Begeleiden 8 februari 2016.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Een dagje meelopen met groep 1 en 2
Advertisements

3 x opvoeden 12 april Effecten van belonen en straffen
3 x opvoeden 12 april Effecten van belonen en straffen
Handenbindertjes.
INFO-AVOND DE SCHOM 18 JANUARI 2010
Door belonen, negeren en corrigeren.
ABN AMRO GELDSPEL.
onderwijsstromingen Ontwikkelingsgericht onderwijs
Wensen Van het 6de leerjaar.
Hallo daar, heeft iemand jou ooit vertelt,
Lieve vriend(in)!.
Opvoeden van drukke kinderen
Kinderen en hun sociale talenten
Inleiding In deze diavoorstelling kan je meer lezen over de inhoud van het boek ‘Mama, mijn buik doet pijn! Kinderen met buikpijn helpen.’ Alle besproken.
straffen en belonen vanuit de montessori visie
H3. Communicatie Gesprekstechnieken.
Hoe het beste van mensen gedaan te krijgen Organizational Behavior Management Creëer een werkomgeving die het beste uit de mens haalt en daardoor de hoogste.
Copyright © Stichting Jeugdsport stichtingjeugdsport.nl.
Wees eens wat OENiger Open – Eerlijk - Nieuwsgierig
Project de rechten van het kind Schakelklas Freinetschool OBS de Piramide Heerlen November 2008 Asim, Andranik, Bleona, Chayenna, Exsona, Farhad, Fatima,Redwan,
Welkom in het eerste leerjaar!
Woordenschat groep 5 Thema 5, les 3
MEE ‘s- Hertogenbosch Ondersteuning bij leven met een beperking.
(Voor)lezen is leuk!.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Preek over Handelingen 2:1-4 Pinksteren Samenvatting Vreemd geluid, vreemd vuur, vreemde talen. Komt zo de Geest van Jezus Christus? Verrassend!
Durf ruimte te geven!. Uitgangspunten Bestuurders ervaren als problemen: Het is moeilijk goede en voldoende bestuurders te vinden Jongens blijven weg.
Typ hier de titel Geef hier extra gegevens op. Inleiding n Doel van de discussie n Iets over uzelf.
Sowebatraining bovenbouw. Doel van de Sowebalessen! Het aanleren van sociaal competent gedrag en de daarbij behorende vaardigheden Het aanleren van sociale.
DE NIEUWSGIERIGE KLEUTER IN DE SLOOPHOEK
Complementaire zorg.
Jongeren & geld. Zakgeld Hoeveel zakgeld krijgen jongeren? leeftijdzakgeld (per maand) 12€ 19 13€ 23 14€ 25 15€ 30 16€ 31 17€ 36.
Terreur in de klas. Eerst een minuut stilte. Tips van Klasse: leerlingen-over-terreur-en-geweld/
KernKwaliteiten 10 mei Matchcare | Programma Verwachtingen IK WIJ HET model van Moeten  Willen  Kiezen Het Kernkwadrant Een andere kijk op samenwerken.
Wenboekje Wat fijn dat je er bent, hang je jas maar aan de kapstok..
Aanwijzingen voor een bezinning in kleine of grote kring.
ONL Congres Dyslexie 17 juni 2011 Workshop 3 "Hoe werkt het bij jou?" Drs. Evelyne van Veen.
Jai Hoi. Jai Hoi Marius Hoi Jai Hoi Marius Hoi Loran Hoi.
8e Wereld wonder : Samengestelde Interest
Observeren en begeleiden van kleine groepen
Koffieochtend 3 november 2016 REGELS EN GRENZEN IN DE OPVOEDING
EHBO Eerste Hulp Bij Onderwijs
Help, mijn kind gaat naar de brugklas
Workshop Kernboodschap Gebiedsgericht Werken 14 oktober 2016
Welkom! Neem plaats in de kring.
Vijwilligerswerk met vreugde volhouden
LOB zeven stappen naar succes
De Geleide samenvatting
Algemeen Dit is de ondertitel.
H2 Een leven lang leren.
Eindpresentatie module 5
Lucas 15: Een vader had twee zonen..
Matteüs 5:1-16 Jezus zag heel veel mensen naar hem toe komen.
Algemeen Dit is de ondertitel.
Efeziërs 6: 5-9 Gehoorzaam je baas, zoals je ook naar Christus luistert: met eerbied en met heel je hart. Doe niet net alsof je je best doet en gehoorzaam.
Rob Goossens Wat weten we nog?.
12 oktober 2017 Aanwezigen & je richten op deze les.
Digi(bord)boek project <titel project>
Peer Buddy Nieuwkomer Metameer
Beste havo 4..
Een strategie aanbevelen
Workshop Eetplezier & Beweegkriebels
Train de trainer woensdag 21 maart 2018 vv ACHATES
Hallo Zang : Elvis.
PBS op het ROC MN Dinsdag 6 november 2018
Pak je boeken! Paragraaf 3.4!
ADL Les 1.
Positieve gezondheid “het vermogen je aan te passen en je eigen regie te voeren in het licht van de sociale, fysieke en emotionele uitdagingen van.
Algemeen Dit is de ondertitel.
B1 – k1- w2 Vertrouwensrelatie en persoonlijke verzorging Sem 1.
Transcript van de presentatie:

Begeleiden 8 februari 2016

Vandaag Straffen en belonen

Straffen en belonen ABC invullen A B C t/m Z opschrijven Zet bij elke letter een woord wat je vind passen bij straffen en/of belonen. Je krijgt per letter 1 punt. Voor de letters QXY krijg je 5 punten. 10 minuten de tijd.

Belonen Aandacht voor wat goed gaat. Prettige sfeer Verwennen of belonen? Verwennen: wens van kind, ongeacht gedrag van het kind.

Drie groepen van belonen: Materieel Snoep, geld, boek. Tastbare dingen. Activiteit Uitstapje, spelletjes doen, activiteiten die kind leuk vind te doen. Sociale Knuffel, goed gedaan, compliment. BELANGRIJKSTE BELONING!! ???

Aandachtpunten bij belonen Belofte maakt schuld. Niet na “elk” gewenst gedrag. Verassing Beloning aan laten sluiten op gewenst gedrag. Betekenis voor kind. Kies samen Straf vermindering = ook beloning

Straffen Negatief gedrag Aandachtspunten: Niet als je boos bent. Verwachtingen van jou naar kind. Niet de eerste/beste strategie Straf moet ook echt straf zijn. Wees consequent. (af en toe straffen -> gedrag neemt toe. Bestraf gedrag niet persoon.

Aandachtpunten straf Af spreken van te voren. Zinvol straffen Voer de straf ook echt uit. Wees consequent Dreigen Mildheid Lik op stuk beleid Straf = einde. Vergiffenis moet mogelijk zijn.

ABC aanvullen