GRK Vallend voorwerp; Scheidingsschot kabelbaan

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Deltion College Engels En Projectopdracht [Edu/001] thema: research without borders can-do/gesprekken voeren : 1. kan eenvoudige feitelijke informatie.
Advertisements

Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/004]/ subvaardigheid lezen thema: reporting a theft can-do : kan formulieren waarin meer informatie gevraagd wordt,
Deltion College Engels B2 Spreken/presentaties/subvaardigheid lezen [Edu/003] thema: Holland – coffee shops and euthanasia? can-do : kan een duidelijk.
IA – ORGANISATIE Rogier van der Linde & Davy De Winne, 2014.
English and IPC How to teach content through English.
MMBase architecture & its management A proposal (based on the Kennisnet architecture) March 2006 Nadia Poulou.
Deltion College Engels B1 Lezen [no. 001] can-do : 2 products compared.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/008] theme: ‘I have to arrest you, you’ve stolen my heart’ … can-do : kan een eenvoudig face-to-face gesprek.
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/003] thema: what have I done wrong…? can-do : kan s/ brieven schrijven over persoonlijke zaken © Anne Beeker.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/006] thema: Look, it says ‘No smoking’… can-do : kan minder routinematige zaken regelen © Anne Beeker.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/006] thema: Euromail can-do : kan in persoonlijke s nieuws en standpunten van een ander becommentariëren.
Deltion College Engels
Deltion College Engels B2 Spreken/presentaties/subvaardigheid lezen [Edu/002] thema: how stuff works can-do : kan de werking van een produkt uitleggen.
Deltion College Engels A2 Lezen [Edu/001] thema: What about smoking in this B&B? can-do : kan specifieke informatie vinden en begrijpen in eenvoudig, alledaags.
Deltion College Engels B2 En Spreken/Presentaties [Edu/006] Thema: My favourite recipe… Can-do : kan veel zaken binnen het eigen interessegebied duidelijk.
Deltion College Engels C1 Spreken [Edu/002] thema: A book that deserves to be read can-do : kan duidelijke, gedetailleerde samenvatting geven van een gelezen.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/005]/subvaardigheid luisteren thema: ‘Pink pop and air-controllers on strike’ can-do : kan in een telefoongesprek.
Wednesday, 01 April 2015 woensdag 1 april 2015 Click Klik.
Deltion College Engels B1 En Spreken/Presentaties [Edu/006] Thema: “The radio station“ can-do : kan een publiek toespreken, kan verzonnen gebeurtenissen.
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/005] thema: The Weakest Link or Weekend Millionaire… can-do : kan in brieven of s feitelijke zaken beschrijven.
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/007] thema: Mind twister or how to write an essay… can-do : kan heldere, goed gestructureerde uiteenzetting schrijven.
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/006] thema: Dear editor,
Nothing Is As It Seems Lesson 7 What’s the Story?.
Deltion College Engels B2 Lezen [Edu/003] thema: Topical News Lessons: The Onestop Magazine can-do: kan artikelen en rapporten begrijpen die gaan over.
Deltion College Engels B2 Spreken [Edu/001] thema: What’s in the news? can-do : kan verslag doen van een gebeurtenis en daarbij meningen met argumenten.
Deltion College Engels B2 En Spreken/Presentaties [Edu/005] Thema: What you see here, is… Can-do : kan duidelijke, samenhangende verhalen vertellen © Anne.
Deltion College Engels B1 Spreken [Edu/001] thema: song texts can-do : kan een onderwerp dat mij interesseert op een redelijk vlotte manier beschrijven.
Deltion College Engels B2 Lezen[Edu/001] /subvaardigheid schrijven korte samenvattingen thema: Exotic news can-do : lezen om informatie op te doen - kan.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/009] thema: ‘We’d better go to…’ can-do : kan in vertrouwde situaties actief meedoen aan discussies over.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/005] thema: Writing a hand-out can-do: kan een begrijpelijke samenvatting schrijven © Anne Beeker Alle rechten.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/002] thema: how we celebrate birthdays can-do : kan een samenhangend verhaal schrijven.
Deltion College Engels B1 Lezen [Edu/002] thema: But I ‘ve read it in… can-do : kan hoofdthema en belangrijkste argumenten begrijpen van eenvoudige teksten.
Deltion College Engels B1 En Spreken/Presentaties [Edu/005]/ Subvaardigheid schrijven Thema: One-Act Play “The Queue” can-do : kan een publiek toespreken,
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/007] thema: ‘With this mobile you can…’ can-do : kan op betrouwbare wijze gedetailleerde informatie doorgeven.
Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek Semantic Web and Library Applications Workshop Presented by Luit Gazendam.
Deltion College Engels B2 (telefoon)gesprekken voeren[Edu/002] /subvaardigheid lezen/schrijven thema: I am so sorry for you… can-do : kan medeleven betuigen.
Telecommunicatie en Informatieverwerking UNIVERSITEIT GENT Didactisch materiaal bij de cursus Academiejaar
Kom, ga met ons mee Come, go with us. ‘Wij vertrekken nu naar het land dat de Heer ons beloofd heeft. Ga met ons mee! Je zult het goed hebben bij ons.
Spelen Instructions: 1) Verdeel klas in teams. 2) Stel een vraag aan een team. 3) Bij een goed antwoord mag er aan het rad gedraaid worden. 4) Typ het.
Future met will Gebruik je om te zeggen dat iets in de toekomst zal gaan gebeuren. Je gebruikt will als je voorspellingen doet zonder dat je daar bewijs.
2 december 2015, Privacy en de Digital Enterprise Vertrouwen in data.
Mavo 4.  Goal(s)  Letter Puzzle  Write a letter  Check the letters  Do assignments 4A, 5A, 6A & 7 in Student Book page 50  Evaluation.
Skin by Roald Dahl What do you think this text will be about?
Lamb to the Slaughter Who or what is ‘the Lamb to the Slaughter’ in this story?
Guides for gutter Text colours R 27 G 66 B 152 R 0 G 0 B 0 R 127 G 127 B 127 Background.
The Research Process: the first steps to start your reseach project. Graduation Preparation
Key Process Indicator Sonja de Bruin
Welkom in de Top-2000 kerkdienst
Salt & Light Zout & Licht
Inhoudsopgave Fasering Product Clearing & Settlement
Dictionary Skills!?.
SDI from a technological perspective: Architecture
Werkwijze Hoe zullen we als groep docenten te werk gaan?
De taaltaak
ECOLAB; GEDREVEN DOOR ONZE MENSEN
Als ik kon zijn waar jij bent If I could be where you are
Als ik kon zijn waar jij bent If I could be where you are
Hulpwerkwoorden Hoofdwerkwoorden vs hulpwerkwoorden
Verlangen naar God Longing for God
Utrecht Attractive and Accessible: Focus on the User
Het combo bestaat uit: Eric: piano, keyboard Suzanne: dwarsfluit, zang
English 23 April 2018.
Who knows something about scenarioplanning?
Assignment: calling for a meeting about internet use at work
Hebben we wel meer testautomatiseerders nodig?
Chapter 5 Hit the road Grammar Stepping Stones 2 t/hv.
Presentatie titel Effective Math Lesson Part 1
Living in the Promised Land Leven in het Beloofde Land
Chapter 6 Sounds cool! Grammar Stepping Stones 2 t/hv.
Leerlingen zeiden: “Je MOET hem loslaten
Transcript van de presentatie:

GRK Vallend voorwerp; Scheidingsschot kabelbaan Wat is er gebeurd Op de UGS locatie Grijpskerk is in de compressor area een scheidingsschot uit een kabelbaan gevallen (vermoedelijk los gewaaid). Gewicht van het scheidingsschot is 1,3kg. De kabelbaan bevindt zich op een hoogte van 7 meter. De drops calculator geeft aan dat het voorwerp de potentie had om een major incident te veroorzaken(Oranje). Waarom is het gebeurd De scheidingschotten zitten op 2 punten vast. Het scheidingsschot is losgeraakt (vermoedelijk onder invloed van trilling door wind) De wind heeft het scheidingschot uit de kabelbaan geblazen. Genomen Acties Direct: - Area geïnspecteerd op overig loszittende scheidingsschotten - Nog twee losse scheidingschotten preventief verwijderd - Werkzaamheden op locatie zijn aangepast aan de weersomstandigheden. Leerpunten Door Extreme weersomstandigheden veranderen de condities in de plant. De gevolgen van de veranderingen zijn niet altijd direct zichtbaar.(wind, gladheid, onweer) Er zijn onderdelen in de plant die buiten een inspectie scope vallen. Vragen om op te reflecteren Bij welke weersomstandigheden overwegen we of het verstandig is de locatie te betreden? Hoe gebruik je de PTW in deze situaties? For any question please contact your LFI Coordinator – Lars van der Zande (Lars.vanderZande@shell.com) Locally shared LFI Alert preparation procedure Use this template to prepare a Onepager Send draft version to LFI Coordinator with approval of SME or TA for sign off content LFI Coordinator reviews draft versions and sends approval or comments to alert owner When final version is agreed on, the LFI coordinator will add the document to the incident in Fountain and on a Sharepoint site LFI Coordinator will communicate document link in Monthly LFI alert email LFI Coordinator will share this on the WeCare App Guidance and Tips for writing an LFI Onepager For a good alert it is very important to know: What is the aim of this alert? What message do we want to communicate? Stick to the facts! Do not write down your assumptions. Write the onepager as a newspaper article. What happened should be a summary of the incident (like the first part of a newspaper article). Crisp and clear sentences help people understand your message. Using too much and complicated words will make it hard for people to understand what is going on. Try to minimize the onepager to 1 page. Make sure the alert flows in a natural way. Meaning…. Make a connection from Why it happened to lessons learned to discussion, which should resonate with your target audience. What should the target audience learn and do differently? Do not list too many lessons learned. Aim at maximum 3. No abbreviations. You might know the abbreviation, but others don’t. Do not state specific dates, names of people and locations (this is to anonymize the alert from a legal perspective). You can state things like offshore platform or production facility. Legal Guidance: When an incident is under investigation by an external authority we can’t publish it before the results and recommendations from this investigation are available. This to make sure we capture all learning and align with the outcome of the external authority investigation. In the first instance, Alerts are not intended for release to third parties (including to trade associations, other industry participants or employees of those participants) other than those third parties identified as part of the target audience above, namely Shell contractors and joint ventures in which Shell is a participant.   Whether an Alert should be shared outside the initial target audience described above is a Business decision to be made after weighing the rewards of sharing with the risks (including legal and reputational risks). If publishing an Alert more broadly to an external audience, consideration must be given to compliance with the Shell Disclosure Standard and “anonymising” the Alert, where appropriate. Content Clearly state the facts and only the facts - assumptions or guesses about what happened or how it happened, or how someone felt, or what they thought, do not assist in the learning and may expose Shell to unintended consequences (legal and reputational). If you find yourself using words like “probably” or “maybe”, “she must have been X” or “the likely cause was” pause and consider whether or not you are recording a fact (e.g. “It was midnight when the driver hit the curb and his vehicle flipped over” vs. “It was midnight, the driver must have been tired and not attending to the road and so his vehicle flipped”) Don’t use words or phrases with legal meaning (e.g. actions are “negligent”, “reckless”, “not what a reasonable engineer would do”, or result in outcomes that are “reasonably foreseeable”, result in a “breach of duty of care” or “inherent”, “dangerous”, “good industry practice”). Don’t Use any written material or images produced by a third party without consent of the third party (copyright is the concern). Incident ID: 2003533 Contact Persoon: Bart Schenk