Huidige en gewenste situatie op schoolniveau

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Gebruikersdag Gelukskunde 6 oktober 2009 VAN HARTE WELKOM! Gebruikersdag Gelukskunde.
Advertisements

Kennis maken met Opbrengstgericht werken
binnen het VMBO Impressie van wat mogelijk is.
Digitaal Onderwijs. In deze presentatie: - Versnellen van het plan - Leraren en Leerlingen - Digitaal les,omdat het beter is dan het huidige systeem.
Startconferentie netwerken taal en rekenen vo 1 februari 2011.
Leergemeenschap G e p e r s o n a l i s e e r d L e r e n
Moderne secundaire school 21ste eeuw
Workshop Onderzoeksontwerp
Twinning 2011 Verruiming door kennis
Landelijke Dag BWI voor iedereen? Wat vraagt het bedrijfsleven? Handige werknemer Creatieve werknemer Betrokken werknemer Ambitieuze werknemer Sociale.
Workshop Teamleiders OGW en sturen op OGW.
Voortgangsgesprek fase 1
De zin van een SOP 14 oktober 2014 Dick Rasenberg.
Passend onderwijs ook op de Christoffelschool! Wat is er gerealiseerd in ? Invoering van de nieuwe schrijfmethode “Schrift” Invoering nieuwe.
Toetsbeleid en digitaal toetsen casus HvA
De kubus van CSPE succesfactoren!
Handelingsgericht werken en de rol van de zorgcoördinator
Lesvoorbereidingen Florette en Betul.
Infovergadering Octopusplan. 1.Wat is het Octopusplan? 2.Resultaten 3.Interesse om deel te nemen? infovergadering Octopusplan.
ICT in het onderwijs 1. Hoe past het thema van de vernieuwing in een breder kader van onderwijsontwikkelingen? 2. Welke maatschappelijke en politieke ontwikkelingen.
Infovergadering Octopusplan. 1.Wat is het Octopusplan? 2.Resultaten 3.Interesse om deel te nemen? infovergadering Octopusplan.
LEA en sociale competentie & participatie Miriam Walraven 20 januari 2011.
De DATATEAM® methode data als inzet voor het werken aan onderwijs, kwaliteit en professionalisering Klaas Pit 16 april 2015.
Curriculaire spinnenweb
Resultaten Accreditatie t/m najaar 2014
Presentatie audit SDV Inhoud handleiding audit. Presentatie audit SDV Vorm: De opleiding maakt een portfolio waarin zij laat zien dat ze voldoet aan de.
De kwaliteit van het basisonderwijs in het Noorden
RTTI – kennismaking en ervaring
VIAVINCI PRIMO Opleiding Taalexpert Keuzemodule NT Blok 6 Taaldoelen, leerstof en toetsing / NT1,NT2 en effectief onderwijzen / Taalbeleid 20 april.
Talentontwikkeling met keuzeopdrachten natuurkunde Ton van der Valk & Florine Meijer.
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
KOP/MINOR Thema klassenmanagement/ orde in de klas
Keuzethema: differentiatie
Omgaan met verschillen 27 oktober Inhoud presentatie -Onderzoek naar hoe scholen omgaan met hun best presterende leerlingen -De Staat van de leerling.
Naam van de Auteur 7 januari 2008 B ETER ONDERWIJS MET DIGITAAL LEERMATERIAAL : DROOM OF WERKELIJKHEID ? Alfons ten Brummelhuis Arrangeursdag.
Cursus Curriculumontwerp burgerschap mbo Marjolein Haandrikman 7 november 2012.
Bijeenkomst 3.  Welkom en vragen  Terugblik thema  Doelen  Verwerken van het huiswerk  Leerdoelen formuleren  Taxonomie van Bloom  Huiswerk.
 Week 5 te doen: Bespreken toetsopzet Bespreken hoofdstuk 3 reader. Debatje: hoever wil je gaan met invloeden aanwijzen (case) Rapporteren ideeën onderzoek.
1 Bètavakvernieuwing na Ange Taminiau, Berenice Michels, Pascal Marsman.
Toelichting op het ontwikkelen van digitale content.
Platform economie 14 juni 2016 Naar een schoolexamen voor een keuzevak in tien stappen Tom Erkens.
Schoollogo’s Uiting van Recontextualisering?!. Schoollogo’s Werkvorm: logo’s aan het woord  TOPICS: welke rol kunnen logo’s spelen in een katholieke.
ICC Module Portfolio Bijeenkomst 1 Datum Naam trainer / instelling.
Thema Roos van Leary in de klas
Presentatie EduCheck SOML
Opleiden binnen de dijkbewakingsorganisatie.
Netwerkbijeenkomst ronde 3
Hoever staan wij met ouderbetrokkenheid?
Workshop jaarcongres VH 6 april 2017
Mijn visie op onderwijs
Gepersonaliseerd leren
Curriculaire spinnenweb
Didactiek Lesformulier.
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Koppeling visie en praktijk
Reflecteren volgens de kritische incident methode
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Hoe laat ik leerlingen in de les leren?
Analyseren, ontwerpen en evalueren van projectonderwijs Bijeenkomst 3
PowerPoint Taal Bijeenkomst 7: Evalueren op schoolniveau
Evalueren om te leren vs. evalueren van het leren
Les 3 groepsdynamica en klassenmanagement
Hoofdstuk 4 Opleiden en begeleiden
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Hoofdstuk 4 Opleiden en begeleiden
Hoe laat ik leerlingen in de les leren?
TOOL – team afspraken IN TEAM AUTHENTIEK ZIJN IN ONZE WAARDEN
Leergang LOB: verdiepingsmodule
Leergang LOB: verdiepingsmodule
This presentation uses a free template provided by FPPT.com Lesvoorbereiding MOA Aardrijkskunde College 4 Docenten:
Transcript van de presentatie:

Huidige en gewenste situatie op schoolniveau Toelichting bij ''Huidige en gewenste situatie op schoolniveau'' uit de toolkit

Huidige en gewenste situatie analyseren Huidige situatie Gewenste situatie wat willen we niet (meer) zien? wat willen we wel (méér) zien? overbodig rommelig Inefficiënt ineffectief essentieel consistent efficiënt effectief ANALYSEREN knelpunten ambities

Huidige en gewenste situatie analyseren Huidige situatie Gewenste situatie wat willen we niet (meer) zien? wat willen we wel (méér) zien? UZELF UZELF overbodig! essentieel! ........ ........ SCHOOL SCHOOL rommelig! overeenkomsten consistent! overeenkomsten ANALYSEREN inefficiënt! handig! DOCENT COLLEGA COLLEGA DOCENT LEERLING LEERLING ineffectief! effectief! OMGEVING OMGEVING knelpunten ambities

Huidige en gewenste situatie analyseren Houd bij het analyseren de volgende aandachtspunten (de leerplanaspecten) bij de hand: Rol van docent, leerling en leeractiviteiten Leerinhoud en beoordeling Leeromgeving en leermiddelen Leerling groepering en tijd (rooster)

Analyses matchen (1) Welke mogelijkheden voor nieuw te ontwikkelen onderwijs zij er? Welke mogelijke knelpunten zijn er? En wat betekenen deze mogelijkheden en/of knelpunten voor de verschillende leerplanaspecten?

Analyses matchen (2) En wat betekent dat voor de docent, leerlingen en/of leeractiviteiten? En wat betekent dat voor de leerstof en toetsing? En wat betekent dat voor de leeromgeving en leermiddelen? En wat betekent dat voor de leerling-groepering en het rooster? Formuleer hier de mogelijkheden/wensen voor nieuw te ontwikkelen onderwijs: Welke mogelijke knelpunten zijn er?