : RESOC, Open, Howest, Initiative

MARKETING ACTIEPLAN 2018- 2019 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Toolbox : online & klassiek = gereedschapskist en hoe die te hanteren