Economie en ondernemen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoofdstuk 11 Product- en merkstrategie
Advertisements

Organisatiekunde.
Administratie Administratie Handel & Administratie
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 2: Doelen en doelgroepen.
Waar vestigen bedrijven zich
Bedrijfskolommen en -sectoren
Product, merk en assortiment
Agenda  Les  wkn  hs 2 2 marketing
ken de detailhandel paragraaf 1.5 distributievormen
WELKOM! Bij de Workshop “Blik op jezelf” Oftewel BLIK OP IK..!
Oppervlakte Oppervlakte = op het vlak Dit is 1 cm²
Doelen Soorten vormgeving.
UITLEG PARAGRAAF 4.2 Klas: 2M5.
Fase 1 Ken de (detail)handel
Marketing Hoofdstuk 9 product.
Marketing College 13 Wat weten we nog?.
Fase 1 Ken de (detail)handel
8.1 Waarom handel met het buitenland?
retailmarketing paragraaf 2.6 winkelformule ken de formule
HS 3 Het verkoopgesprek.
HS 4 Aandachtspunten bij een verkoopgesprek
ken de detailhandel paragraaf 1.5 distributievormen
ken de detailhandel paragraaf 1.5 distributievormen
Periode 1 Ken de (detail)handel
Fase 2 Het product.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 4 Handel.
Keuzemodule Groen Ondernemen Coen van Wetering
Verkoop en service Hoofdstuk 1 Artikelen verkopen.
Assortiment dat wat er te koop is.
Bron: Baarda, B. (2014) Dit is onderzoek!
Wat is Plaza Challenge? ● Een economisch georiënteerd interactief spel ( deelnemers). ● Spelenderwijs kennis maken met het runnen van een onderneming.
Prijs- en Productmix ALLEEN OP NEERGEKLAPTE STOELEN GAAN ZITTEN.
GROENTE EN FRUIT Elke dag eten we groente of fruit. Maar waar komt dit vandaan? Vandaag onderzoek jij waar onze appels en tomaten vandaan komen. Ook ontdek.
Prijs- en Productmix 1e klas Ron Weijens.
Maak foto’s van kinderen die tegenstellingen uitbeelden. Opdracht: 1. De kinderen gaan in tweetallen een tegenstelling bedenken die zij willen.
De productiestructuur
Hoofdstuk 7 Productbeleid 7.1 Kwaliteit, garantie en service 7.2 Merkenbeleid 7.3 Vormgeving en verpakking 7.4 Assortimentsbeleid.
Inkoop. Inkoopplanning: Voorraadbeheer Hoe en wat en waar inkopen Voor een bepaalde tijd Bestellingen.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 5 Winkelformule.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Verkoop Hoofdstuk 6 Service en klachten. Inhoud 1 Klaar voor de verkoop 2 Klanten ontvangen en benaderen 3 Verkoopgesprekken 4 De verkoopafhandeling 5.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 3 Handel en distributie.
Alle inspanningen die het bedrijf doet, noem je ook wel marketing
Inleiding recht Hoofdstuk 5.
Welkom havo 3..
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
LOB Presenteer je stagebedrijf
Project Kerstmarkt 2013 Etaleren 13 tips.
Wanneer er maar één aanbieder is
Communicatie Christel
Vmbo 2 economie Goede producten?
Goederenstroom Voorraad.
Hoofdstuk 1 Artikelen verkopen
Wat is Plaza Challenge? Oorsprong: Plaza = winkelcentrum
Hoofdstuk 17 Breuken basis. Hoofdstuk 17 Breuken basis.
Project Kerstmarkt Etaleren 13 tips.
Werken in een arbeidsorganisatie
Hoofdstuk 7 Verbetering aanbod en winkelpresentatie
Goederenstroom en voorraadbeheer
Supermarkt De supermarktbranche.
Supermarkt De supermarktbranche.
Hoofdstuk 3.4 Een reisje langs de Rijn
Laat de vragen eerst even aan de docent zien!!
voorbeeld volgende bladzijde terug
Klik hier voor voorbeeld vragen
voorbeeld volgende bladzijde terug
voorbeeld volgende bladzijde terug
volgende bladzijde terug
voorbeeld volgende bladzijde terug
volgende bladzijde terug
Transcript van de presentatie:

Economie en ondernemen Assortiment opdracht Economie en ondernemen

assortiment Assortiment Breed / smal Diep / ondiep

Assortiment Breed assortiment Smal assortiment Wanneer we spreken over een breed assortiment dan betekent dit dat een aanbieder een keur aan verschillende soorten artikelen aanbiedt, uit verschillende productgroepen. Warenhuis de bijenkorf is een voorbeeld van een winkel met een breed assortiment, dat bestaat uit onder meer mode, sieraden, wonen, boeken en electronica. Smal assortiment Een bedrijf dat juist een smal assortiment aanbiedt noemen we ook wel een speciaalzaak of specialist. Denk aan een warme bakker, die zich specifiek richt op de verkoop van brood en banket, of een electronicaketen die is gespecialiseerd in computers.

Assortiment Diep Ondiep De diepte van het assortiment geeft aan hoeveel keus er is binnen een bepaalde productgroep. Dit zie je bijvoorbeeld sterk terug bij supermarkten. De breedte van het assortiment van een kleine supermarkt zal nagenoeg overeenkomen met die van een grotere winkel, maar bij de grote supermarkt heb je van elk product keuze uit meerdere varianten en merken. Bijvoorbeeld hoeveel merken koffie zijn er. Ondiep Deze winkel heeft weinig soorten/merken per productgroep. Dus één soort koffie of merk

De opdracht Uitvoering Ga naar een drukke winkelstraat en fotografeer daar met je mobiel: Vier winkels met een breed assortiment Vier winkels met een smal assortiment Vier winkels met een diep assortiment Vier winkels met een ondiep assortiment Maak nu op de computer in PowerPoint een beschrijving van deze winkels en geef de redenen waarom je ze in die categorie hebt gefotografeerd. Uitvoering Per A4 vier winkels, dus 4 foto’s per bladzijde (dubbelzijdig) Daarachter de beschrijving, gebruik per categorie één bladzijde. Alles moet ingebonden (snelhechter?) worden aangeleverd met voorblad. Deze opdracht mag je maximaal met drie personen doen.