CROQUIS MIGRATIE IN CHINA VANUIT ECONOMISCHE DIMENSIE

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het schrijven van een practicum verslag
Advertisements

Vooronderzoek visual knowledge building Op welke manier construeren leerlingen kennis aan de hand van beelden?
Het geheim van het 100e doelpunt
Verslag TL3.
Leren Leren & Samenwerkend leren.
Leren Leren & Samenwerkend leren.
Gemaakt door: Fardau Kleefstra
Wat moet je wel en wat moet je niet doen?!?
Boekbespreking Gemaakt door: Jeroen en Milan
Werkverslag. Inhoudsopgave Pag.1 wat hebben we gedaan in deze lessen?
10e editie voor de Tweede Fase: leerling-ICT
Weekend kring. Hilal Kaya 8B.
Begeleiden, hoe doe je dat?
Een kleurrijk avontuur.
Kennis verbreden en verdiepen
Instructietechnologie Hans van der Meij Tim Post
Woordenschat Groep 5 Thema 4, les 6
De onderzoekscyclus Oriënteren Richten Plannen Verzamelen
Tekstverklaring Hoe doe je dat?.
Hoofd- en deelvragen sectorwerkstuk 4 mavo.
Flip de Proef Hoofdstuk 4 maar dan anders…. Wat is dat? Hoofdstuk 4 gaat over handig tellen. Dat gaan we proberen 's op een andere manier te doen. Ik.
Hoe maak ik een PowerPoint presentatie?
Een jaar later… Inclusief praktische ervaringen van leerkrachten Jan Engelen & Nicole Goossens.
Informatievaardigheden Sectorwerkstuk TLH – Zwolle – Mw. G. Scheper Schitteren in Zijn licht.
Bijeenkomst 5.  Doelen  Wat hebben jullie bij thema vanmorgen gedaan?  Feedback geven en ontvangen op huiswerkopdracht  Van doelen naar leeractiviteiten.
23 november  Doelen  Ophalen voorkennis Samenwerkend Leren  Jouw lessen: Activerende Didactiek  Opdracht verwerken theorie  Afronding ◦ Huiswerk.
FICTIE 1.1 VERHAALPERSONEN. AAN HET EINDE VAN DEZE LES WEET JE Wat een verhaalprobleem/thema is en hoe dit verwoord wordt. Hoe spanning ontstaat en welke.
Effecten van taal Onderzoek naar wat woorden, zinsconstructies en tekststructuren doen met de ontvanger.
TAALONDER ZOEK 2.10 SOCIOLECTEN. WAT GAAN WE DEZE LES LEREN? 1.Wat groepstaal is. 2.Hoe sociale groepen zich onderscheiden via groepstaal. 3.Het belang.
LEZEN 3.4 PUBLIEK, TEKSTDOEL, TEKSTSOORT. AAN HET EINDE VAN DEZE LES WEET JE.. Hoe een schrijver rekening houdt met zijn publiek bij het schrijven van.
Presentatie Nederlands Over 4 stellingen Naam: xx Klas: 4vmbo bk Datum:
Cursus 1.2 Werken met een Atlas Klas 1 BK Lesweek 5
Hoe ga je om met de ATLAS Met behulp van deze presentatie leer je hoe je moet werken met de de Grote Bosatlas.
Les 2 – Hfst 1 – wat zijn drugs en hoe werken ze?
Lessenserie: Atlas- en kaartvaardigheden
In 2017 ga jij: je diploma halen;
Cursus 1.2 Werken met een Atlas Klas 1 KGT Lesweek 5
Natuurlijk leert de Koninklijke EHBO je helpen
S/k/l interviewen.
Fictie 2.1 tijd.
7.2 Buiten haakjes brengen De ontbinding a2 – b2 = (a – b)(a + b)
7.3 De product-som-methode Drie manieren om in factoren te ontbinden
Naam Quiz Free Powerpoint Templates.
Cursus 1.1 Werken met Kaarten Klas 1 KGT Lesweek 4
Cursus 1.1 Werken met Kaarten Klas 1 BK Lesweek 2
Toets instructie allesvoorengels.nl.
Fictie 2.1 tijd.
Atlas- en kaartvaardigheden
H1, H2, H3 Nieuw nederlands Klas 3
KEUZE OPDRACHT Kies een van de afbeeldingen uit en teken ze volgens de opdrachten op het werkblad die je van de docent hebt gekregen.
Schrijfvaardigheid Doelen:
Plantenteelt 1e vakdag Verzorgen gewas 2
7.2 Buiten haakjes brengen Zo veel mogelijk factoren
Plantenteelt 2e vakdag Verzorgen gewas
W8 NIBI 2018 Ecologie moet je doen!
Recensie schrijven Klas 1e , RSFN.
Ik heb mijn boek uit… Wat nu?.
Toets instructie allesvoorengels.nl.
Vakdidactiek 2 Doelen van het vak
Sociaal-culturele dimensie:
Informatieve teksten, interviewverslag
Stellingen Het VMBO-examen verandert m.i.v. examen 2018
Onderzoek Basisstof 6.
Toets instructie allesvoorengels.nl.
Gesprekstechnieken Les 2.
Natuurlijk leert de Koninklijke EHBO je helpen
ADL Les 1.
Laat de vragen eerst even aan de docent zien!!
volgende bladzijde terug
volgende bladzijde terug
Transcript van de presentatie:

CROQUIS MIGRATIE IN CHINA VANUIT ECONOMISCHE DIMENSIE

Maken van een croquis (schetskaart) Ruimtelijk relateren met kaarten

Een goede Croquis: schematiseert

Een goede Croquis: visualiseert in één oogopslag

Croquis (schetskaarten) … heeft een duidelijke titel. … heeft een goed georganiseerde legenda (rubrieken) … heeft doordachte symbolen en kleurgebruik … heeft horizontale geplaatste namen en identieke lettergrootte voor dezelfde soort informatie. … is netjes afgewerkt.

Een goede Croquis: legenda en symbolen

Croquis (schetskaarten) De kaart geeft antwoord op één vraag. Welke economische factoren verklaren het migratiepatroon in China? De kaart laat structuren en processen zien. Migratie in China De kaart kun je lezen als een verhaal en de legenda helpt het verhaal te ordenen.

Hoe gingen de leerlingen te werk? In duo’s. Leg uit dat ze kleurtjes nodig hebben om verschil in patronen aan te brengen, dat ze werken met diverse grootten voor patronen en symbolen gebruiken. PowerPoint en GB54 kaartblad 161, 162, 163, 248, 249. NB: leerlingen hebben voorkennis nodig!

Uitwerkingen leerlingen

Wat zeggen leerlingen?

De opdracht vind ik heel goed want: je leert heel veel op een leuke manier. Het is veel leuke dan opdrachten maken uit het boek en je hebt daarna ook meteen een soort samenvatting van de opdracht en de leerstof. Ik vond dat de opdracht goed aansloot op waar de theorie over gaat. Doordat ik hier mee bezig ben geweest en er uitleg over gekregen heb snap ik dit deel goed.