CROQUIS MIGRATIE IN CHINA VANUIT ECONOMISCHE DIMENSIE
Maken van een croquis (schetskaart) Ruimtelijk relateren met kaarten
Een goede Croquis: schematiseert
Een goede Croquis: visualiseert in één oogopslag
Croquis (schetskaarten) … heeft een duidelijke titel. … heeft een goed georganiseerde legenda (rubrieken) … heeft doordachte symbolen en kleurgebruik … heeft horizontale geplaatste namen en identieke lettergrootte voor dezelfde soort informatie. … is netjes afgewerkt.
Een goede Croquis: legenda en symbolen
Croquis (schetskaarten) De kaart geeft antwoord op één vraag. Welke economische factoren verklaren het migratiepatroon in China? De kaart laat structuren en processen zien. Migratie in China De kaart kun je lezen als een verhaal en de legenda helpt het verhaal te ordenen.
Hoe gingen de leerlingen te werk? In duo’s. Leg uit dat ze kleurtjes nodig hebben om verschil in patronen aan te brengen, dat ze werken met diverse grootten voor patronen en symbolen gebruiken. PowerPoint en GB54 kaartblad 161, 162, 163, 248, 249. NB: leerlingen hebben voorkennis nodig!
Uitwerkingen leerlingen
Wat zeggen leerlingen?
De opdracht vind ik heel goed want: je leert heel veel op een leuke manier. Het is veel leuke dan opdrachten maken uit het boek en je hebt daarna ook meteen een soort samenvatting van de opdracht en de leerstof. Ik vond dat de opdracht goed aansloot op waar de theorie over gaat. Doordat ik hier mee bezig ben geweest en er uitleg over gekregen heb snap ik dit deel goed.