18-9-2018.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Principes van marketing - Hoofdstuk 18
Advertisements

Bels Lijntje van spoorverbinding naar fietsverbinding naar verbinding van grensbewoners.
Hoe word je de beste verssupermarkt van Nederland?
Menno Karres Lead Auditor
Deelgebruik monumentale kerken
Het reisburo van de toekomst? 10 SEPTEMBER 2013 Via Actuele signalen naar mogelijkheden voor retailing in de reiswereld….
Keynote Talent Control als aanjager van groei 27 november 2012.
BEWONERSVERENIGING GARSTKAMP Toekomst bestendig wonen
De stadsboer als sociaal ondernemer!
Rabo CharityDesk Samenbrengen van mensen en kennis
waarom dit boek? Afsluiting 10 jaar Randstad Award Groeiend belang van employer branding Stand van zaken Tijd om thema te verdiepen De echte arbeidsmarkt.
Fun of functie in Haarlem?
Wat voegt een facilitaire dienst toe aan het primaire proces?
Harderwijk, 30 maart Denkwerk voor draagvlak Dialoog en Misverstand Technologische ontwikkeling Persoonlijke ontwikkeling De toekomst is een horizon.
Prospekta Collectieve kunstmarketing sinds 8 jaar.
Deep Dive ABP Door: Leo Lenssen. ABP: Wat te doen? Het ABP als maatschappelijke projectontwikkelaar? Het ABP als maatschappelijke projectontwikkelaar?
Crowdsourcing Tim Versluijs. Inhoud Motivatie Wat is crowdsourcing? De acht stappen De vormen van crowdsourcing Voorbeelden Voordelen en gevaren Rol van.
‘ Organisaties in zorg en welzijn zijn nog lang niet klaar ’ Klaas Kuilman 28 april 2006 Nijkerk.
Maatschappelijke aspecten Identiteitsfraude
Het ene doen en het andere niet laten: de kansen van dualistisch ondernemen Tom Heidman directievoorzitter Retail Network B.V.
 Introductie  Hoofdstuk 1 t/m 4 en 7 & 8  The Filter Bubble en online marketing  The Filter Bubble en de toekomst  The Filter Bubble en organisaties.
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
Vier Trends rond Regio Zwolle – en effecten op de maatschappelijke opgaven Hans Peter Benschop Trendbureau Overijssel Zwolle, 31 oktober 2014.
Concept presentatie A3. 1. Narrowcasting in past, present, future; 2. Het concept; 3. Checklist; 4. Opstarten van het concept & Casus; 5. Vragen van publiek.
Markthal in Amersfoort
Lifestyle Voeding.
London Online Information 4 december Webanalytics Communities Collaboration Web 2.0 Social Web Multichannel Traffic Conversie Accountability.
“What the food?” Voorop in de Vergroening Even voorstellen.
Online kansen in de Automotive Aftersales markt
OPDRACHT B. ING BANKIEREN APP Omschrijving: Altijd en overal uw particuliere en uw zakelijke bankzaken regelen via uw mobiel of tablet. Download deze.
Sessie 5: Business strategie. Programma Extra: Facebook Special Bespreken persoonlijke actieplannen Een strategische blik in de toekomst: – Beeldmarketing.
Voorlopig plan trends Waar zijn we achter?  Resultaten desk  Mening van experts Wat hebben we bedacht?  Het idee Vragen?
Roelof Janssen, Where are we going ? WebToPrint.
Beleving en consumenten gedrag
}. } Welkom Presentation: Transformatie van een mediabedrijf met data als grondstof PIM, 19 mei 2015 May 2015 Tim Klein
Omzet Colruyt Group = 8.916,8 mio euro van de groepsomzet Detailhandel Groothandel & foodservice Overige activiteiten.
Erfgoed connectie Utrecht Verjonging vrijwilligers.
Werkgroep Communicatie/BioPassie Willemien van den Broek, WB.. Stylist Food Henk Gerben, consument Evelyn Muller, Estafette/Odin Daniëlle Schols, projectmanager.
Boer Burger Coöperaties en Ketenverkorting Boer Burger Coöperaties in voedsel, energie en land zijn geweldige innovatie plaatsen voor de groei van biologische.
De maatschappelijke betekenis van musea Onderzoek, publicatie en implementatie.
Internationale marketing
Tijs van Ruiten, directeur. Nationaal Onderwijsmuseum. Grootste collectie ter wereld; bezoekers in museum; bezoekers buiten museum;. Sterk.
Visie op ICT Kijken met andere en nieuwe ogen. literatuur Watts & Becker, 2008: Onderzoek: 1995, 2000 en 2005 gebruik naar manier van lesgeven (o.a. ICT)
1 Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt nooit een stap vooruit Den Haag, april 2011 Caroline Damwijk.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Lokaal voedsel VVSG, Gent, 30/9/ Lokaal voedsel Trends Hoe en waar? Waarom doen landbouwers mee? Wat kunnen steden en gemeenten doen?
Symposium Groene Groei
LET’s get Social.
Sturen van infrastructuren – de publieke waarde(n) van netwerken
Crowdfunding.
Future Planet Studies: Wat kun je ermee?
Internationale marketing
Les 1: Brainstorm en kennismaken
Groei van ‘de onderneming’ …
Vestigingsklimaat en wonen Food Valley
Lifestyle Voeding.
Big Data.
Beveiliging van de informatie en beveiliging tijdens reizen
Menno Jansen, programmamanager Zorginnovatie
Marketing Week 3 Les 1 (maandag 11 december 2017)
Plaats, datum bijeenkomst
Tjellingsessie Master Leiderschap
Ontvangt en verwerkt goederen
Inspelen op innovaties
Traject De Beleverij WELKOM!.
Inspelen op innovaties
Open club verenigingsondersteuning vanuit Rabobank Hart van Brabant
Hoofdstuk 3 Je verkoopkanalen
- Wat heb ik aan geld, ik heb veel meer aan brood -
Transcript van de presentatie:

18-9-2018

De hunkerende, hyperactieve klant het zal je klant maar zijn! Hoe veranderen klanten 2015 en verder, bezien door de ogen van bancaire sector en retailsector Eus Peters Edwin de Ron Directeur Productconsultant Open Banking Raad Nederlandse Detailhandel (RND) Rabobank Nederland euspeters@rndweb.nl e.ron@rn.rabobank.nl

Waarom gaat consument de deur uit in 2025? centrum voor gezelligheid, verbinding, … 2050: 70% wereld woont in stad Onbemande auto’s, drones Binnenstad compacteert: -30% Blurt en verplaatst: Dior consulent in wijnbar, nagelstudio prosecco, … Decentrale distributie, 3D-print 18-9-2018

Hyperactieve levensstijl Zes grote trends op weg naar deze toekomst (als steen in rivier: omarm, pas aan, immuun) Puur Persoonlijk Peer-2-Peer Hyperactieve levensstijl Mobiel Samenwerken Gezondheid 18-9-2018

“maatschappelijk waarde toevoegen” “ik wil het snappen” Trend 1: Puur Eerlijk, Puur Authentieke Persoonlijkheid, Verhaal Biologisch, Duurzaam Lokale DNA Oorspronkelijk, Basic SoLoMo: Sociaal, lokaal, mobiel “maatschappelijk waarde toevoegen” “ik wil het snappen” 18-9-2018

“Ik geef mijn geld alleen maar aan ‘iemand’ en niet aan ‘iets’” Trend 2: Persoonlijk Persoonlijke touch (van jou naar hem) Eigen inbreng! (van hem naar jou) Betekenisvolle, inspirerende beleving Onderscheidend (geen massaconsumptie) Service toevoegen aan product “Ik geef mijn geld alleen maar aan ‘iemand’ en niet aan ‘iets’” 18-9-2018

Trend 3: Peer-2-Peer WEconomy: horizontaal verbonden netwerken Vertrouwen, onderling Van ‘eigendom’ naar ‘toegang tot’ Crowdfunding, crowdsourcing, gunnen Participatiemaatschappij, zelf meedoen, coöperaties “Facebook, airbnb, Uber, Marktplaats, WhatsApp, Waze hebben geen eigen bezittingen” 18-9-2018

“I want it all, I want it now” Trend 4: Hyperactief Wisselende activiteiten per dag: werk, privé, studeren, ondernemen, … ‘Zelf’, geen verplichtingen: ZZP, flexibel, meerdere banen 24x7, nooit meer wachten Gamification: spel (omdat we spelen; niet altijd om te winnen) “I want it all, I want it now” 18-9-2018

Trend 5: Mobiel Samenwerken proces én keten breken los, flexibel samengesteld (multi  omni) Internationale Merken en Lokale Samenwerkingsvormen Retail, horeca, cultuur, diensten: alles blurt (niet grenzeloos) “Fast” <-> “slow” Flexibel, mobiel (trucks, stands, …): food én non-food (= doelgroepenwarenhuis) “Nooit te groot om te samenwerken” 18-9-2018

“Ontzorg mij om mijzelf gezond te houden” Trend 6: Gezondheid “Quantified Self”: bandjes, apps, sensoren “Gezondheid” moet besloten liggen in product / dienst Op zoek naar zingeving en inhoud (gezonde geest) Onderscheidende lifestyle “Ontzorg mij om mijzelf gezond te houden” Algen, zuurstof, ontspanning, bar 18-9-2018

Financiële trends Real time betalingsverkeer Vertrouwen in andere systemen Digitale identiteit 18-9-2018

Real time betalingsverkeer 18-9-2018

Vertrouwen in andere systemen 18-9-2018

Digitale identiteit 18-9-2018

Voorbeelden graag (want alleen dan is het waar) - 1 Peer-2-Peer Puur gezond Tesco Seoul Hyperactief en mobiel samenwerken Internet of everything 1,3 miljoen bezoekers per dag, float van 9 miljoen advertenties; 350k nieuwe per dag Persoonlijk Samenwerken P2P Persoonlijk Gezond Internet of everything 18-9-2018

Voorbeelden graag (want alleen dan is het waar) - 2 Real time betalingsverkeer Vertrouwen in andere systemen Digitale identiteit 18-9-2018

Consument wordt prosument in 2025 … (als 3D printer, kweekbak en robot veel werk doen) + + = 18-9-2018

De hunkerende, hyperactieve klant het zal je klant maar zijn! Wat kun je nu al doen?

TW + 18-9-2018

De hunkerende, hyperactieve klant het zal je klant maar zijn! Hoe veranderen klanten 2015 en verder, bezien door de ogen van bancaire sector en retailsector Eus Peters Edwin de Ron Directeur Productconsultant Open Banking Raad Nederlandse Detailhandel (RND) Rabobank Nederland euspeters@rndweb.nl e.ron@rn.rabobank.nl