Marketing 2017 2018 Week 6 Het mediaplan Les 1.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Tracking onderzoek Mandemakers Keukens
Advertisements

Inleiding Youtube Google Overname Adverteermodel Viral Video Zoekmachine Picasaweb KPN Videosite Inleiding Presentatie waarover?
Migratie naar SEPA Bernard Juffermans Programmamanager SEPA Nederland 249 dagen te gaan Sepa Seminar VNO-NCW en MKB-Nederland Herkenbosch 28 mei 2013 De.
De campagne....
Op zoek naar meer klanten voor uw webwinkel? Francine van Dierendonck Marketing Directeur eBay & Marktplaats 17 januari 2008.
Marketingcommunicatiemix
Geld verdienen met trends
SuccesfactorindicatorTargetActie Omzet Omzet per link/ advertentie100 EUR1.Bedrijven advertenties laten plaatsen 2.Online bedrijven/ websites benaderen.
De Digitale Week 2013 Infomomenten De Digitale Week is een initiatief van LINC vzw.
Marketing Werkgroep 6.
Goede campagne - De domste student van nederland
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Wat als… Door Kenzo, Marcel en Menno. Product: History/Discovery channel programma (circa 35 minuten)
Media & Creativiteit Pia Terstroet
Welkom bij workshop IV Hoe zorg ik voor voldoende opdrachtgevers?
Informatiemiddag 14 februari 2012 uitgevoerd door: in opdracht van:
Gefeliciteerd Ria en Willem
Statistieken website P. Grobben.
Algemene Ondernemersvaardigheden
Nieuwsbrief Januari 2014 De cijfers Koppeling met Landelijk Register Orthopaedische Implantaten Stand van zaken: onderzoek met stappenteller Contact Volgende.
 Gegeven door Patricia Cools › Ervaren in communicatie en social media  Deelnemers: max 20 personen › Zelfde niveau op social mediavlak › Persoonlijke.
§ 1.1 Waar kies je voor? De keuzes die je maakt als consument worden beïnvloed door de marketing van bedrijven die producten en diensten aanbieden. © Noordhoff.
EINDEVALUATIE KAMPEER TV
Inleiding Concept Product Marketing Vragen? INLEIDING.
Rekenen met verdeelsleutels
D-toets 9.1 t/m Maken: D-toets opdracht: 1 t/m 14 niet: 11, 12 en 13 blz: 152.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 5. Social Media II.
Welkom op de ouderavond V23 22 september Doel van de avond Kennis maken met de mentor Informatie over school en eerste weken in de klas Uitwisselen.
Rekenen met getallen : = x Delen door een breuk is hetzelfde als vermenigvuldigen met het omgekeerde van die breuk. Maak je zelf zo min mogelijk.
Toepassingen 5L week 11: ‘Reclame’ een breuk of een procent nemen van een getal 5L week 11: ‘Reclame’
# Voor alle kernen, bedrijventerreinen en buitengebieden Clubkas-actie Clubkas-actie: jaarlijks terugkerende sponsoring 1.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Agenda Introductiefilm Presentatie Waarom kiezen voor glasvezel? Ons plan in Leudal Hoe ziet zo’n glasvezelnetwerk eruit? Wat zijn de kosten? Vragen.
Evaluatie campagne “Twaalfde Man” Agenda Twaalfde man in vorm –Media (Mindshare) –Concept en plan –Budget –Timing –Partners Campagne 2015.
Informatica-Actief I&I-conferentie, november 2007.
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
Marketingplan [Productnaam]
“Andorra Ordino Andorra Ordino.”.
Een Regionale mediaorganisatie met een lokaal hart
Become aware (Verzamel slide voor de presentatie)
<naam van werkgroep>
2016 JAAR OVERZICHT Woensdag 8 februari 2017 Jan Feb Maart April Mei
Doelgroepen: STER & LINDA
Marktanalyse voor fysiotherapeuten. Marktanalyse voor fysiotherapeuten.
Welkom bij GO.
Voorlichtingsavond klas 6
[Productnaam] Marketingplan
What will you do to change the
Internetmarketing en oefentoets
H1 Media en communicatie
liquiditeitsbegroting
Marketing Week 4 Les 1 De exploitatiebegroting.
Les 2: gegevens samenvatten
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid
Marketing Week 1, les 1 (dinsdag 12 september 2017)
Marketing Week 5 Het promotieplan Les 1.
Berichten in de media Mediaboodschappen.
Berichten in de media Mediaboodschappen.
Vormingssessie Laboratoria
Finance maart 2019.
Fairtrade Gemeente Regiobijeenkomst Noord 19 april 2018
D&P P1 Organiseren van een activiteit
Fairtrade Gemeente Regiobijeenkomst Zuid 12 april 2018
Informatie examen Leerjaar 4 BL en KL Groen en E&O
Informatie examen Leerjaar 4 GTL
Informatie examen Leerjaar 4 BL en KL Z&W en HBR
Informatie examen Leerjaar 4 BL en KL BWI en PIE
Informatie examen Leerjaar 3 BL en KL Z&W en HBR
Informatie examen Leerjaar 3 GTL
Transcript van de presentatie:

Marketing 2017 2018 Week 6 Het mediaplan Les 1

Een mediaplan kunnen opstellen Marketing 2017 2018 Een mediaplan kunnen opstellen

Marketing 2017 2018 Het mediaplan Hoe deze week nu verder?

Nog ff dit…..

Het mediaplan Als groep maak je een mediaplan voor 12 maanden. Marketing 2017 2018 Het mediaplan = een vervolg op promotieplan Keuze promotiekanalen zijn gemaakt, nu alleen nog wanneer (& hoe *) Als groep maak je een mediaplan voor 12 maanden. Ook hier geldt: motiveer de keuzes ‘wanneer’!!

Marketing 2017 2018 Welke periode/maand in het jaar kom je bepaalde reclame-uitingen tegen & waarom?

Banners/Pop-ups (websites/apps) …………………… etc. Marketing 2017 2018 TV-commercial Radio-commercial Billboards Bioscoopreclame Flyers Krant Social Media Sponsoring Banners/Pop-ups (websites/apps) …………………… etc. Stap 1 Elk groepslid kiest 1 promotiekanaal uit Stap 2 in max. 10 min tijd zoveel mogelijk informatie vinden over kosten & tarieven van dit kanaal Stap 3 Afsluiting klassikaal: per promotiekanaal kosten ‘inventariseren’ zodat een ieder hiermee verder kan werken

Schema Jaarplanning Promotieplan Marketing 2017 2018 Schema Jaarplanning Promotieplan Promotie kanaal Jan Feb Mrt Apr Mei Juni Juli Aug Sep Okt Nov Dec x Beurs Krant (online) Folders & Flyers Website & Banners (lokale) TV Commercial Etc.

Schema kosten promotieplan (per jaar) Marketing 2017 2018 Naast een mediaplan een bijbehorende kostenverantwoording: - Wat zijn de kosten? Google en informatie uitwisselen Schema kosten promotieplan (per jaar) Promotiekanaal Kosten eenmalig Kosten per maand Aantal mnd Totale kosten Radiocommercial E 1000 E 300 4 E 2300 Flyers E 500 Banner website X Deelname Beurs E 3000 Sponsoring 12 Etc. E ……. En waar moet dit bedrag op uitkomen?

Marketing 2017 2018 2. Hoe nu verder deze week ? Zet gemaakte keuzes promotiekanalen weg in de tijd (*) Motiveer waarom in betreffende periode Maak een overzicht van de bijkomende kosten (*) (*) Maak hiervoor een overzichtelijke tabel/schema

Inlevermap 2 februari januari (23.59) Logboek + Deelopdracht Mediaplan Marketing 2017 2018 Inlevermap 2 februari januari (23.59) Logboek + Deelopdracht Mediaplan

Bereik diverse radiostations

Marketing 2017 2018 Dit voorbeeld gaat uit van 1 week lang 5 radiocommercials per dag van 20 seconden uitzenden. Kleine zender           Bereik: 100.000 luisteraars     Uitzendkosten:   1000 € - 5.000 € Middelgrote zender            Bereik: 500.000 luisteraars      Uitzendkosten:    5000 € - 8.000 € Grote zender            Bereik: 2-3 miljoen luisteraars        Uitzendkosten:     8000 € - 15.000 €

Marketing 2017 2018 Wat kost het uit laten zenden van een commercial? Het uit laten zenden van een commercial van 30 seconden kost gemiddeld €3.000,- uitgaande van een tijdstip dat weinig kijkers de commercial te zien krijgen. Een spotje laten vertonen op een moment dat er veel kijkers het spotje te zien krijgen kunnen de kosten oplopen tot ongeveer €40.000 tot €50.000,-. Hierbij kunt u denken aan een spotje in de rust van een voetbalwedstrijd van het Nederlands elftal gedurende het Europees- of Wereldkampioenschap. Een commercial uit laten zenden op rtl4 tussen één van de populairste programma’s in de avond kan ook al een kostenplaatje bevatten van ruim €30.000,-.

Marketing 2017 2018 EUR 150 per bushok (1 vak) per week (buiten de 4 grote steden om)

Marketing 2017 2018