Business Informatie management / Functioneel beheer middag

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Welkom Afdeling Zorg KBO 29 augustus Aanleiding • Rapport ledenonderzoek KBO Loon op Zand • Vraag om coördinatie en meer samenhang • Toekomstige.
Advertisements

Werken met HeRMAN Webtoepassing voor het beheren van de competenties in elk aspect van het personeelsbeleid.
Inzet van docenten: planning, overzicht en kwaliteit
LIB WELKOM!! 3 december Agenda Ochtend: 10:30 – 10:45 Opening en mededelingen 10:45 – Een beschouwing Discussie – 12.30Lopende ontwikkelingen.
Welkom.
AISHE cursus Rollen auditor in AISHE proces 13 en 14 december 2007 Niko Roorda en Jorien Helmink.
Governance van de informatievoorziening
Incident & Probleem management
Beheer Aangenaam, NGI Beheer Daniel van Burk 8 september 2004.
Welkom Afdeling Zorg KBO 10 september Aanleiding Rapport ledenonderzoek KBO Loon op Zand Vraag om coördinatie en meer samenhang Toekomstige regelgeving.
1 Klanttevredenheidsonderzoek Vergunningverlening Presentatie LOVH Sjoerd Zegers – 18 november 2010.
Initiatieven Landelijk Hoofdenoverleg m. b. t
Acceptatiemanagement conform B-Accept Winand van Drenth
Cursus man review medische laboratoria 2004 De management review Cursus voor het succesvol uitvoeren van de management review G. De Schrijver M.D., Ph.D.
Doelstellingenmanagement Ronde tafel - 23 oktober 2014.
Governance van de informatievoorziening
Ouderavond klas 1 Hartelijk welkom 1 Ouderavond klas 1 23 september 2014.
MEE maakt meedoen mogelijk
Ouderavond klas 1 Hartelijk welkom 1 Ouderavond klas 1 14 september 2015.
Antwoorden bij Verantwoorden 23 september 2015 Need to know - nice to know Robert Vos Secretaris Overlegplatform Publieke Verantwoording (OPV) Ministerie.
Introductiebijeenkomst Waardigheid & trots. Programma Korte introductie Themacoördinator Dialoog met vertegenwoordiger Ministerie van VWS Deel 1 pitches.
Introductiebijeenkomst Waardigheid & trots
Planning en Roostering
Change Management Doel
Start Inhoud introductie BiSL Informatiesysteem, gegeven Informatiebeleid Positionering: Beheer informatiesystemen BiSL als informatiearchitectuur.
+ Praktijkscasus Business Intelligence Dashboard in de thuiszorg.
Bouw en verbouw van een accommodatie Het bouwprocess.
Het in beeld Programma kenniskring SBBL 24 april :30 uur Inloop, koffie/thee 15:45 uur Kick-off, Marcel vd Broek, directeur 16:00 uur Presentatie.
Betrouwbare iOverheid en het belang van duurzame toegankelijkheid André Plat – Projectcoördinator duto-DO - Nationaal Archief Erik Saaman– Projectleider.
Bra1 STUDENTMOBILITEIT Eindrapport Andre Brands – 4 augustus 2015.
DE UT EN JOIN LISA Business Information Management & Recordmanagement Petra de JongeDecos- 1.
Behoefte- management Transitie Testen Realisatie Ontwerp Require- ments man. Gebruikers- ondersteuning Educatie Monitoring Data- beheer Management- informatie.
Presentatie resultaten enquête competenties functioneel beheerder Hilda Brandsteder en Jan Willem Druppers.
Gebruikers- ondersteuning Change support Tactisch support Strategisch support Management support Monitoring Educatie Management- informatie Behoefte- management.
Testen Realisatie Ontwerp Require- ments man. Gebruikers- ondersteuning Educatie Monitoring Data- beheer Management- informatie Operationeel support Tactisch.
Organisatieontwikkeling Bijeenkomst voor Informatie en Opinie 9 oktober 2012.
NGI Themasessie 8 juni 2007 Inrichtingsfactoren voor Business Informatiemanagement Lex Scholten – informatie-procesverbeteraar ASLBiSL Foundation Motivaty.
Bron: IT Serivce Management, Best Practices – deel
PRIVACY EN MELDPLICHT DATALEKKEN 14 APRIL  Wet Bescherming Persoonsgegevens (Wbp)  Max boete: € ,-  Toezichthouder: Autoriteit Persoonsgegevens.
BUSINESS INFORMATIEMANAGEMENT/ FUNCTIONEEL BEHEER MIDDAG GEBRUIKERSONDERSTEUNING VOOR FB BESTELAANVRAGEN.
Change support Tactisch support Strategisch support Management support Monitoring Educatie Management- informatie Data- beheer Behoefte- management Contract-
Business Informatie management / Functioneel beheer middag
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Visitatie Functioneel Beheer
Business Informatie management / Functioneel beheer middag
Functioneel Beheer Gebruikersondersteuning MISUT Onderwijs
Meldingen registratie business information management
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Gebruikersondersteuning
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Bron: IT Serivce Management, Best Practices – deel
Onderwijsdag Faculteit Geneeskunde en Gezondheidswetenschappen WELKOM
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Gebruikersoverleg Functioneel Beheer FEZ
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Smart World Workshop Scrum en Design Thinking
ZIVVER introductie implementatieaanpak
Testen in MISUT Onderwijs
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Bron: IT Serivce Management, Best Practices – deel
Testen van applicaties
Bim volwassenheid barriÈres en toekomstvisie
Functioneel beheer middag
Stel dat de (onderwijs) wereld gaat veranderen
Functioneel beheer middag
Business Informatie management / Functioneel beheer middag
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Bron: IT Serivce Management, Best Practices – deel
TELT TEAM Functioneel beheerdag 2019.

Transcript van de presentatie:

Business Informatie management / Functioneel beheer middag 15 mei 2018 Ellis Ruhlmann – Penders (FEZ) Nadia Oumnad (CES) Guido van de Zweerde (LISA) Frank Snels (S&B-UIM) Olga Steen (LISA-OILS) Berend Gerats

Doelstelling en invulling bijeenkomsten Doel bijeenkomsten: Onderlinge afstemming tussen Functioneel Beheer clusters op de UT. Weet hebben van elkaars plannen (releases/wijzigingen op systemen en processen) en activiteiten, ervaringen uitwisselen en leren van elkaars successen en verbeterpunten, en zo mogelijk uniformeren van werkwijzen. Universitair Informatie Management organiseert de bijeenkomst een paar keer per jaar en fungeert als secretaris. De rol van voorzitter rouleert onder de Functioneel beheer clusters Doelgroep: Functioneel Beheerders, informatiemanagers, geïnteresseerden in het vakgebied en relevante LISA medewerkers Om zorg te dragen voor goede bijeenkomsten wordt een agendacommissie samengesteld www.utwente.nl/im Middag business informatiemanagement

Ontwikkelingen Functioneel Beheer (FuBe) en Business InformatieManagent (BIM) Opvolging visitatie functioneel Beheer Expliciteren UT-brede informatiestrategie (UIM) Verbeteren proces leveranciers- en contractmanagement (LISA) Verbeteren proces releasemanagement/wijzigingenbeheer (LISA) Verbeteren proces behoeftenmanagement (UIM/CES) UT template functioneel beheer & opleiding (UIM/CES) Invoering callregistratiesysteem Planon (LISA) Governance best practices functioneel beheer obv casus “Inrichten ondersteuning Canvas”. (CES) Lijst met aanspreekpunten functioneel Beheer (www.utwente.nl/im) Middag business informatiemanagement

15-5-2018

Opvolging visitatie functioneel beheer I-beraad acties to op heden: Instellen Werkgroep (Swaters, Heinink, Oumnad, Holterman, Snels, vd Bosch, Pasman); Bijeenkomsten om ideeën en acties te bedenken op basis van de visitatie aanbevelingen; Acties worden opgepakt door individuele deelnemers en I-beraad bewaakt de voortgang; In I-beraad afgesproken acties: Expliciteren UT-brede informatiestrategie (UIM) Verbeteren proces leveranciers- en contractmanagement (LISA) Verbeteren proces releasemanagement/wijzigingenbeheer (LISA) Verbeteren proces behoeftenmanagement (Joyce/Frank) UT template functioneel beheer & opleiding (Joyce/Frank) Invoering callregistratiesysteem Planon (LISA) Governance best practices functioneel beheer obv casus “Inrichten ondersteuning Canvas”. (Joyce)

Programma 11:30 Kijkje in de keuken: Design Lab Design Lab Greenteam 12:00 Ontvangst + lunch: grab a bite and take a seat   12:20 Opening Frank Snels (UT, UIM) 12:30 Analyse testdata i.v.m. AVG Floris Aanstoot (UT, LISA) 12:45 FB en de digitale transformatie Eveline Bregonje (UvA) 13:00 De UT, a LEAN doing university José Franken (UT) 13:15 LEAN en Functioneel beheer Daniël E. Brouwer (LeanIM) 14:15 Pauze 14:30 Daniël E. Brouwer 16:15 Afsluiting Frank Snels en José Franken 16:30 Borrel Middag Business informatiemanagement

Vragen Middag Business informatiemanagement

Registreren meldingen FB/ BIM met Planon Door: Sander Smit Datum: 9-11-2017 Planon 8-11-2017

Agenda Aanleiding huidige status Planon en behoefte Hoe gaan we het aanpakken Pilot binnen CES / LISA OILS Planon 9-11-2017

Aanleiding Functioneelbeheer middag op 5 nov. 2015 Vraag naar voren of Planon BIM een oplossing kan bieden voor registreren wensen, vragen en verzoeken Workshop: “Past LISA inrichting in Planon als oplossing BIM“ op 18 okt. 2016 Consultancy heeft uitleg gegeven over de mogelijkheden van Planon Werkgroep is van mening dan Planon geschikt is voor registreren BIM incidenten. Resultaat rapport registreren meldingen FB/BIM ingeleverd bij I-beraad dec. 2016 Planon 8-11-2017

Huidige status UTSM / Planon LISA IM/PM/CH/CONF/SLM FB Ruimtebeheer/meldingen & storingen EC (sport & Cultuur) - Reserveringen Planon 8-11-2017

Behoefte Incident management / change management Registreren wensen, vragen en verzoeken Bewaken / grip krijgen op incidenten Proces verbetering, ook dienst overstijgend. Gecontroleerd doorvoeren van wijzigingsverzoeken (RFC’s) en registratie van aanvraag, goedkeuringen, change stappen etc. Planon 8-11-2017

Hoe gaan we het aanpakken Gebruik van de Planon_ITSM, een open omgeving waarbij samengewerkt wordt Je kan je calls zien door gebruik maken van filters. We beginnen bij CES / UB OILS met een pilot Rapport registreren meldingen FB / BIM gebruiken we als leidraad. Opdrachtgever Henk Swaters / Jan Evers Projectleiding Sander Smit Betrokkenen Frank Snels, Nadia Oumnad, Joyce Pasman, Olga Steen, functioneelbeheer en LISA/FB Planon 8-11-2017

Pilot Controleren of uitgangspunten in de huidige inrichting zitten / uitleg geven over Planon door LISA aan FuB. Afspraken over afhandelen calls, afhandeltijd, oplosgroepen etc. Afstemmen en aanmaken oplosgroep Aanwijzen oplosgroep coördinator Alle betrokkenen informeren over deze inrichting. Inrichten berichtgeving aan gebruikers (bevestingingsemail) Proefdraaien Daarna E.v.t. gebruik Planon selfservice formulieren Rapportage oplosgroepen Change management samen met functioneelbeheer en LISA afdelingen afstemmen Planon 8-11-2017

Vragen Middag Business informatiemanagement